Digitale televisie

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.

Wie kijkt er al digitaal?

Ja, Telenet
17
31%
Ja, Belgacom
4
7%
Ja, TV Vlaanderen
3
6%
Ja, andere provider
2
4%
Neen, maar plannen om het aan te kopen
7
13%
Neen, geen plannen
21
39%
 
Totaal aantal stemmen: 54

Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Digitale televisie

Bericht door Adler »

dentheo schreef: ...maar klaag dan niet als je bedrogen wordt terwijl je erbij staat.
dentheo schreef: Ik had het niet over bedriegen;;; wel over verkeerd en opgeblazen woordgebruik.
Ik kan nog altijd lezen. Volgens mij is bedrogen het voltooid deelwoord van het werkwoord bedriegen.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Digitale televisie

Bericht door Adler »

nighttrain schreef:Neen , maar mag ik U vragen "heb je niet een beetje het gevoel dat je indirekt "belastingen" betaalt in uw belgacom/telenet factuur"?
Dus je betaalt een produkt (logisch)+ een som die naar de kas van onderstaande besturen gaat en dar bovenop betaal je nog eens je BTW? lijkt me raar? Normaal in de prijs van het produkt zou alles moeten vervat zitten van exploitatiekosten..
Want in feit is de staat nog steeds 50%+1 eigenaar van Belgacom en een consortium van gemengde en zuivere communales en andere landelijke gemeentes van Telenet.
Dus via deze inkomsten leg je mede bij , bij de gemeenteinkomsten via hun intercommunale strukturen en belangen, dus hun devidenden (in het geval van Telenet).
Zeker als je de prijsverschillen ziet met de omringende landen?
We kunnen natuurlijk verschillen van mening.
Wat betreft Belgacom, zou ik het volgende willen zeggen.
Ik heb nog de tijd meegemaakt van de RTT.
Dan was je verplicht je telefoontoestel te huren bij de RTT en mocht je zelfs geen kabel leggen in uw huis.
Als er een defect was aan je telefoon, mocht je heel blij zijn als het na een week was hersteld, en op een nieuwe aansluiting kon je maanden wachten.
De prijs voor een telefoongesprek was toen stukken hoger dan nu, maar niemand die over dat alles klaagde.
Nu klaagt men zelfs al over het gebruik van een term.

Als er nu een probleem is aan mijn telefoon of internetaansluiting van Belgacom, staat hier dezelfde dag al een technicus om het probleem op te lossen, zonder dat ik daar extra moet voor betalen.
Ik wil maar zeggen dat er in die jaren veel is veranderd,ook in positieve zin.
En dat zo een service ook geld kost, vind ik maar vanzelfsprekend, die mensen werken ook niet gratis.
En of de Staat nu 50% eigenaar is van Belgacom of niet kan me eigenlijk niet veel schelen.
De Staat is ook 100% eigenaar van de NMBS, daarvoor laat ik niet om de trein te nemen.
groentje
Berichten: 7277
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Digitale televisie

Bericht door groentje »

Geen TV, dus ook geen digitale. :D
jymmbco

Re: Digitale televisie

Bericht door jymmbco »

wij kijken digitaal dankzij telenet
- hebben een (gekochte) digicorder waarvan er (sinds afgelopen vrijdag) een aantal functies niet werken - ook een reset (ff de stekker uittrekken) werkt niet, is waarschijnlijk kapot - moeten hem binnenbrengen bij een telenet verdeler of ze hem nog kunnen herstellen(waar k nu al mijn twijfels over heb), anders wordt het een HD digicorder -> zijn niet van plan om 250 euro te betalen voor een apparaat dat dan na 2jaar en 2maanden(garantieperiode is juist vervallen) kapot gaat.
- Klantendienst van telenet moest ook wel toegeven dat er veel van die toestellen zo snel "kapot gaan"
Bartjedj

Re: Digitale televisie

Bericht door Bartjedj »

Nu kan je die Digicorders en digiboxen niet meer kopen. Enkel huren.
Bij huren ben je wel beter af in geval van defecten en nieuwe technologie.

BDJ
jymmbco

Re: Digitale televisie

Bericht door jymmbco »

Bartjedj schreef:Nu kan je die Digicorders en digiboxen niet meer kopen. Enkel huren.
Bij huren ben je wel beter af in geval van defecten en nieuwe technologie.

BDJ
tegen wie zeg je het bartjedj, weeral iets wat we bijweten
OMC

Re: Digitale televisie

Bericht door OMC »

Volgende week dinsdag komen ze Digitale televisie bij mij thuis installeren, dankzij de vrouwtjes hier die dit achter mijn rug allemaal gepland hadden :D maarja, ik pluk er ook de vruchten van, ben alvast benieuwd!
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Digitale televisie

Bericht door treinbruno »

ik heb zo'n DVB-T antennetje waarmee je overal via je laptop gratis TV uit de lucht kan halen (en digitale radio)
in belgie ontvangt het wel alleen maar EEN, CANVAS en CANVAS + :(

maar in de moffen of holland heb je wel wat meer zendertjes 8)
in de trein bereikt het alleen zeer slecht...
Afbeelding
Schaap
Site Admin
Berichten: 325
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:51
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Digitale televisie

Bericht door Schaap »

Das zowat het probleem van alle ingebouwde DVB-T en DVB-C (kabel) ontvangers in België... helaas
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Digitale televisie

Bericht door AlexNL »

Ik heb digitale tv, via Ziggo. Maar dat is wel Nederlands, telt dat ook?

Niets te klagen overigens, het werkt echt prima. :)
pietje

Re: Digitale televisie

Bericht door pietje »

nighttrain schreef:
Bartjedj schreef:
dentheo schreef: Inderdaad, uw bestelling loopt via de ethernet aansluiting.

Of de levering binnenkomt over de coax of over ethernet dat weet ik niet.

(deze boodschap loopt via de powerplug die ik al enkele weken geleend heb van de digibox..sneller dan wireless)
Alle inkomende beelden komen via de kabel. Enkel de gegevens die nodig zijn voor de gidsen (tv-info, programma-info, en de catalogi) komen via het internet binnen. Maar van zodra je een programma of film opvraagt, komt dat binnen via de kabel.

BDJ
Dat moet je me eens uitleggen! als je een programma opvraagt ,ga je dat programma toch ergens downloaden uit een gegevensbank van de betreffende provider/zender? Dus zullen ze dat programma toch versturen via "internet" naar de betreffende box van die klant!Want de echte kabel heeft toch enkel de reguliere zenders ter beschikking die door de box worden geselecteerd om te bekijken op gelijk welk moment?
Effe corrigeren (ik weet het, het komt nogal laat):
Bij Telenet komen alle beelden op uw box binnen via de coax, ook die uit de TV-Theek.
De bestellingen gebeuren via de internet modem, maar je bent niet verplicht om bij digitale TV ook internet te nemen, hoewel de verkopers je zeer sterk gaan proberen om te praten, ah ja de modem staat er toch...
Bij Belgacom gaat het eigenlijk over IP-TV, waarbij dus alles op dezelfde manier de box binnenkomt. Bij BelgacomTV moet je ook een ADSL abonnement nemen
TVVlaanderen is zoals gezegd niet interactief, maar is goedkoper en er kunnen meer (veelal nutteloze) zenders bekeken worden, dus als je het aantal zenders laat primeren, dan moet je bij daar zijn.
nighttrain
Berichten: 2547
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Digitale televisie

Bericht door nighttrain »

Bij TELENET : U zegt de beelden ook de Tv teek komen binnen via de coax ,zelfs zonder internet.
Kun jij me uitleggen via welk systeem de gevraagde info via de coax kabel weet aan welk adres hij dit moet en mag leveren?
pietje

Re: Digitale televisie

Bericht door pietje »

nighttrain schreef:Bij TELENET : U zegt de beelden ook de Tv teek komen binnen via de coax ,zelfs zonder internet.
Kun jij me uitleggen via welk systeem de gevraagde info via de coax kabel weet aan welk adres hij dit moet en mag leveren?
Er wordt een Internet modem geïnstalleerd, maar die kan op verschillende manieren ingesteld worden.
De Digibox wordt herkend door de modem en deze krijgt een IP adres in een verschillende range (10.X.X.X), waar je dus niet mee kunt surfen op het internet.
Als je zelf zo een installatie hebt, kan je dat zien.
In de menu van de Digibox kan je het IP adres opvragen en je zal zien dat dat in een private range is ( 10.X.X.X) al je op de PC ziet, zul je zien dat het IP adres daar in een normale range is ( 80.X.X.X, 81.X.X.X,...)

Dus je bent niet verplicht een internet abonnement te nemen als je toch interactief wil kijken, hoewel ze het er graag zullen bijverkopen.
nighttrain
Berichten: 2547
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Digitale televisie

Bericht door nighttrain »

pietje schreef:
nighttrain schreef:Bij TELENET : U zegt de beelden ook de Tv teek komen binnen via de coax ,zelfs zonder internet.
Kun jij me uitleggen via welk systeem de gevraagde info via de coax kabel weet aan welk adres hij dit moet en mag leveren?
Er wordt een Internet modem geïnstalleerd, maar die kan op verschillende manieren ingesteld worden.
De Digibox wordt herkend door de modem en deze krijgt een IP adres in een verschillende range (10.X.X.X), waar je dus niet mee kunt surfen op het internet.
Als je zelf zo een installatie hebt, kan je dat zien.
In de menu van de Digibox kan je het IP adres opvragen en je zal zien dat dat in een private range is ( 10.X.X.X) al je op de PC ziet, zul je zien dat het IP adres daar in een normale range is ( 80.X.X.X, 81.X.X.X,...)

Dus je bent niet verplicht een internet abonnement te nemen als je toch interactief wil kijken, hoewel ze het er graag zullen bijverkopen.
OK bedankt ,maar er is dus sprake van een digibox en modem; Hoe weet je nu dat de beelden van de TV theek via coax komen of via de internetverbinding . Zonder weliswaar zelf te kunnen surfen op het net.
Dat de regulier programmas komen via de coax daar zie ik geen probleem in.Het is een soort open acces.
P-touch

Re: Digitale televisie

Bericht door P-touch »

Op onze nieuwe televisie hebben wij een digitale tuner zitten, is het dan nog nodig om een decoder aan te vragen bij één of andere provider? Hoe komt het digitale signaal eigenlijk ik huis? is dat via de gewone TV-aansluiting of via een speciale?
Plaats reactie