Bezoek aan Eurotunnel: Station van bestemming

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.

Station van bestemming

De Panne
12
52%
Poperinge
3
13%
Brugge
0
Geen stemmen
Oostende
5
22%
Kortrijk
3
13%
 
Totaal aantal stemmen: 23

Wover

Bericht door Wover »

Ik zou ook proberen het idee nog wat verder uit te werken en een datum voor te stellen en dan te polsen naar interesse. Als dan blijkt dat er absoluut geen interesse is, kan je het dan afvoeren. Zoveel moeite is het nu ook niet om een datum te kiezen, je hoeft voor de rest nog niets op te zoeken he ;).
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Heren, heren, GEDULD a.u.b. :?

Waarom koos ik een autocarbedrijf in Poperinge:

a/ omdat het aantal autocarbedrijven in de buurt van Veurne/De Panne bijzonder klein is. De aangehaalde firma uit Koksijde heeft maar één bus en 't is dan nog een grote. Hoe verder de bus moet gehaald worden, hoe meer je al moet betalen om nog maar op het vertrekpunt te starten. 't is De Lijn niet hé!

b/ de firma in Poperinge heeft diverse bussen waaronder eentje van 25 en dat is dus een zeer wendbare bus om op het Eurotunnel-terrein te rijden (vereiste van nighttrain die we respecteren!). Ik heb ervaring met die firma en ze zijn heel gekend voor hun service. (Aandelen heb ik er wel niet :wink:)

c/ de rit van Poperinge naar Calais verloopt via Steenvoorde en van daar de autoweg naar Calais, dat is dus een uurtje. Dus geen "binnenbaantjes"!

d/ wanneer de bus vanuit Poperinge eerst naar Veurne of De Panne moet rijden dan komt daar inderdaad zo'n € 100 bij.

e/ ik heb voor alle grote plaatsen in Vlaanderen via ARI uitgerekend of iedereen ofwel in Poperinge ofwel in De Panne kon geraken tegen 08.00 u. Dat is dus perfect mogelijk maar zoals Jeroen al zei: de Chunnel begint in Frankrijk, niet in de Frankrijkstraat :lol:

Jullie vergeten blijkbaar dat dit een zeer unieke gebeurtenis zal zijn (zou kunnen zijn) en dan moet je al eens durven een tandje bijzetten.
Het programma is méér dan interessant maar zullen we niet in detail bekend maken (absolute vereiste van nighttrain, we willen tenslotte niet dat hij zijn job verliest).

We gaan het nu zeker niet afblazen, we zijn zelfs nog niet vertrokken.
Van zodra alle details van nighttrain binnen zijn, gaan we een oproep lanceren met een poging tot gedetailleerd prijsvoorstel.
We zullen de prijzen erbij zetten zowel voor vertrek vanuit Poperinge als De Panne. Iedereen zal dan dus kunnen aangeven welk vertrekpunt hij wenst, rekening houdend met zijn portemonnaie.
Steven, Jeroen en ik zullen dan uiteindelijk beslissen wat het wordt.

Hoe meer deelnemers, hoe goedkoper het wordt natuurlijk want de 5 extra-plaatsen op de bus moeten we dus ook incalculeren, we mogen maar met max. 20 zijn.

Wait and see (soon), please!
:wink:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Steven schreef: dit lukt wel

mechelen => brussel zuid, brussel zuid => de panne 2u21 volgens de nieuwe dienstregeling.
inderdaad, ik had per ongeluk een datum in januari 2007 genomen ipv 2008 :oops:
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5316
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Bericht door Steve »

Misschien is de auto vanaf 'ergens' ook een optie. Ik kan in ieder geval vier mensen meenemen vanuit de Westhoek.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Deze goede ziel heeft nog maar eens een prijsofferte opgevraagd, nu vanuit Kortrijk. Info volgt.
Plaats reactie