Aprilgrappen

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
SIMPY.be

Aprilgrappen

Bericht door SIMPY.be »

Op Wallorail hebben ze nog geen photoshopcreaties gepost maar op http://users.skynet.be/bs979085/news.htm staat wel al een aprilgrap. Of zelfs 2?

Haha,
Afbeelding Suite à la mise hors service de l'automotrice de mesures 106, la SNCB a récupéré un élément de l'automotrice 819 détruite dans l'accident d'Aiseau et l'a transformé en nouvel autorail de mesures appelé EM140. Le voici débouchant de la ligne 117 à Luttre le 1er avril 2006.
Afbeelding Le 1er Avril, le premier train régulier tracté par une unité-multiple de 36000 a circulé entre Châtelet et Dunkerque. Le E40104 démarre de Châtelet avec l'UM des 36025 et 36021. Il circulera le sixième jeudi de chaque mois jusque Décembre 2006, départ 20h40.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Zou deze ook een late aprilgrap zijn?
Afbeelding
Impensable mais vrai ! Afin d'obtenir une meilleure régularité des trains IC tractés Bruxelles-Luxembourg, les CFL et la SNCB sont tombés sur un accord pour remplacer les locomotives séries 20 par des 3000 CFL !! Les 3005 et 3007 ont été cédées à cet effet. A terme tous les trains tractés de M6 seront remorqués par ce type d'engin. Le premier IC E2137 Luxembourg - Bruxelles-Midi passe avec la 3005 en tête à Beuzet ligne 161 le 1er avril 2006, et ce n'est pas un poisson !!!
Greg

Bericht door Greg »

Nee, dat is geen grap. :wink:
De CFL 3005 en 3007 nemen momenteel een aantal rammen over van de 20 omdat de CFL niet blij is, omdat ze een betere stiptheid willen voor deze treinen en dat met de 20 niet goed is zeggen ze.. Op termijn (rond juni) zou de CFL3000 alle treinen willen overnemen van de 20 naar Luxemburg (wat afwachten word..). :? :(
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

Is dat echt zo erg met de 20? :cry:
Of zijn de Luxemburgers gewoon te streng? :x :cry:
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1219
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

De 20's zijn nooit echt de betrouwbaarste geweest...

Maar om ze daarom van die verbinding te halen :?
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

Pff.. Nooit geweten. Heb altijd maar gehoord dat de 20'ers de locs van Belgie waren.
Greg

Bericht door Greg »

In het begin hadden ze veel problemen met passagiers treinen.
En ik vind ze toch ook niet echt geschikt voor passagiers treinen, heb eens de EC Vauban genomen en als je optrekt of remt voel je toch serieuze schokken. Vind dat ze veel beter op de goederen dienst past. :)
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Bericht door Mechanik »

misschien dat in de frankrijkstraat er bij de directie eindelijk eens mensen propere loc's op kop van een trein zien.
Zouden ze dan misschien onze 13'en ook eens wat meer laten wassen?
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Mechanik schreef:misschien dat in de frankrijkstraat er bij de directie eindelijk eens mensen propere loc's op kop van een trein zien.
Zouden ze dan misschien onze 13'en ook eens wat meer laten wassen?
Als er een volledige IC A gewassen wordt in Oostende, wordt de loc niet meegewassen en is dan even vuil als anders. Ze duwen hem de carwash in met de HLE 13 en die komt daar dan nog altijd vuil uit. Of dat nu zo'n grote moeite is voor die HLE 13 mee te wassen weet ik niet, maar het kan in ieder geval geen kwaad, want dit jaar heb ik nog geen enkele propere gezien en er worden veel opmerkingen geschreven in dat stof, zoals: Laver moi (1360), Belgische brol (1308), en ik had ook al liefdesverklaringen en andere niet al te propere dingen zien staan. Zo staat er bij veel locs, met een pijltje naar de deur waar de treinbestuurder opstapt: INSITE HIER IDIOTS (hierin idioten).
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1219
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Had ik hier niet ergens gelezen dat een HLE 13 de carwash niet in mag omdat er water binnen sijpelt langs de ventilatieroosters?
't Zou in elk geval kunnen verklaren waarom ze zo vuil zijn.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Tim schreef:Had ik hier niet ergens gelezen dat een HLE 13 de carwash niet in mag omdat er water binnen sijpelt langs de ventilatieroosters?
't Zou in elk geval kunnen verklaren waarom ze zo vuil zijn.
Wat doen die dan als het regent :?: Er een zeil voor spannen, zeker. En die andere locs kunnen er toch wel in, waarom de HLE 13 dan niet :?:
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1219
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Ik weet ook niet of het waar is hoor, ik dacht dat ergens gelezen te hebben.
Er is nog altijd een verschil tussen regen of een carwash, waar het water onder hoge druk tegen de trein gespoten wordt.
1607

Bericht door 1607 »

het is wel degelijk zo dat die niet mogen gewassen worden in de train-wash omdat het water binnenloopt. regen is nog wel ietsje anders dan een trainwash. bij een trainwash word het water echt wel onder hoge druk tegen de trein gespoten.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Ze zouden die dan toch mogen kuisen met een spons. Het schijnt dat ze in de Walen personeel teveel hebben, draait die een spons in hun handen.

Het ding van INSITE HIER IDIOTS heb ik al weggeveegt zien staat, zeker door een TB.:?:
Goya

Bericht door Goya »

Jonathan schreef: Het ding van <b>INSITE HIER IDIOTS</b> heb ik al weggeveegt zien staat, zeker door een TB.:?:
Is dat uw interpretatie of was het Engels van de originele artiest werkelijk zo erbarmelijk?
Plaats reactie