Films met trein(en) als hoofddecor

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5255
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door overweg13 »

En nu nog hoofdletters en leestekens uitvinden, en we zijn weer klaar voor een nieuwe honderd jaar filmgeschiedenis.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door Bibke »

Tsja, zulk een tekst krijg ik ook niet gelezen.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Nap0

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door Nap0 »

Wel geen film maar een Engelse serie over een spoorwegstation.

Oh Doctor Beeching!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Oh,_Doctor_Beeching!

Eén van de vele Youtube fragmenten:
http://youtu.be/dr-vynwgoyU
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door Accelerat »

overweg13 schreef:En nu nog hoofdletters en leestekens uitvinden, en we zijn weer klaar voor een nieuwe honderd jaar filmgeschiedenis.
Eindelijk! Een medestander op een Belgisch forum als het gaat om interpunctie en dergelijke!Afbeelding
jotie
Berichten: 359
Lid geworden op: 06 aug 2008, 17:17

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door jotie »

Een kortfilm die je moet gezien hebben: Night Mail (1936). Met de sneltrein wordt de post 's nachts dwars door GB bezorgd. Onderweg wordt er gesorteerd... en wordt er op een zeer vernuftige manier post opgepikt zonder dat de trein hoeft te stoppen. Met muziek van B. Britten en pöezie van W.H. Auden.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2623
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door trainfreak »

Staat night train hier al vermeld?
Ik heb die zaterdag kunnen kopen, maar ik moet hem nog bekijken.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2054
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door Dieselfreak »

Vanavond om 19 uur is Back To The Future III op 2BE te zien, een film waarin een stoomtrein een belangrijke rol speelt.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
etoile du nord
Berichten: 551
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
Locatie: Zingem ( Kruisem )
Contacteer:

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door etoile du nord »

jotie schreef:Een kortfilm die je moet gezien hebben: Night Mail (1936). Met de sneltrein wordt de post 's nachts dwars door GB bezorgd. Onderweg wordt er gesorteerd... en wordt er op een zeer vernuftige manier post opgepikt zonder dat de trein hoeft te stoppen. Met muziek van B. Britten en pöezie van W.H. Auden.
Ik had van zo'n ' Royal Mail' wagon een model van Jouef uit de jaren '60 , met werkend opvang- en afleversysteem ( werkte niet ZO goed als in het filmpje ) Afbeelding
Afbeelding
vanmiegroet

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door vanmiegroet »

The bridge over the river kwai:
een oude film (jaren 50-80). Het gaat hier over de bouw van een brug met amerikaanse krijgsgevangen over de rivier kwai.
Dit tijdens WOII.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door msts.be »

Voor wie het Duits machtig is: een complete site gewijd aan films waar treinen in voorkomen:
http://www.eisenbahn-im-film.de/eif1.htm
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door Asterix »

Gisteren in de cinema gekeken naar "De rouille et d'os", de nieuwe film met Matthias Schoenaerts.

Helemaal in het begin van het verhaal reist hij 's avonds/'s nachts met zijn zoontje per trein naar Frankrijk. Eerst zitten ze in een M4m-rijtuig waar er zeer opzichtig een kaart van het Franse spoorwegnet hangt :) Wanneer hij door het raam kijkt, denk ik even een stukje naastliggend spoor van de Antwerpse NZ-verbinding te hebben gezien dus wellicht heeft men de nacht gesimuleerd door door de tunnel te rijden.
Vervolgens gaat hij op zoek naar eten voor zijn zoontje en dan zitten ze opeens in een Frans rijtuig bij daglicht, al kan het theoretisch dat ze tussen beide scènes zijn overgestapt op een andere trein natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Asterix op 27 okt 2012, 04:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door msts.be »

Wie ondertussen de moeite heeft genomen om "The Spiral" te volgen, moet vast iets opgevallen zijn. Althans, mij viel het toch op..

In de aflevering van vorige week (dus niet die van gisteren) wil Europol Max verhoren in Brussel. Dus reist hij met de trein daar naar toe. Helaas heeft men hier slordig werk geleverd: het filmpje is er ééntje van een TGV Réseau die op de LGV Nord rijdt. Ook dacht ik dat het oud TGV-logo hier nog opstond, en bekijk in slow-motion het stukje nog eens opnieuw (met een Digicorder/box gaat dat). En ja hoor, op de TGV-R prijkt inderdaad het logo van 1989:
http://guy-chambefort.typepad.fr/.a/6a0 ... 970b-800wi

Hier heeft men dus een aantal grove fouten gemaakt:
  • Ten eerste reist hij van Zweden (waar wordt niet gezegd) naar Brussel. Tussen Zweden en Denemarken is dat dus een X2000 of een Öresundstag. Tussen Kopenhagen en Hamburg een ICE-TD, tussen Hamburg en Köln ofwel ICE-1 ofwel een IC-trein (BR101/120 met bijbehorende rijtuigen) en tussen Köln en Brussel een Thalys PBKA. Daar had men uit moeten kiezen !!! Het beste zou de ICE-TD ergens in Denemarken zijn: da's de juiste richting, kan men tot 180 km/u rijden en de ICE-TD is nog maar zéér weinig in TV-producties gekomen.
  • Als men dan toch persé een TGV wil tonen, dan zou hij eerst richting Parijs gevlogen zijn en dan met de TGV naar Brussel gekomen zijn. Ligt wel nogal uit de richting, maar is mogelijk. Maar dan had men een TGV-R Lacroix moeten tonen, dus met Carmillon logo en de TGV-slak. En geen filmpje uit midden-jaren '90.
Spijtig, want de rest van de serie zit wel goed in elkaar. Weet iemand of Europol echt daar in één van die gebouwen in het WTC (Noordstation) zit ? Want men toont daar altijd de 2 Belgacom-torens, dus het moet in van één de gebouwen in de buurt zijn. Het hoofdkwartier is in Den Haag, dat weet ik wel (en daar is men ook in de serie naar toe geweest, om die expert voor die geldpers te spreken), maar zou daar de Belgische afdeling van Europol zitten ?
Lukas
Berichten: 1664
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door Lukas »

Hoi,

NapO,

Het filmpje is niet meer beschikbaar.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door msts.be »

Ik was gisteren op de première van Skyfall, waar zoals bekend ook een paar scènes met treinen inzaten. In het begin was er de scène waar Bond met Patrice op een Turkse goederentrein vecht, later in de film was er dan de achtervolging van Silva door de Londense metro. Daar krijgt 007 die metro van de Northern Line over hem (zie trailer).

Over de rest zal ik nog niets loslaten, daar de film pas morgen officiëel uitkomt.. :)
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5255
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door overweg13 »

Net bekeken: The Railway Children. Het boek had ik enige tijd geleden gelezen, de film volgt trouw de verhaallijn. Schitterende beelden. Zelfs wie het moraliserende en pedagogische toontje niet ziet zitten, moet hiervan kunnen genieten. Dank u, vrt!
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie