waar hangt onze roze'n uit?

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Sara Raats
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 apr 2006, 21:50
Locatie: HSL 4

Bericht door Sara Raats »

SIMPY.be schreef:
Sara Raats schreef:meestal rijdt zo'n treinstel in Turnhout rond
AM96 in Turnhout?!?
Sinds wanneer? Dat wordt toch met Breaks bediend?
die bedoelde ik ook (die Breaks dan)
Concurrent

Bericht door Concurrent »

260689 schreef:
Concurrent schreef:Toevallig , ik ook :lol: Ik was op weg richting Blankenberge , en bij het overstappen in Gent sp, zag ik dat roos geval ook aan de andere kant van het station staan!En bij het terugkomen van Brugge naar Gent sp , heeft de AM96 trein met nummer 548 (niet de roze)wel weer zijn kuren gehad... begon te schudden , te daveren... :? Mogen ze wel eens iets aan doen :roll:
was da ni tussen brugge en beernem??
In Brugge zijn er 3 AM96 aangekomen , daarachter nog 1 AM96 die van Blankenberge kwam.Dus met de 4 AM96 na Brugge rechtstreeks naar Gent Sint Pieter en niet naar Beernem , waar dat ook mag liggen!En via Gent verder naar Brussel Zuid :oops:
Als dat daar aan de rails ligt , mogen ze daar wel een kosten aan doen want :?
Bert

Bericht door Bert »

Beernem ligt tussen Gent en Brugge :wink:
Dat probleem is daar al langer bekent, en zelf heb ik het nog maar juist met AM96 gehad. Nog nooit met een trek-duw I11+13
Tussen Gent en vertakking Meulewijk heb je het soms ook.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Bert schreef:Beernem ligt tussen Gent en Brugge :wink:
Dat probleem is daar al langer bekent, en zelf heb ik het nog maar juist met AM96 gehad. Nog nooit met een trek-duw I11+13
Tussen Gent en vertakking Meulewijk heb je het soms ook.
Ik geloof dat het ligt aan dat de stellen met 4 gekoppeld zijn. Als ze dit alleen doen, heb je er minder last van.
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

de roze is vandaag gesignaleerd
IC C 728 FMC 7h30 FN 8h54
IC C 709 FN 9h06 Lille 10h46
IC C 732 Lille 11h14 FN 12h53
IC C 713 FN 13h06 Lille 14h55
IC C 736 Lille 15h14 FN 16h53
IC C 717 FN 17h07 Lille 18h53
IC C 740 Lille 19h06 FN 20h53
IC C 721 FN 21h07 LK 22h17
260689
Berichten: 3334
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

Jonathan schreef:
Bert schreef:Beernem ligt tussen Gent en Brugge :wink:
Dat probleem is daar al langer bekent, en zelf heb ik het nog maar juist met AM96 gehad. Nog nooit met een trek-duw I11+13
Tussen Gent en vertakking Meulewijk heb je het soms ook.
Ik geloof dat het ligt aan dat de stellen met 4 gekoppeld zijn. Als ze dit alleen doen, heb je er minder last van.
neen hoor dit is echt iets met de sporen tussen Beernem en Brugge en heeft niks te maken met 1 of meerderen stellen
Bij I11 trek en duw heb je dat niet, en ik denk te weten waarom.
dit komt omdat dit met rijtuigen word gedaan en minder gewicht hebben omdat die geen tractiedingens hebben (enkel de 13) en daardoor beter die trillingen kan opvangen.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

I11'en hebben een ander ophanginssysteem, daarom (onder andere) mogen ze 200km/u rijden. Ik denk dat het dezelfde ophanging is zoals de I6, die eurofima is.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

zal ni dezelfde zijn :-) aangezien de i6 geen 200 mag omdat die ophanging het net ni kan toelaten :-), dacht da ze onder meer geen laterale schokdempers hebben om te beginnen
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Kortweg het ligt aan de rails...Het zou wel vrij toevallig zijn dat een AM96 in één keer begint gaan te daveren en schudden en dat dit na een tijd van zelf oplost :lol: En dit elke keer op dezelfde plaats...Ze mogen er daar eens werk van maken want naar het toilet gaan met zo'n bewegingen is ook niet interessant!
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

Concurrent schreef:Kortweg het ligt aan de rails...Het zou wel vrij toevallig zijn dat een AM96 in één keer begint gaan te daveren en schudden en dat dit na een tijd van zelf oplost :lol: En dit elke keer op dezelfde plaats...Ze mogen er daar eens werk van maken want naar het toilet gaan met zo'n bewegingen is ook niet interessant!
Zal wel aan de rails liggen.
Op lijn 15 tussen Bouwel en Nijlen schudden de breaks ook redelijk heen en weer.
Wover

Bericht door Wover »

da's op wel meer plaatsen op de L15 :P

maar da's omdat de rails niet perfect liggen, er zit pakweg een cm ofzo teveel ruimte op, waardoor de trein heen en weer schudt.
BN-koekje

Bericht door BN-koekje »

De rozen is vandaag FGSP binnengereden om 14u57 (komende van FN, is dat richting kortrijk/lille/oostende? :?)
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

FN is A'pen C'aal.
de bekendste FNND is het noord.
Het zal wel de IC C zijn naar Kortijk-Moeskroen-Lille Flandres
JPL107
Berichten: 126
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:48
Locatie: Lier
Contacteer:

Bericht door JPL107 »

Het was inderdaad de IC C naar Kortrijk/Lille Flandres. Hij is rond 14u20 vertrokken in A'pen Berchem met 10 minuten vertraging.
Bert

Bericht door Bert »

Bart schreef:
Concurrent schreef:Kortweg het ligt aan de rails...Het zou wel vrij toevallig zijn dat een AM96 in één keer begint gaan te daveren en schudden en dat dit na een tijd van zelf oplost :lol: En dit elke keer op dezelfde plaats...Ze mogen er daar eens werk van maken want naar het toilet gaan met zo'n bewegingen is ook niet interessant!
Zal wel aan de rails liggen.
Op lijn 15 tussen Bouwel en Nijlen schudden de breaks ook redelijk heen en weer.
Het is niet heen en weer schudden dat je voelt op de 50a. :wink: Het is echt trillen. Het is net ofdat je op een drilboor zit. :wink:
Plaats reactie