welke pc gebruiken/hebben jullie ?

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Fles

Re: welke pc gebruiken/hebben jullie ?

Bericht door Fles »

Ik ben van plan om een Asus EeePC te gaan kopen 8) Dat schijnt nogal een vet ding te zijn namelijk :P
jymmbco

Re: welke pc gebruiken/hebben jullie ?

Bericht door jymmbco »

was ik ook nog vergeten te vermelden dat ik ook een laptop heb :
HP 530 Notebook pc
intel core (tm) duo
T2400
1,83 ghz
1,00 GB geheugen

ook nog erbij zeggen : voor wie graag een laptop zou willen kopen, maar de prijs te hoog vindt : Als er bij Aldi computers te koop staan, wordt er bij HP een prijsverlaging doorgevoerd.
pietje

Re: welke pc gebruiken/hebben jullie ?

Bericht door pietje »

Shrek schreef:ik ben hier precies de enige die af en toe met linux werkt? :o
Als ge enkel "af en toe" bedoelt heb je misschien gelijk :lol:
Ik werk thuis al 5 jaar uitsluitend op Linux (eerst Mepis, daarna sinds de eerste versie Ubuntu)
Ik "mag" op mijn werlk al genoeg windhozen aan de gang houden.
pietje

Re: welke pc gebruiken/hebben jullie ?

Bericht door pietje »

Fles schreef:Ik ben van plan om een Asus EeePC te gaan kopen 8) Dat schijnt nogal een vet ding te zijn namelijk :P
Ja, alleen moeten wij Belgen (en andere niet QWERTY-typers) terug leren typen, want toen ik ging kijken was de EeePC er enkel in QWERTY :(

En dan te weten dat ik meer dan 20 jaar geleden leren typen heb op een C64 (die ook enkel in QWERTY bestond :? )
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: welke pc gebruiken/hebben jullie ?

Bericht door treinbruno »

pietje schreef:
Fles schreef:Ik ben van plan om een Asus EeePC te gaan kopen 8) Dat schijnt nogal een vet ding te zijn namelijk :P
Ja, alleen moeten wij Belgen (en andere niet QWERTY-typers) terug leren typen, want toen ik ging kijken was de EeePC er enkel in QWERTY :(

En dan te weten dat ik meer dan 20 jaar geleden leren typen heb op een C64 (die ook enkel in QWERTY bestond :? )
in the phone house zag ik er gisteren eentje met AZERTY en windows XP staan... €339 (met gratis extra USBsleutel van 4gig)
eigelijk is dat wel nog een zalig ding, die EEEPC :lol:
Afbeelding
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: welke pc gebruiken/hebben jullie ?

Bericht door HLE 2302 »

treinbruno schreef:
pietje schreef:
Fles schreef:Ik ben van plan om een Asus EeePC te gaan kopen 8) Dat schijnt nogal een vet ding te zijn namelijk :P
Ja, alleen moeten wij Belgen (en andere niet QWERTY-typers) terug leren typen, want toen ik ging kijken was de EeePC er enkel in QWERTY :(

En dan te weten dat ik meer dan 20 jaar geleden leren typen heb op een C64 (die ook enkel in QWERTY bestond :? )
in the phone house zag ik er gisteren eentje met AZERTY en windows XP staan... €339 (met gratis extra USBsleutel van 4gig)
eigelijk is dat wel nog een zalig ding, die EEEPC :lol:
ja edde es naar de harde schijf gekeken, 2 GB das minder of men MP3 spelertje :p

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Wover

Re: welke pc gebruiken/hebben jullie ?

Bericht door Wover »

Het is natuurlijk wel een SSD die in principe veel sneller zou moeten werken ;).

En zo'n EeePC is vooral bedoeld voor toegang tot het internet, eventueel office,...
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: welke pc gebruiken/hebben jullie ?

Bericht door Accelerat »

HLE 2302 schreef:ja edde es naar de harde schijf gekeken, 2 GB das minder of men MP3 spelertje :p
greetz 2302
Heb je al eens goed doorgelezen wat er eigenlijk staat? Blijkbaar niet! Want je hebt ze ook van 20 GB. :wink:
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2626
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: welke pc gebruiken/hebben jullie ?

Bericht door trainfreak »

Een maat van me heeft een EeePc. Wel de QWERTY versie.
Da's nog nie mis.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: welke pc gebruiken/hebben jullie ?

Bericht door Patrick »

Naam van het beestje: Dell Inspiron 1521 (= laptop)
Processor: AMD Turion(tm) 64 X2 Mobile Technology TL-56, 1800 MHz, 2 core('s), 2 logische processor(s)
Totaal fysiek geheugen: 1.917,39 MB
Besturingssysteem: Microsoft® Windows Vista™ Home Premium
Harde schijf: 120 GB
Bouwjaar: 2007
Gekocht: Dell

Dan heb ik nóg een Delleke, een desktop Dimension 4700 waarvan ik nu de specs niet kan oproepen.
Dateert van 2004.
Windows XP draait erop maar bedoeling is om daar binnenkort Linux op te zetten (misschien Ubuntu of Suse).
Fles

Re: welke pc gebruiken/hebben jullie ?

Bericht door Fles »

Ik heb zojuist een zwarte EeePC met 20 GB besteld 8) Verwacht hem in de loop van volgende week binnen :) Het zal mij benieuwen :)
Fles

Re: welke pc gebruiken/hebben jullie ?

Bericht door Fles »

Ding wat ik nu heb is een Acer Inspire 71nogwat met 2,8 GHz Pentium, 2 GB ram en altezaam een schappelijke anderhalf TB aan opslag.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: welke pc gebruiken/hebben jullie ?

Bericht door HLE 2302 »

Patrick schreef:Naam van het beestje: Dell Inspiron 1521 (= laptop)
Processor: AMD Turion(tm) 64 X2 Mobile Technology TL-56, 1800 MHz, 2 core('s), 2 logische processor(s)
Totaal fysiek geheugen: 1.917,39 MB
Besturingssysteem: Microsoft® Windows Vista™ Home Premium
Harde schijf: 120 GB
Bouwjaar: 2007
Gekocht: Dell

Dan heb ik nóg een Delleke, een desktop Dimension 4700 waarvan ik nu de specs niet kan oproepen.
Dateert van 2004.
Windows XP draait erop maar bedoeling is om daar binnenkort Linux op te zetten (misschien Ubuntu of Suse).
héhé, zoals je kan lezen in het eerste berichtje van mij heb ik een dell latitude besteld
met ongeveer dezelfde specs
DELL = THE BEST :D :P
ma kmoet da wel nog ondervinden :P

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Fles

Re: welke pc gebruiken/hebben jullie ?

Bericht door Fles »

HLE 2302 schreef: DELL = THE BEST :D :P
ma kmoet da wel nog ondervinden :P

greetz 2302
Ja, totdat je een keer support nodig hebt :x
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: welke pc gebruiken/hebben jullie ?

Bericht door treinbruno »

Fles schreef:Ding wat ik nu heb is een Acer Inspire 71nogwat met 2,8 GHz Pentium, 2 GB ram en altezaam een schappelijke anderhalf TB aan opslag.
1,5 TB :o :o
wat heb jij wel op je PC staan :o
Afbeelding
Plaats reactie