Films met trein(en) als hoofddecor

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5282
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door overweg13 »

Dag

Onlangs op Canvas vertoond, vandaag heb ik hem bekeken: El último tren, over 3 oudjes die een locomotief stelen om te verhinderen dat ze uit het mooie Uruguay naar Hollywood verscheept wordt. Het is een echte railroadmovie, een moderne parabel, met voor ons kenners veel ongeloofwaardigheden, maar dat moet je er bijnemen. Wat pretentieloos filmpje, met een dun verhaaltje, maar toch wat ontroerende diepgang, want van de 4 oudjes (de mannen en de loc) is de loc waarschijnlijk nog de gezondste.
Met vriendelijke groet

overweg13
timothy_Vermeulen

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door timothy_Vermeulen »

In aspe box IV , aflevering waar Guido en vriend Frank word doodgeschoten.
Daarin word de guido naar de achterkant van Brugge station gebracht. Daar enkele seconden later stopt er een 13xx met een I11 reeks
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door msts.be »

Het mag dan geen echte film zijn ('t is reclame voor een ultra bekend parfum: Chanel n° 5 :lol: ), maar het doet wel zo redelijk aan.

Starring: Audrey Tautou en de Orient-Express (weet niet of het de NIOE is of de POE, dat moet Joris even uitzoeken voor mij :lol: )

http://www.chaneln5.com/fr/the-film#/the-film/2-20

Er zitten wel een aantal fouten in: de BB25236 rijdt in de verkeerde richting Nice Ville buiten (richting Marseille, maar Istanbul is richting Italië en verder), en het stationsgebouw is niet dat van Nice, maar wel van Limoges Benedictins..
Trammist

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door Trammist »

In EuroTrip zie je ook wat treinen en sporen.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door Accelerat »

Die film is zó geniaal. :lol:
M1

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door M1 »

M1 schreef:
Trainspotterke schreef:Voor een nieuwe Vlaamse film getiteld "De Helaasheid der Dingen" werd er een tijdje terug ook een dag op de spoorlijn van het Stoomcentrum Maldegem gefilmd. Deze film zal in de loop van 2009 in de zalen verschijnen! :wink:
Als Kinepolis-afgevaardigde hou ik jullie op de hoogte! :wink: :P
Voor dezelfde film was men opzoek naar een modelspoorbaan en die heeft men ook gevonden. Dubbele stip dus om de film te gaan bekijken, maar eerst het boek nog lezen, het is een grote hit in de bib (steeds uitgeleend).
Van de week al in Première op het Gents filmfestival, vandaag in de bioscopen, laat je ons weten of het de moeite is om eens een avondje naar de bioscoop te gaan.
Bedankt alvast.
Dietrich

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door Dietrich »

Eens gaan zien één van de dagen... morgen misschien al. Wel in Aalst waarschijnlijk. :)
eaw458
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 jul 2008, 08:17
Locatie: Hasselt

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door eaw458 »

Nog twee films met treinen in de (bijna-)hoofdrol:

Brief Encounter
http://en.wikipedia.org/wiki/Brief_Encounter

The Ladykillers
http://en.wikipedia.org/wiki/Ladykillers
Dietrich

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door Dietrich »

Helaasheid der Dingen is nog wel een goeie film... :)

Heb redelijk wat (korte) scènes gezien die in de 4403 (neem ik aan) zijn opgenomen. In feite elke keer je het interieur van een trein ziet.

De oplettende treinkenner zal natuurlijk wel enkele opmerkingen hebben: scènes uit jaren '80 maar in de verte zie je een CR-klassiekje rijden, of je ziet een klassiekje aankomen op het perron maar het beeld van opzij en de openende deur is van de 4403. :)

Het enige dat ik mij afvraag is welke halte het is waar veel van die momenten zijn opgenomen... dus wie de film heeft gezien en het weet...
KjBlomme

Re:

Bericht door KjBlomme »

Wover schreef:Er is ook een film met een transport van gevangenen die de trein dan overnemen ofzo, het eindigt dan met de trein die in een of ander station crasht op een doodspoor, t kan ook zijn dat dat runawau train is, ik weet het niet zeker meer :P
Was dit niet met Michael Caine in een van de hoofdrollen ?
Ze vertrokken ergens halfweg Italië, naar het noorden, via Milaan richting Zwitserland ?
En onderweg nemen ze de trein over. Er sneuvelen een paar gevangen, er branden een paar wagons uit, ...

Het leuke is dat de omgeving (Italiaans spoor) er nog steeds uitziet als tijdens de WOII, en vandaag eigenlijk soms nog, nee ?
AM'er

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door AM'er »

Wat zeer interessant zou zijn, is een horrorfilm die zich afspeelt in een oud klassiekje met de flauwe verlichting.

Een treinconducteur wordt naarmate de nacht vordert bloeddorstig en bijt willekeurig enkele reizigers dood.
De machinist is ook al niet van de zuiverste soort en doet allerlei stomme stoten.

Het bliksemt, het waait,...


Stof genoeg om een griezelverhaal neer te pennen. 8)
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door am62 »

AM'er schreef:Wat zeer interessant zou zijn, is een horrorfilm die zich afspeelt in een oud klassiekje met de flauwe verlichting.

Een treinconducteur wordt naarmate de nacht vordert bloeddorstig en bijt willekeurig enkele reizigers dood.
De machinist is ook al niet van de zuiverste soort en doet allerlei stomme stoten.

Het bliksemt, het waait,...


Stof genoeg om een griezelverhaal neer te pennen. 8)
Dan opteer ik voor de laatste P trein van de dag. Trein P8956 Gent Sint Pieters - Geraardsbergen
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door Joris »

Hallo,
Sorry, ik zag deze post nu pas staan.
msts.be schreef:Starring: Audrey Tautou en de Orient-Express (weet niet of het de NIOE is of de POE, dat moet Joris even uitzoeken voor mij :lol: )
Volgens mij is het de VSOE.
POE zeker niet, die hebben geen slaapwagens.
Wat NIOE heeft weet ik niet exact, en de rijtuig nummers kan ik ook niet deftig achterhalen.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
KB
Berichten: 637
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door KB »

AM'er schreef:Wat zeer interessant zou zijn, is een horrorfilm die zich afspeelt in een oud klassiekje met de flauwe verlichting.

Een treinconducteur wordt naarmate de nacht vordert bloeddorstig en bijt willekeurig enkele reizigers dood.
De machinist is ook al niet van de zuiverste soort en doet allerlei stomme stoten.

Het bliksemt, het waait,...


Stof genoeg om een griezelverhaal neer te pennen. 8)
Dan moet het verhaal zich gewoon afspelen in de omgeving van Charleroi of La Louvière.
L'union fait la force.
AM'er

Re: Films met trein(en) als hoofddecor

Bericht door AM'er »

KB schreef:
AM'er schreef:Wat zeer interessant zou zijn, is een horrorfilm die zich afspeelt in een oud klassiekje met de flauwe verlichting.

Een treinconducteur wordt naarmate de nacht vordert bloeddorstig en bijt willekeurig enkele reizigers dood.
De machinist is ook al niet van de zuiverste soort en doet allerlei stomme stoten.

Het bliksemt, het waait,...


Stof genoeg om een griezelverhaal neer te pennen. 8)
Dan moet het verhaal zich gewoon afspelen in de omgeving van Charleroi of La Louvière.
Haha, inderdaad dat zou nogal een decor zijn.

Nog een lijk in het toilet en het plaatje is compleet :lol:
Plaats reactie