Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Cipallieter

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door Cipallieter »

d'Oude Lier, Nazarethdreef 103 te lier
http://www.doudelier.be/
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door Accelerat »

Le Train Blue in Paris Gare de Lyon. :D
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door Bordensteker »

Cipallieter schreef:d'Oude Lier, Nazarethdreef 103 te lier
http://www.doudelier.be/
Op hun website staat dat je zelfs kunt parkeren onder een spoorbrug. Is dat een spoorbrug van een oude zijlijn of zo? Met mijn (inderdaad onvolledig verwoorde) vraag hoop ik ergens te kunnen eten waar er niet alleen een spoorweg maar ook treinverkeer te zien is.
En de lijn naar Herentals met tot aan de vertakking ook die naar Aarschot met het goederenvervoer op de as naar Montzen en Aachen ligt driekwart kilometer van dat restaurant ...

Dank ook aan de andere inzenders.
"De Generaal" in Baarn is de moeite waard: in de zomer kun je vanaf het terras de treinen inderdaad zien.
Maar als ik mijn familie voorstel naar de treinen naar Lyon te gaan kijken dan zijn de rapen Gare!
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door groentje »

London St Pancras, daar is toch ook een hotel in? Ik weet wel niet of je een uitzicht hebt op de treintjes...
Cipallieter

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door Cipallieter »

Over de spoorwegbrug vlakbij d'Oude Lier rijden de treinen van Turnhout naar Brussel, van Neerpelt-Hasselt naar Antwerpen, van Herentals naar Antwerpen, Leuven-Aarschot naar Antwerpen, de goederentreinen voor de Montzenroute,... Treinen zat dus.

Als ik mij niet vergis staat de splitsing van de lijnen die er vlakbij ligt, bij de spoorwegen ook bekend als de splitsing 'Nazareth'.

Via de weg die vanaf de overweg aan de Lispersteenweg vlak naast het spoor loopt kan je er ook met de fiets of te voet geraken. Met de wagen lukt het niet omdat je langs deze kant niet over de Nete geraakt. Vergeet niet te genieten van de mooie natuur in het centrum van Lier.
Maak van de gelegenheid gebruik om ook het oude spoorweghuisje vlakbij de overweg te bewonderen. Boven de deur kan je nog vaag 'Lierre' zien staan.

Automobilisten verwijs ik naar de routebeschrijving op de website van d'Oude Lier. Als je toch de weg zou kwijtraken, vraag dan naar "d' ijzeren brug". Elke Lierenaar kent die plek.
Nekvin

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door Nekvin »

net voorbij weerde richting mechelen is er ook een leuk restaurantje. In de zomer heb je er uitzicht (van onder welteverstaan, want de sporen L25 en L 27 liggen verhoogd) op de sporen
jan_olieslagers
Berichten: 3515
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door jan_olieslagers »

Nekvin vertel daar eens wat meer over? Ge bedoelt toch niet het café vlak over het stationnetje van Weerde?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Nekvin

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door Nekvin »

neen, neen, het is voorbij de N zoveel (die van vilvoorde naar mechelen loopt). Eigelijk een paar honderd meter voor het voetbalveld van sporting mechelen. Komende van weerde
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door dekooiker »

Nog niemand aan het personeelsrestaurant in ANtwerpen-Centraal gedacht?
De trein.
Alleen voor durvers.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door treinbruno »

Tankstation naast lijn 2 :mrgreen:
Afbeelding
sweek

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door sweek »

groentje schreef:London St Pancras, daar is toch ook een hotel in? Ik weet wel niet of je een uitzicht hebt op de treintjes...
Hotel is nog niet af, maar je zou in principe wel uitzicht hebben op de treinen, alhoewel de kap over het station misschien toch wat in de weg zit, ook al is hij transparant.

Vanuit mijn flat kun je in ieder geval met uitzicht op alle treinen vanuit King's Cross en Moorgate richting het noorden dineren. :)
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door groentje »

Hmm, ik heb zicht op de tram in Brussel, en de tuin van een internaat. Ruilen? :D
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door dentheo »

Naar het schijnt (volgens GVA) zou achteringang Antwerpen Centraal (Kievitstraat) ook buffet krijgen met uitzicht over twee niveaus sporen....

Volgende week te bezichtigen (officiele inhuldiging begin volgende week) dus nog even wachten :wink: :wink:
Theo
Groeten vanop de Heide
Bartjedj

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door Bartjedj »

Dat is die constructie die je nu al ziet over de sporen hangen, als je op -2 staat, en omhoog kijkt richting Brussel.

BDJ
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Waar kun je eten met uitzicht op een spoorweg?

Bericht door dentheo »

Bartjedj schreef:Dat is die constructie die je nu al ziet over de sporen hangen, als je op -2 staat, en omhoog kijkt richting Brussel.

BDJ
Ik dacht dat dat de ruimte was voor de "beveiliging", heeft het daar niet eens gebrand ?
Daarna lagen de roltrappen er maaaanden uit...

Ik denk dat het op één of ander tussenniveau moet zijn in die glazen kubus naast de kriskras lopende trappen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie