Brico Plan-It ontslaat werknemer vanwege lang haar

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Brico Plan-It ontslaat werknemer vanwege lang haar

Bericht door Patrick »

Brico Plan-It ontslaat werknemer vanwege lang haar

Een 28-jarige man die met een tijdelijk contract bij Brico Plan-It aan de slag kon, werd na een dag alweer ontslagen omdat hij lang haar had. "Mijn chef vertelde me 's avonds dat hij heel tevreden was over mijn werk", zegt Luc Neyt. "Maar de directeur was langsgeweest en die had mijn lange haar gezien. Hij had mijn baas opgedragen mij te vertellen dat ik tegen volgende week mijn haar moest afknippen, of dat ik anders niet meer moest terugkeren."

De Standaard, 13/4/2006, p.53, 174 woorden; Het Laatste Nieuws, 13/4/2006, p.3, 417 woorden

BTW, zijn er voorschriften m.b.t. het kapsel voor het treinpersoneel? Ik heb al vanalles gezien :wink:
Kulderzipken

Bericht door Kulderzipken »

Alles mag, zolang het maar verzorgd is.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Kulderzipken schreef:Alles mag, zolang het maar verzorgd is.
Maar als ik sommige (ex)-treinbegeleiders zie, zouden ze er toch wat minder ruig moeten uitzien. Het zijn percies gasten (hyppie's) die met een moto rijden en bij zo'n club zitten (niet allemaal naturlijk), maar hun haar onder hun cepie...
AM80
Berichten: 134
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:09
Locatie: Oostende

Bericht door AM80 »

Jonathan schreef:
Kulderzipken schreef:Alles mag, zolang het maar verzorgd is.
Maar als ik sommige (ex)-treinbegeleiders zie, zouden ze er toch wat minder ruig moeten uitzien. Het zijn percies gasten (hyppie's) die met een moto rijden en bij zo'n club zitten (niet allemaal naturlijk), maar hun haar onder hun cepie...
Maar zo lang ze correct hun werk doen zie ik niet in wat hun haardracht ermee te maken heeft, iemands haar heeft namelijk niks te maken met zijn/ haar capaciteiten.

AM80
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Hier in Brugge heb ik al vaak een TBG gezien met rastahaar in een staartje! :P Niet dat het op veel trekt wanneer hij zijn kepie opheeft, maar inderdaad, zolang hij zijn werk maar goed doet! :wink:
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Op mijn vakantiewerk is mij ook (beleefd) gevraagd mijn lange haren te kortwieken. Dat lukte niet meteen, dat heb ik ook gezegd, maar uiteindelijk is het er toch van gekomen.
De personeelschef heeft gezegd, dat hij in principe daarvoor niemand mag ontslaan, maar dat voor een functie aan een balie, er toch de voorkeur aan werd gegeven aan kort haar. Ik had daar begrip voor, en ik heb dan ook mijn haar laten knippen.
Bert

Bericht door Bert »

Waarom verkiest men liever iemand met korte haren?
Als het lang haar verzorgt is, dan is er toch geen probleem? Iemand met korte haren kan er ook onverzorgt uitzien. :wink:
1607

Bericht door 1607 »

eh Bertje. :roll: :wink: :mrgreen:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Iedereen zich kaalscheren, is dus de boodschap! :lol: :P
RhB

Bericht door RhB »

Als je in contact komt met het clienteel, dan kan ik daar begrip voor hebben.
Maar een IT'er , die zit toch achter een computerscherm aan programmakes te prutsen. Nou, of hij haar heeft van hiet tot in Peking, als ie maar zijn zijn werk tegoei doet, wat kan mij dat schelen.
AM80
Berichten: 134
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:09
Locatie: Oostende

Bericht door AM80 »

RhB schreef:Als je in contact komt met het clienteel, dan kan ik daar begrip voor hebben.
Maar een IT'er , die zit toch achter een computerscherm aan programmakes te prutsen. Nou, of hij haar heeft van hiet tot in Peking, als ie maar zijn zijn werk tegoei doet, wat kan mij dat schelen.
Bij ons in de Colruyt staat er zelfs eentje met een roze hanekam. Als je daarnaast kijkt merk je echter al snel op dat hij van alle kassiers ondertussen wel de snelste is...

AM80
KB
Berichten: 637
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Bericht door KB »

Zelfs als ex-langharige (geknipt na een verloren weddenschap) vind ik dit schandalig. De lengte van iemands haar heeft toch niks te maken met zijn kwaliteiten. Dat iemand die in contact komt met het publiek er 'verzorgd' uit moet zien (niet dat het mij stoort als iemand onverzorgd is, zolang de lijfgeur maar niet te erg is), daar kan ik inkomen, maar lang haar is toch niet gelijk aan onverzorgd.
1607

Bericht door 1607 »

mja en vrouwen met kort haar bekijken ze dan scheef. ze moeten weten wat ze willen he. :roll:
Dieter

Bericht door Dieter »

Het kan ook met de veiligheid te maken hebben hé. Als er met machienes wordt gewerkt en je komt er met je haar tussen, de machiene stopt niet en naar de kapper moet je ook nietmeer gaan.

mvg Dieter.
1607

Bericht door 1607 »

toch niet in de brico he. :roll:
Plaats reactie