strengheid medische shifting NMBS.

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
ewie1

strengheid medische shifting NMBS.

Bericht door ewie1 »

Ik heb een paar maanden geleden te horen gekregen dat ik een kleine groen kleurige afwijking heb aan mijn gezichtsveld. Mijn vraag is of de medische shifting op kleurzicht inderdaad zo streng is als men zegt. (Ik kan groen zien ik het alleen niet zien in zo'n ishara test.)


bye,ewie :|
Wover

Re: strengheid medische shifting NMBS.

Bericht door Wover »

Dat kan vrees ik wel problemen geven, want men is zoiezo al streng bij zo'n shifting, maar je kan achteraf (of vooraf) altijd naar je oogarts gaan en een papier vragen waarop hij zegt dat er niets mis is met uw zicht om te kunnen werken bij de NMBS.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1215
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: strengheid medische shifting NMBS.

Bericht door Tim »

Als je het niet kan zien op een Ishihara test dan vrees ik er wat voor, want je moet wel in zo'n boekje kijken.

Maar je kan inderdaad eens naar je eigen oogarts gaan, wie niet waagt niet wint :wink:
ewie1

Re: strengheid medische shifting NMBS.

Bericht door ewie1 »

Ben zeker om mijn kans te wagen als treinbestuurder. weten jullie toevallig ook of ze even streng zijn voor functies als conducteur of stationchef (wil later echt graag bij de nmbs werken)
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1215
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: strengheid medische shifting NMBS.

Bericht door Tim »

ewie1 schreef:weten jullie toevallig ook of ze even streng zijn voor functies als conducteur of stationchef (wil later echt graag bij de nmbs werken)
Kijk eens op deze link.
ewie1

Re: strengheid medische shifting NMBS.

Bericht door ewie1 »

Weet er dan ook iemand of ze even streng zijn kwa kleurenzicht in prive spoorbedrijven? Bv. bij DLC ofzo of is dat een algemene regel dat treinbestuurders die op de belgische sporen rijden allemaal dezlfde kleurentests ondergaan.?
Nils
Berichten: 296
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Locatie: FN

Re: strengheid medische shifting NMBS.

Bericht door Nils »

ewie1 schreef:Weet er dan ook iemand of ze even streng zijn kwa kleurenzicht in prive spoorbedrijven? Bv. bij DLC ofzo of is dat een algemene regel dat treinbestuurders die op de belgische sporen rijden allemaal dezlfde kleurentests ondergaan.?
Voor zover ik weet dient zelfs iedereen bij dezelfde firma te gaan voor de keuring, met name CPS. Is een "onafhankelijke" firma, ex NMBS afdeling.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: strengheid medische shifting NMBS.

Bericht door Steven »

idd nils iedereen gaat langs het CPS ongeacht de operator waar je wil voor werken in belgie
ewie1

Re: strengheid medische shifting NMBS.

Bericht door ewie1 »

heeft er iemand ook een idee of de medische shifting even streng is in Australie ben zelf bereid om zo ver te gaan.
poyaud
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:43
Locatie: Aalst

Re: strengheid medische shifting NMBS.

Bericht door poyaud »

ewie1 schreef:heeft er iemand ook een idee of de medische shifting even streng is in Australie ben zelf bereid om zo ver te gaan.
Seg manneken , 1 april is al lang gepasseerd zenne.
Afbeelding
ewie1

Re: strengheid medische shifting NMBS.

Bericht door ewie1 »

Voor alle duidelijkheid is geen grap he!!!!!!!!!!!!!!
Fles

Re: strengheid medische shifting NMBS.

Bericht door Fles »

Is er niet zoiets als http://www.TGATF.net? :idea:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: strengheid medische shifting NMBS.

Bericht door Steven »

ewie1 schreef:Voor alle duidelijkheid is geen grap he!!!!!!!!!!!!!!
het komt wel grappig over als je ineens de andere kant van deze aardbol gaat vernoemen. had je nu frankrijk of duitsland vernoemd. maar je kan aannemen dat de normen voor treinbestuurders in de meeste westerse landen ongeveer op het zelfde niveau liggen.
ewie1

Re: strengheid medische shifting NMBS.

Bericht door ewie1 »

Dat is mij ook verteld door ne prof in leuven dat die medische shifting in heel de europese unie het zelfde is. En Afrika is nu ook ni het land om te gaan he.
ewie1

Re: strengheid medische shifting NMBS.

Bericht door ewie1 »

Ik ben nu argumenten aan het zoeken om toch door die medische shifting te geraken ik heb dus deuteranomalie de groenafwijking maar dus helemaal niet hard het ergste wat kan gebeuren is dat ik voor een groen sein iets langer blijf staan maar dit is bijna niet in te beelden (kan ook bijna niet hoor). binnenkort laat ik mij in Schiphol nog eens testen en wordt deze test uitgebreid met de lantaarntest als ik hier in slaag zouden ze later bij de nmbs niet moeilijk mogen doen, omdat ik op internet een documentje vond waarop de europese normen voor medische shifting bij treinbestuuders stond en hierin staat dat die shifting moet gebeuren door de ishihara test of een andere erkende test en de lantaarntest is hier zo een van!!! Hoe denken jullie hierover

greetz,
ewie
Plaats reactie