verstrooide TBG / reiziger
verstrooide TBG / reiziger
deze morgen op de IR mechelen-kortrijk:
zoals altijd moesten we even stoppen voor schellebelle om een trein richting aalst door te laten. per vergissing (?) roept de TBG af dat we aankomen in wetteren tewijl we gewoon stoppen in het veld loopt er iemand naar de deuren en begint gelijk zot op die koppen te drukken ... deur gaat natuurlijk niet open dus dan maar de nood opening gebruiken hoor zo roepen 'waaa das hier diep de verkeerde kant' dan maar verder gereden met open deur tot in schellebelle
als je op de noodopening van een deur drukt ziet de TBG / TB dat dan niet? want toen het weer "groen licht" was reedt de trein gewoon verder (type rijtuig is M4 btw)
zoals altijd moesten we even stoppen voor schellebelle om een trein richting aalst door te laten. per vergissing (?) roept de TBG af dat we aankomen in wetteren tewijl we gewoon stoppen in het veld loopt er iemand naar de deuren en begint gelijk zot op die koppen te drukken ... deur gaat natuurlijk niet open dus dan maar de nood opening gebruiken hoor zo roepen 'waaa das hier diep de verkeerde kant' dan maar verder gereden met open deur tot in schellebelle
als je op de noodopening van een deur drukt ziet de TBG / TB dat dan niet? want toen het weer "groen licht" was reedt de trein gewoon verder (type rijtuig is M4 btw)
Laatst gewijzigd door tomdg op 10 dec 2008, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: verstrooide TBG / reiziger
bij M4 gaan de deuren normaal boven de 5kmh automatisch dicht
(maar in geval van een noodopening heb je dat waarschijnlijk niet omdat er geen lucht in de deur zit...
uit de noodopening zou normaal een alarm moeten komen
en de TB kan dat niet zien als hij in de locomotief zit, en de TBG ook niet tenzij hij het alarm hoort
(maar in geval van een noodopening heb je dat waarschijnlijk niet omdat er geen lucht in de deur zit...
uit de noodopening zou normaal een alarm moeten komen
en de TB kan dat niet zien als hij in de locomotief zit, en de TBG ook niet tenzij hij het alarm hoort
Re: verstrooide TBG / reiziger
in een 21-27 is er geen controle 'lamp deuren'treinbruno schreef:bij M4 gaan de deuren normaal boven de 5kmh automatisch dicht
(maar in geval van een noodopening heb je dat waarschijnlijk niet omdat er geen lucht in de deur zit...
uit de noodopening zou normaal een alarm moeten komen
en de TB kan dat niet zien als hij in de locomotief zit, en de TBG ook niet tenzij hij het alarm hoort
dus kan de treinbestuurder dit ook onmogelijk weten, en de deuren gaan altijd dicht tenzij de noodopening opstaat, dit is iets wat je zeker niet mag proberen maar moest je aan 120 aan de noodopenings hendel trekken zou de deur gewoon openvliegen, met opletten dus !
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: verstrooide TBG / reiziger
Je kan die wel terug sluiten als je de hendel volledig naar boven beweegt en dan terug in horizontale stand. Althans dat is zo bij een Break.
Schoon voorbeeld van het fenomeen "domme mensen".tomdg schreef:loopt er iemand naar de deuren en begint gelijk zot op die koppen te drukken ... deur gaat natuurlijk niet open dus dan maar aan de nood opening gebruiken hoor zo roepen 'waaa das hier diep de verkeerde kant'
Re: verstrooide TBG / reiziger
Ik bijt m'n tong stuk nu dus he, dat begrijp je.tomdg schreef:deur gaat natuurlijk niet open dus dan maar aan de nood opening gebruiken
Re: verstrooide TBG / reiziger
verstrooide mensen hé
er was eens een dienststilstand te Vichte, een kleine stopplaats, de stoppende trein was de IC-trein naar poperinge, BX ging vooraan dus moest de tb z'n deuren lossen, van direct da em tot stilstand komt beginnen der daar ne hoop uit te stappen, ksmeet me bijna
greetz 2302
er was eens een dienststilstand te Vichte, een kleine stopplaats, de stoppende trein was de IC-trein naar poperinge, BX ging vooraan dus moest de tb z'n deuren lossen, van direct da em tot stilstand komt beginnen der daar ne hoop uit te stappen, ksmeet me bijna
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: verstrooide TBG / reiziger
1. TB(G) is een idioot van buitencategorie dat hij zonder checken al blind een halte gaat omroepen zodra de trein vaart mindert
2. Reiziger in kwestie doet er nog een schepje bovenop de de NOODknop (DE NOODKNOP MILJAARDE ) te gebruiken terwijl ze zelf kan ZIEN dat er geen perron in de BUURT is.
Belgen... Dit komt echt nooit meer goed
2. Reiziger in kwestie doet er nog een schepje bovenop de de NOODknop (DE NOODKNOP MILJAARDE ) te gebruiken terwijl ze zelf kan ZIEN dat er geen perron in de BUURT is.
Belgen... Dit komt echt nooit meer goed
Re: verstrooide TBG / reiziger
uit nederland hebben we nogtans ook al veel gehoordFles schreef:1. TB(G) is een idioot van buitencategorie dat hij zonder checken al blind een halte gaat omroepen zodra de trein vaart mindert
2. Reiziger in kwestie doet er nog een schepje bovenop de de NOODknop (DE NOODKNOP MILJAARDE ) te gebruiken terwijl ze zelf kan ZIEN dat er geen perron in de BUURT is.
Belgen... Dit komt echt nooit meer goed
en een hoofdwachter moet schatten waar een halte is hé, die moeten daarvoor geen lijnstudie doen dus is zijn fout ook menselijk, het gebruiken van de nood HENDEL is er echter meer dan over natuurlijk, gelukkig dat het geen klasiekje was want daar is het een zwarte knop met plecxi glas voor, die je wel niet gebroken krijgt, maar bon
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: verstrooide TBG / reiziger
Dit soort dingen KAN NIET in een veiligheidsfunctie. Gaat dan maar pennen likken in een hoofdkantoor of zo.HLE 2302 schreef:verstrooide mensen hé
Re: verstrooide TBG / reiziger
ik had het over die reizeger, de treinbegeleider in kwestie MOET GOKKEN of dat het station is, en als een trein vertraagd kan men dat denken héFles schreef:Dit soort dingen KAN NIET in een veiligheidsfunctie. Gaat dan maar pennen likken in een hoofdkantoor of zo.HLE 2302 schreef:verstrooide mensen hé
die mensen moeten niet precies weten waar een bebaalde halte licht he
het is vooral die mens die de noodhendel gebruikt in een niet noodgeval
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: verstrooide TBG / reiziger
Die zijn beide blind en hebben geen communicatiemiddelen of zo?HLE 2302 schreef:de treinbegeleider in kwestie MOET GOKKEN of dat het station is, en als een trein vertraagd kan men dat denken hé
TB: "oh een rood sein, ik ga vast remmen" [goed]
TBG: "Oh we remmen, ik bel wel dat we er zijn. Geen idee" [fout]
TB grijpt ook niet in van "hee joh we zijn er nog niet dit is een rood sein" [fout]
je kan het die reiziger nauwelijks kwalijk nemen dat ie dan per se de trein uit wil uit alle "informatie" blijkt dat Tb en TBG het erover eens zijn dat het station bereikt is immers
Re: verstrooide TBG / reiziger
Met alle respect voor de TBG's maar sommigen zitten redelijk veel in hun "kot" en kunnen de plaats waar ze rijden amper zien. Hier dus ook zo een inschattingsfout wat wel vaker eens gebeurt. In ieder geval heeft dit 0,0 invloed op de veiligheid.
Re: verstrooide TBG / reiziger
er zitten toch lichten op zoeen trein?Dietrich schreef:Met alle respect voor de TBG's maar sommigen zitten redelijk veel in hun "kot" en kunnen de plaats waar ze rijden amper zien. Hier dus ook zo een inschattingsfout wat wel vaker eens gebeurt.
Mja, behalve dan die reiziger die een doodsmak maakt op het talud, maar ach, daar hebben we er toch genoeg vanIn ieder geval heeft dit 0,0 invloed op de veiligheid.
Re: verstrooide TBG / reiziger
STOP, ge zit volledig fout, nederland is belgië niet, de tbg's mogen in principe geen contact hebben met de treinbestuurder de rit, en er wordt ook nooit naar elkaar gebeld,Fles schreef:Die zijn beide blind en hebben geen communicatiemiddelen of zo?HLE 2302 schreef:de treinbegeleider in kwestie MOET GOKKEN of dat het station is, en als een trein vertraagd kan men dat denken hé
TB: "oh een rood sein, ik ga vast remmen" [goed]
TBG: "Oh we remmen, ik bel wel dat we er zijn. Geen idee" [fout]
TB grijpt ook niet in van "hee joh we zijn er nog niet dit is een rood sein" [fout]
je kan het die reiziger nauwelijks kwalijk nemen dat ie dan per se de trein uit wil uit alle "informatie" blijkt dat Tb en TBG het erover eens zijn dat het station bereikt is immers
het matrieel in kwestie was een lok reeks 21+M4, dus de treinbegeleider kon niet gaan kijken, en de bij een reeks 21 kan de treinbestuurder ook niet zien of de deuren nu gesloten zijn of niet !
dus de zowel treinbestuurder als hoofdwachter hebben niks misdaan, punt uit en gedaan
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...