Alles over mogelijk bezoek aan Eurotunnel

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Alles over mogelijk bezoek aan Eurotunnel

Bericht door Patrick »

Hier komt dus info die enkel de leden van het forum kunnen bekijken 8)

Jeroen en ikke zijn druk in de weer om informatie bijeen te sprokkelen.
Wat hebben we al:

- een prijsvoorstel van nighttrain (bus ter plaatse en lunch, transport naar Calais dus zelf te regelen)
- een programma van nighttrain
- een prijsvoorstel op basis van een Belgische bus vanuit Poperinge die ons naar Calais brengt en daar de rondrit doet, en ons terugbrengt natuurlijk
- enkele voorwaarden waaraan de deelnemers zouden moeten voldoen.

Voorlopig geen gedetailleerde info. Die komt er van zodra verder contact met Jeroen.

Dus nog niet beginnen PM'en om te zeggen of je interesse hebt of zo. Enkel wanneer het min of meer concreet is, zal je dat mogen doen :P
Dank voor jullie begrip!
Wover

Bericht door Wover »

Waarom heb je eigenlijk voor poperinge gekozen als beginpunt? Zou De Panne niet beter zijn, daar heb je een rechstreekse autosnelweg richting Calais.

Of Oostende zou nog beter zijn, zeker als je van plan bent de reis al vroeg te beginnen, want in De Panne of Poperinge geraken is nu niet bepaald snel met het openbaar vervoer ;).

edit: volgens google maps ben je even lang onderweg van poperinge naar Sangatte als van Oostende naar Sangatte ;).
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Naar Poperinge geraak je eigenlijk nog best snel met de IC L vanuit Brussel.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

In Poperinge geraken mag dan geen probleem zijn, van Poperinge in Sangatte geraken is wat anders :wink:

Dat bedoelt Wover.

BDJ
Dietrich

Bericht door Dietrich »

in De Panne of Poperinge geraken is nu niet bepaald snel met het openbaar vervoer
Toch wel gedeeltelijk. 8)
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Bericht door Steve »

In De Panne of Veurne ben je met de IR-i even snel als met de IC L in Poperinge, maar het verschil is dat het vanaf De Panne of Veurne véél korter is naar Calais. Nog geen 40 min snelweg; op die tijd ben je vanuit Poperinge nog niet eens in Duinkerke. Dus dat lijkt me een veel beter idee.

Oostende lijkt me ook niet het beste: vanuit Brussel ben je misschien sneller in Oostende, maar dat tijdsverschil is zo verdwenen als je weet dat je eerst nog op de E40 moet raken vanuit centrum Oostende. Daarbij zal de bus duurder zijn, terwijl een treinritje naar De Panne voor de meesten onder ons niet (veel) duurder zal zijn dan een ritje naar Oostende. :wink:
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Ander voorstel van Jeroen: bus laten vertrekken in Kortrijk.
Is dat beter dan Poperinge of De Panne?

(Dan zal ik een prijsvoorstel bij een Kortrijkse firma moeten opvragen, i.p.v. nu Poperinge :P )
Wover

Bericht door Wover »

Patrick schreef:Ander voorstel van Jeroen: bus laten vertrekken in Kortrijk.
Is dat beter dan Poperinge of De Panne?

(Dan zal ik een prijsvoorstel bij een Kortrijkse firma moeten opvragen, i.p.v. nu Poperinge :P )
Nee, Kortrijk is nog erger. Elke stad langs de E40 met een station is goed, dus ik zou voor Veurne of De Panne gaan.
enrico

Bericht door enrico »

wetteren 8) is ook naast de E40
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Misschien een Poll van maken? Al is dat blijkbaar niet mogelijk in dit forumdeel :?:

BDJ
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Bericht door Asterix »

Jongens, voor mij hoeft Kortrijk niet per se. Houd er wel rekening mee dat (naar analogie met dit forum :wink: ) we er van uitgaan dat iedereen met de trein komt. Een reiziger uit Limburg moet dan ook 's morgens omstreeks 8u waar dan ook met de trein kunnen aankomen.

Ik zou dan ook willen opteren om het station niet te ver in het Hinterland te gaan zoeken, kwestie dat de doorsnee-avonturier geen 6x moet overstappen en nog eens 20min moet wachten op een aansluiting.

U begrijpt wel wat ik wil zeggen. :wink:

Misschien beter de bus laten vertrekken om 08u? Nighttrain sprak van omstreeks 9u te beginnen met het bezoek.

Ik stel voor dat Patrick met ARI in de ene hand en prijsbesef in de andere het laatste woord heeft en de bus regelt. :wink: Als iedereen er maar 's morgens geraakt (in redelijke tijd) en 's avonds weer teruggeraakt.

Als Patrick de busrit in concreto heeft voorbereid, sluiten we kort met Nighttrain en laten we weten waar, hoeveel man, prijs etc. :wink:
Wover

Bericht door Wover »

Jeroen schreef:Jongens, voor mij hoeft Kortrijk niet per se. Houd er wel rekening mee dat (naar analogie met dit forum :wink: ) we er van uitgaan dat iedereen met de trein komt. Een reiziger uit Limburg moet dan ook 's morgens omstreeks 8u waar dan ook met de trein kunnen aankomen.
Als ik om 08u in de Panne wil zijn moet ik om 05.15u vertrekken :lol:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tijdens het weekend geraak ik nooit om 8u in de panne aangezien de eerste trein hier in merchtem maar om 7.00 is dus das al allemaal uitgesloten.

zelfs kortrijk, of poperinge gaat niet voor 9.30
Wover

Bericht door Wover »

Of het nu weekend is of niet maakt voor mij niet veel uit, ik kan er altijd op minimum 2u45min zijn. Daarom dat ik Oostende ook vermeldde, naar daar ben ik maar 2u onderweg ;).

Ik kan natuurlijk ook met de auto gaan, dan ben ik er op dik anderhalf uur, en kan ik eventueel nog mensen oppikken die er met de trein moeilijk of niet kunnen geraken... Ik bedoel dan wel naar De Panne station, en vandaar met z'n allen verder, dat maakt het wat makkelijker voor "de organisatie" ;).
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Ik zou opteren voor Brugge. Er zijn meer verbinding naar hier, vlotte aansluiting op de E40 en je snijdt al meteen een hoek of te Oostende door rechtstreeks de E40 richting Calais te nemen aan de 'vertakking' Jabbeke. :wink:

Ik denk dat het snelst en het gemakkelijkste vanuit Brugge zou zijn.
Plaats reactie