DLC en PB

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Concurrent

DLC en PB

Bericht door Concurrent »

Jullie weten hier ook echt veel over treinen... :lol: Het koste mij en hele nacht en bijna hele zondag om alles hier eens te bekijken :? 8)

Zoals jullie wel weten ben ik misschien toekomen machinist bij DLC , en ik heb al een en ander opgezocht van hun GM Class 66 diesels.

De meeste worden gekenmerkt door "PB" , en ik ben eens benieuwd of jullie weten wat dit wil zeggen? :lol:

Ik weet het , ik ben er toevallig bij uitgekomen,dus ik dacht deze vraag hier eens te stellen.

Wat wil "PB" zeggen....
RhB

Bericht door RhB »

PB staat voor Porterbrook, de leasing maatschappij.
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Jullie zijn dus slimmer dan ik dacht :? :oops:

Het zijn schone machines , mooie cockpit...Ik ben eens benieuwd of ik er ooit ingeraak.Zijn er hier nog die misschien pikante details weten over DLC of hun locs? :oops:

Op deze site vond ik er meer over http://www.bueker.net/trainspotting/stock.php ook de HLE 16 staat er bij...
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2627
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Concurrent schreef:Jullie zijn dus slimmer dan ik dacht :? :oops:

Het zijn schone machines , mooie cockpit...Ik ben eens benieuwd of ik er ooit ingeraak.Zijn er hier nog die misschien pikante details weten over DLC of hun locs? :oops:

Op deze site vond ik er meer over http://www.bueker.net/trainspotting/stock.php ook de HLE 16 staat er bij...
Wat wil je weten over DLC enzo? Ik ken wel iemand die er werkt..
Contacteer me anders maar PM ofzo :wink:
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

De praktijkopleiding bij DLC valt goed mee heb ik al gehoord, op een van de eerste praktijklessen mag je namelijk zelf al rijden.
Maar geen paniek, uw mentor staat naast u om in te grijpen moest het nodig zijn :P
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Al maar goed dat er wat geholpen word :? Ik zou niet graag de eerste dag al op een perron staan :roll: :lol:

Wat ik graag eens geweten had , is of er iemand positieve of negatieve dingen hoort van machinisten van DLC of zo , of ergens al eens horen vertellen heeft...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22530
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

lol tim die praktijk hangt af van de mentor, bij mij zal je uw eerste dag in opleiding ook al zef rijden, al zal dat niet de volledige dienst zijn aangezien dit vrij veel energievergt, uitleg geven, voordoen, zelf laten doen en ondertussen de dienst nog uitvoeren zoals voorzien
Wimpie

Bericht door Wimpie »

heb wel al eens 1 dingetje negatief gehoord da is da ze nie zo strikt leven met de reglementeringen
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Concurrent schreef:Jullie zijn dus slimmer dan ik dacht :? :oops:

Het zijn schone machines , mooie cockpit...Ik ben eens benieuwd of ik er ooit ingeraak.Zijn er hier nog die misschien pikante details weten over DLC of hun locs? :oops:
Ze stinken verschrikkelijk, als je zo op het perron staat en er komt zo'n ding voorbij, zit je daar een paar minuten met de dieselstank. Waarom die ooit voor diesels gekozen hebben, ik weet het niet, maar dat was een grote fout.
Elgar
Berichten: 621
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Tja, als je in Duitsland wil geraken heb je nu eenmaal diesel nodig...

En stinken, dat kunnen ze wel ja.
Bert

Bericht door Bert »

Jonathan schreef:Ze stinken verschrikkelijk, als je zo op het perron staat en er komt zo'n ding voorbij, zit je daar een paar minuten met de dieselstank. Waarom die ooit voor diesels gekozen hebben, ik weet het niet, maar dat was een grote fout.
Als je eens naar hun diensten kijkt kunnen ze niet anders. Op iedere rit komen ze wel op een diesellijn. :wink:
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Jonathan schreef:Ze stinken verschrikkelijk, als je zo op het perron staat en er komt zo'n ding voorbij, zit je daar een paar minuten met de dieselstank. Waarom die ooit voor diesels gekozen hebben, ik weet het niet, maar dat was een grote fout.
Da's juist de charme van een diesel, die geur als hij passeert. Ik vind juist niet dat dat stinkt, integendeel zelfs.

Ik zie trouwens niet in waarom dat een grote fout zou zijn dat ze voor diesels gekozen hebben. DLC rijdt ook naar Sas Van Gent in Nederland via lijn 55 en daar ligt eveneens geen wasdraad.
Volgens de laatste studies is dieselexploitatie zelfs goedkoper dan elektrische, waarom denk je dat de NMBS anders 35 nieuwe zware diesels zou bestellen?
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Daar zit wat in ... Ik vind diesel ook veel interessanter dan elektriciteit , en de geur moet je er maa bijnemen :roll: En die wasdraad hangt inderdaad niet overal....

In Duitsland heeft DLC een E-Loc rijden , ik denk een Dispocloc al ik me niet vergis...Misschien dat het ooit nog in België zo ver komt :lol:

Enfin we zien wel , morgen eerst CPS eens onderste boven halen :? :roll:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Als zoiets voorbij is gekomen - bij de NMBS-locs is dat minder het geval - stinkt dat verschrikkelijk, vindt ik. Vorige maandag stond ik op perron 1 in Brugge-St-Pieters. Er kwam zo'n DLC ding voorbij met wat goederenwagons, het stonk daar en je kon alles maar wazig zien door de diesel. Komt er een of twee HLE 23'ers voorbij, dan merk je daar 10 seconden later niets meer van. Daarbij, ik ben tegen de privatisering van de spoorwegen
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Ik ben helemaal niet tegen privatisering.Ik heb al gehoord via de nmbs dat er volgend jaar een privefirma bijkomt die passagiersvervoer per spoor gaat doen en het jaar erop staan er nog 2 cargobedrijven op z'n poten....

En als je zo denkt over een diesel , koop dan NOOIT een eigen wagen...

En het zou nogal erg zijn als elentrik geur zou achterlatn , want dan zou heel je huis er van vergoten zijn...
Plaats reactie