Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
markske
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 feb 2007, 09:35

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door markske »

Het oude station van Wevelgem is zeer mooie ingericht en het eten is lekker.
Met een beetje geluk zit je aan een raam net naast het perron.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door Asterix »

De Kantine in Heverlee, bij Leuven. Het ligt vlak naast de lijn Leuven-Ottignies én aan een overweg. De tuin grenst aan de sporen en je kan er buiten zitten. Het is bij kinderen gekend voor zijn extra attracties: de OW en de treinen...
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door nighttrain »

In de bar/restaurant van het Park Plaza hotel in Utrecht,50M hoog en met zicht op het treinverkeer van het Utrecht centaal station.
Ik weet niet of de drankjes aan de bar zelf U nog besteld worden op een miniatuur treintje zoals dat vroeger het geval was.Was tof om te doen, 5 pintjes bestellen en geleverd worden aan je zit/staanplaats(1 pintje per wagon +knabbelnootjes)
Vroeger noemde dit de "railwaybar" mat allemaal spoorwegattributen.
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door Bordensteker »

Inderdaad “Vroeger”, alleen het was dan niet in het vrij lage Park Plaza, maar bovenin het hogere torengebouw van het NH Hotel er vlak bij. Deze zomer ben ik heel toevallig zelf daar een keer geweest, op zoek naar een geschikt plekje voor een bespreking, bovenin was dus inderdaad geen bar meer, maar het heeft in elk geval naar het zuidwesten vanuit de gang wel een mooi uitzicht. De sporen liggen echter aan de andere zijde.

Lees even mee in deze opmerkingen van een gast van dit NH Hotel:
No plus points: your staff were unhappy about the closure (van het bar/restaurant bovenin dus) and I did not wish to have dinner in the lobby in front of the lifts and reception (de tamelijk lawaaiige ruimte beneden waar wij bij gebrek aan iets geschikters dan maar zijn gaan zitten). A crazy management decision to close a bar/restaurant that has been there for 35 years.
I cannot believe that you have closed the railway bar, every customer I spoke to was not happy with the closure of this facilty. I hope whoever was responible is no longer with your company. I may never use this hotel again?

In het Park Plaza, dat dichter bij de sporen ligt, is het echter op een ándere manier "bar" en boos voor sommigen ... lees even mee met wat ontevreden klanten schreven:

• Railway at rear of hotel woke me BOTH mornings when there, the trains run ALL NIGHT LONG and freight trains passing were very loud. NICE HOTEL BAD POSITION of rooms if at rear, would go again BUT would ask for a FRONT of hotel room.
• You can hear a lot of noise from the trains in your room.The windows are not so good isolated and that is not so good, because the railway station is close by.
• The rooms on the side of the railway tracks are VERY noisy because of the trains. We were really surprised to find earplugs near the bed...

Ik ben blij met de reacties in dit topic en ik hoop dat het zo nog even doorgaat!

_________________
Ik vond de foto op Google Earth. Deze drie hebben al jaren weinig last van remmingen.
Bijlagen
Gezien over de brede stationsinrit heen: Links het hoge NH Hotel, <br />dichterbij rechts (slecht zichtbaar door het hekwerk) het dak van het Park Plaza.
Gezien over de brede stationsinrit heen: Links het hoge NH Hotel,
dichterbij rechts (slecht zichtbaar door het hekwerk) het dak van het Park Plaza.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door nighttrain »

Bordensteker schreef:Inderdaad “Vroeger”, alleen het was dan niet in het vrij lage Park Plaza, maar bovenin het hogere torengebouw van het NH Hotel er vlak bij. Deze zomer ben ik heel toevallig zelf daar een keer geweest, op zoek naar een geschikt plekje voor een bespreking, bovenin was dus inderdaad geen bar meer, maar het heeft in elk geval naar het zuidwesten vanuit de gang wel een mooi uitzicht. De sporen liggen echter aan de andere zijde.

Lees even mee in deze opmerkingen van een gast van dit NH Hotel:
No plus points: your staff were unhappy about the closure (van het bar/restaurant bovenin dus) and I did not wish to have dinner in the lobby in front of the lifts and reception (de tamelijk lawaaiige ruimte beneden waar wij bij gebrek aan iets geschikters dan maar zijn gaan zitten). A crazy management decision to close a bar/restaurant that has been there for 35 years.
I cannot believe that you have closed the railway bar, every customer I spoke to was not happy with the closure of this facilty. I hope whoever was responible is no longer with your company. I may never use this hotel again?

In het Park Plaza, dat dichter bij de sporen ligt, is het echter op een ándere manier "bar" en boos voor sommigen ... lees even mee met wat ontevreden klanten schreven:

• Railway at rear of hotel woke me BOTH mornings when there, the trains run ALL NIGHT LONG and freight trains passing were very loud. NICE HOTEL BAD POSITION of rooms if at rear, would go again BUT would ask for a FRONT of hotel room.
• You can hear a lot of noise from the trains in your room.The windows are not so good isolated and that is not so good, because the railway station is close by.
• The rooms on the side of the railway tracks are VERY noisy because of the trains. We were really surprised to find earplugs near the bed...

Ik ben blij met de reacties in dit topic en ik hoop dat het zo nog even doorgaat!

_________________
Ik vond de foto op Google Earth. Deze drie hebben al jaren weinig last van remmingen.
Inderdaad ik was verkeerd,Toen ik er logeerde was het nog Holiday Inn Park plaza.Dus dacht ik verkeerd dat dit nu simpel Pak plaza noemde.
Dus na opzoekingswerk heeft me dit op het verkeerde been gezet. Ik wist niet dat het overgenomen was in NH hotels.
Dus vroeger was er een railwaybar... en net op de top van het gebouw dus net boven de bar was het zwembad en sauna.
het gaat ook soms zo ontzettend snel in dit wereldje!! bv Sofitel Gent is overgenomen door Rei hotels enz enz dus als terug wilt boeken vindt je het niet meer.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door nighttrain »

Restaurant "De sneppe" op het grondgebied van Drongen(Gent)naast de ringvaart met zicht op de lijn A Gent St-Pieters => Brugge.Goede Frans Italiaanse keuken
Sneppebrugstraat 7 .

Op de Snepkaai 40 te Gent is er ook een restaurant met zicht op de L75 net voor de spoorwegbrug over de ringvaart. Vroeger noemde het "la caravelle" maar is overgenomen en veranderd van naam.
Je moet tenandere er eerst voorbij rijden om dan de ringweg langs de ringvaart te nemen naar het eerste vernoemde restaurant.
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door e49memling »

Steven schreef: jabbeke is het dus NIET, al de rest klopt nog steeds tot op heden, gisteren er zelfs nog moeten langs rijden door iemand die me er langs stuurde met een lege trein :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
't moet veilig blijven :D :D :D :D
Als je flink bent mogen er de volgende keer mensen mee
Laatst gewijzigd door e49memling op 16 nov 2008, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door Bordensteker »

Ja, beke toch :)
Ruben
Berichten: 344
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door Ruben »

e49memling schreef:Is er tussen Brugge en Oostende (Jabbeke of Vassenare?) geen oud stationsgebouw omgebouwd naar restaurant?
Er staat/stond zelfs een oud K-rijtuig waarin je kunt/kon eten.
In het oude station van Varsenare.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door groentje »

Bahnhove is nog niet vernoemt, het voormalige station van Hove. Een tip: er geen vergadering beleggen :mrgreen:
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door thejay »

Dat deze nog niet voorbijkwam: diverse (eet)café's aan Draakplaats/Tramplein Zurenborg... uitzicht op het viaduct bij Antwerpen-Oost en ook nog eens tramlijn 11 en veel bussen ;-)
FLV-FGSP
Berichten: 1878
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door FLV-FGSP »

Vanuit het cafetaria van de provincie Vlaams-Brabant, zo'n 300 m van FLV, heb je ook een goed zicht op de sporen.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door groentje »

In Astene bij Deinze kan je ook eten met zicht op de sporen. Nabij de oude stopplaats.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door HLE 2302 »

markske schreef:Het oude station van Wevelgem is zeer mooie ingericht en het eten is lekker.
Met een beetje geluk zit je aan een raam net naast het perron.

op een lijn waar elk uur 2 treintjes rijden, niet echt interesant vrees ik, iets langs lijn 75 zoals dat in astene is interanter

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Dick

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door Dick »

In Baarn, tussen Hilversum en Amersfoort, kont U eten in een voormalig station.
Of 's avonds na het spotten nog een drankje op het terras drinken.
http://www.degeneraal.nl/historie.htm
Plaats reactie