Bezoek aan Eurotunnel: Station van bestemming

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.

Station van bestemming

De Panne
12
52%
Poperinge
3
13%
Brugge
0
Geen stemmen
Oostende
5
22%
Kortrijk
3
13%
 
Totaal aantal stemmen: 23

Trainspotterke

Bezoek aan Eurotunnel: Station van bestemming

Bericht door Trainspotterke »

Voila, zo gezegd, zo gedaan. Bij deze een poll over welk station het best genomen wordt om de bus te laten vertrekken.

Toch nog even mijn persoonlijke mening geven dat De Panne voor de meeste mensen op praktisch vlak, financieel vlak en op vlak van reistijd het beste zou uitkomen! :wink:
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Kortrijk het makkelijkst, gevolgd door Bruhhe (;)). Verder maakt het niets uit, vertrek steeds met dezelfde MW41 om 6h12 naar Gent-Sint-Pieters.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Bericht door Asterix »

Niet op financieel vlak goedkoper, zoals ik eerder al heb geschreven.
Patrick heeft de moeite gedaan om prijzen op te vragen voor zowel De Panne als Poperinge.

Ik zou heel graag Eurotunnel gaan bezoeken. We zitten in een vrij strak tijdsschema en tegelijk willen we de kosten drukken. Ik ken er hier al een paar die zullen leuteren over die kostprijs. Want er zijn sommigen die denken dat een bus wat kilometers verder laten rijden, 2x niets kost. Jammer genoeg is dat niet zo. Maar goed, hé, laat de bus maar rijden vanuit Brugge of laat die eerst anders iedereen thuis ophalen.

Voor mij part houden jullie voor alles een poll, laat het maar lang aanmodderen dat Nighttrain van puur miserie den boel afblaast of dat we achter de schermen met een paar man gaan.....

Jongens, wat maakt dat station nu uit? Poperinge of De Panne? Als dat al te veel is.... Ik vind het triestig, sorry..... Zo'n kans riskeren door te kibbelen. Ik moet drie treinen nemen en kom uit Leuven maar ik heb dat ervoor over. En dan zou Loppem-Poperinge al vervelend zijn??? :roll:
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Nja, Jeroen heeft gelijk. Mij maakt het echt niet veel uit, ookal moet ik om 5h uit mijn bed. Is een unieke kans he mensen. Je kan misschien ergens wel beetje aan de wensen van mensen tegemoet komen zolang het mogelijk blijft en niet voor problemen of te hoge prijzen zorgt.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Ik stel nog altijd voor: mensen die in elkaars buurt wonen, pikken elkaar op met de auto en rijden naar stations in de buurt. Op deze manier kan je voortbouwen. Tegen dat we in Gent zijn is de groep bijna volledig en kan je aan de westkust geraken.

Hierbij wil ik nog iets aanhalen: dat iedereen zijn woonplaats invult in zijn profiel. Dan kan er een beter idee gemaakt worden waar iedereen woont.

Greetz
BDJ

Edit: ik had Poperinge geschreven, maar dat is mij gelijk. Vandaar nu Westkust.
Laatst gewijzigd door Bartjedj op 30 nov 2007, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Bericht door Steve »

Nog even zeggen dat als je voor Poperinge kiest, je net zo goed voor De Panne of Veurne kunt kiezen. Het is voor bijna iedereen even ver / even lang treinen als Poperinge, en het is van daaruit veel korter (zowel qua tijd als kilometers) dan vanuit Poperinge. Dus ik zie eigenlijk niet in waarom Poperinge maar aangehaald blijft worden. Tenzij de bus vanuit Poperinge merkelijk goedkoper is, dat is een ander verhaal.
Laatst gewijzigd door Steve op 30 nov 2007, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Er is blijkbaar een programmafout in de PHB-BB.
De poll zegt: 50% - 16% - 33%

Dat is volgens mij geen 100% :lol:

BDJ
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Afrondingsfouten he...
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Jeroen schreef:Jongens, wat maakt dat station nu uit? Poperinge of De Panne? Als dat al te veel is.... Ik vind het triestig, sorry..... Zo'n kans riskeren door te kibbelen. Ik moet drie treinen nemen en kom uit Leuven maar ik heb dat ervoor over. En dan zou Loppem-Poperinge al vervelend zijn??? :roll:
Omdat ik vanuit Loppem verdorie 2 uur onderweg ben voor een traject van maar 90 km (54 km in vogelvlucht) :!:

Ik snap ook niet waarom er perse voor Poperinge geargumenteerd wordt! Ik heb hier de atlas naast me liggen en De Panne ligt op 54 km vogelvlucht van Calais, terwijl dat vanaf Poperinge 63 km is! Dus snap ik ook niet waarom de bus vanuit Poperinge goedkoper zou zijn. Vanaf het station van De Panne is het 500 meter rijden naar de E40 die ons tot aan de ingang van de Kanaaltunnel brengt. Vanuit Poperinge moet er eerst nog via de N38 naar de E42 gereden worden en die volgen tot Duinkerke alwaar er pas op de E40 gegaan wordt, wat neerkomt op ongeveer 14 km meer weg vergeleken met de weg uit De Panne.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Poperinge mag misschien goedkoper zijn bij een busbedrijf uit die regio, maar in De Panne zijn er ook die zeker goedkoper zijn bij vertrek uit Adinkerke.

BDJ
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

http://www.avanticars.be/

Een busbedrijf uit Koksijde. Vandaaruit is De Panne veel goedkoper. In combinatie met de afstand tot Calais is dat veel interessanter.

BDJ
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Bericht door treinbruno »

ik zou niet weten wat het best is.

ik denk dat de prijs er miss. van zal afhangen of er peage moet betaald worden.

moet er op het stuk: de panne > calais ***of kortrijk > calais peage betaald worden?

maar k' denk dat kortrijk voor de meeste het makkelijkst te bereiken is (eventueel moeskroen)
Afbeelding
enrico

Bericht door enrico »

Ik kom vanuit wetteren maar heb voor de panne gekozen dat komt goed uit op vlak van verbinding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

vanuit mechelen graak ik tegen 8u in de panne, poperinge is niet bereikbaar uit mechelen zo vroeg... :wink:
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Shrek schreef:vanuit mechelen graak ik tegen 8u in de panne, poperinge is niet bereikbaar uit mechelen zo vroeg... :wink:
ongelooflijk en ik geraak er wel uit Kalmthout....
Plaats reactie