Haha,
Suite à la mise hors service de l'automotrice de mesures 106, la SNCB a récupéré un élément de l'automotrice 819 détruite dans l'accident d'Aiseau et l'a transformé en nouvel autorail de mesures appelé EM140. Le voici débouchant de la ligne 117 à Luttre le 1er avril 2006.
Le 1er Avril, le premier train régulier tracté par une unité-multiple de 36000 a circulé entre Châtelet et Dunkerque. Le E40104 démarre de Châtelet avec l'UM des 36025 et 36021. Il circulera le sixième jeudi de chaque mois jusque Décembre 2006, départ 20h40.
Impensable mais vrai ! Afin d'obtenir une meilleure régularité des trains IC tractés Bruxelles-Luxembourg, les CFL et la SNCB sont tombés sur un accord pour remplacer les locomotives séries 20 par des 3000 CFL !! Les 3005 et 3007 ont été cédées à cet effet. A terme tous les trains tractés de M6 seront remorqués par ce type d'engin. Le premier IC E2137 Luxembourg - Bruxelles-Midi passe avec la 3005 en tête à Beuzet ligne 161 le 1er avril 2006, et ce n'est pas un poisson !!!
Nee, dat is geen grap.
De CFL 3005 en 3007 nemen momenteel een aantal rammen over van de 20 omdat de CFL niet blij is, omdat ze een betere stiptheid willen voor deze treinen en dat met de 20 niet goed is zeggen ze.. Op termijn (rond juni) zou de CFL3000 alle treinen willen overnemen van de 20 naar Luxemburg (wat afwachten word..).
In het begin hadden ze veel problemen met passagiers treinen.
En ik vind ze toch ook niet echt geschikt voor passagiers treinen, heb eens de EC Vauban genomen en als je optrekt of remt voel je toch serieuze schokken. Vind dat ze veel beter op de goederen dienst past.
misschien dat in de frankrijkstraat er bij de directie eindelijk eens mensen propere loc's op kop van een trein zien.
Zouden ze dan misschien onze 13'en ook eens wat meer laten wassen?
Mechanik schreef:misschien dat in de frankrijkstraat er bij de directie eindelijk eens mensen propere loc's op kop van een trein zien.
Zouden ze dan misschien onze 13'en ook eens wat meer laten wassen?
Als er een volledige IC A gewassen wordt in Oostende, wordt de loc niet meegewassen en is dan even vuil als anders. Ze duwen hem de carwash in met de HLE 13 en die komt daar dan nog altijd vuil uit. Of dat nu zo'n grote moeite is voor die HLE 13 mee te wassen weet ik niet, maar het kan in ieder geval geen kwaad, want dit jaar heb ik nog geen enkele propere gezien en er worden veel opmerkingen geschreven in dat stof, zoals: Laver moi (1360), Belgische brol (1308), en ik had ook al liefdesverklaringen en andere niet al te propere dingen zien staan. Zo staat er bij veel locs, met een pijltje naar de deur waar de treinbestuurder opstapt: INSITE HIER IDIOTS (hierin idioten).
Had ik hier niet ergens gelezen dat een HLE 13 de carwash niet in mag omdat er water binnen sijpelt langs de ventilatieroosters?
't Zou in elk geval kunnen verklaren waarom ze zo vuil zijn.
Tim schreef:Had ik hier niet ergens gelezen dat een HLE 13 de carwash niet in mag omdat er water binnen sijpelt langs de ventilatieroosters?
't Zou in elk geval kunnen verklaren waarom ze zo vuil zijn.
Wat doen die dan als het regent Er een zeil voor spannen, zeker. En die andere locs kunnen er toch wel in, waarom de HLE 13 dan niet
Ik weet ook niet of het waar is hoor, ik dacht dat ergens gelezen te hebben.
Er is nog altijd een verschil tussen regen of een carwash, waar het water onder hoge druk tegen de trein gespoten wordt.
het is wel degelijk zo dat die niet mogen gewassen worden in de train-wash omdat het water binnenloopt. regen is nog wel ietsje anders dan een trainwash. bij een trainwash word het water echt wel onder hoge druk tegen de trein gespoten.