TREINERGERNISSEN.

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Galactic

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Galactic »

HLE 2302 schreef:Haha, doet me denken als ik in eerste klasse plaatsneem. Zie je altijd een hoopje van de "vaste 1e klasse reizigers" kijken; die snotaap gaat er zeker uitvliegen, dat word lachen. Komt de treinbegeleider langs; heylaba hoe ist ... lang geleden bla bla bla. Altijd grappig om hun gezicht dan te zien. :mrgreen:
Volgende keer vlieg je eruit, HLE2302 8) :D
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door TommyG »

mensen met plooifietsen die dat ding ergens neerpleuren zolang het maar niet in hun eigen weg staat... Meestal van die types met sandalen met vaak dan nog sokken aan ook... Of ge draagt sandalen zonder sokken of ge draagt gewoon schoenen, snappen die mensen dat dan niet? :-)
Ik vind dat plooifietsen ook betalend moesten worden, die dingen staan altijd wel ergens in de weg, of de nonchallante eigenaar ervan maakt je kleren ermee vuil... Als je de mensen er dan op aanspreekt en hen vraagt om hun speelgoedfietsje even opzij te zetten dan worden ze boos. "Da's wel nen echte fiets hé meneer".. My ass...
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Steve »

TommyG schreef:mensen met plooifietsen die dat ding ergens neerpleuren zolang het maar niet in hun eigen weg staat... Meestal van die types met sandalen met vaak dan nog sokken aan ook... Of ge draagt sandalen zonder sokken of ge draagt gewoon schoenen, snappen die mensen dat dan niet? :-)
Ik vind dat plooifietsen ook betalend moesten worden, die dingen staan altijd wel ergens in de weg, of de nonchallante eigenaar ervan maakt je kleren ermee vuil... Als je de mensen er dan op aanspreekt en hen vraagt om hun speelgoedfietsje even opzij te zetten dan worden ze boos. "Da's wel nen echte fiets hé meneer".. My ass...
Ho, nu moet je ook niet overdrijven! Een plooifiets is een heel handige manier om je te verplaatsen en verzacht de nadelen van het openbaar vervoer (het slechte of onbestaande voor-/navervoer, lange wachttijden enzovoort) enorm. Bovendien stoor je er amper iemand mee op voorwaarde dat je hem goed wegzet, wat in het meeste materieel goed mogelijk is. Dat sommige yuppies zich daar minder van aantrekken moet niet tot dergelijke veralgemeningen leiden.

Trouwens, wat voor reactie verwacht je eigenlijk als je begint over "speelgoedfietsje"? :roll:
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door TommyG »

Tuurlijk overdrijf ik wat, maar in 75% van de gevallen staan die dingen in de weg. Vanmorgen nog zag ik een man die over zo'n fietsje moest "klimmen" om zijn zitplaats te verlaten. Geen idee waar de eigenaar van dat ding zat, die movede in elk geval niet...
Ik ben akkkoord dat je er niemand mee stoort als hij goed weggezet is, maar in de praktijk willen de meeste eigenaars die fiets zo dicht mogelijk bij hen hebben staan. Heb het zelf al meegemaakt dat iemand mij vroeg om mijn plaats af te staan zodat hij dicht bij zijn fiets kon zitten, komaan, waar ben je dan mee bezig?

Paar weken geleden weer zo'n sandalenman die rakelings komt voorbij gelopen met zijn speelgoedfiets aan de hand, resultaat de ketting of iets anders degoutants raakt mijn propere broek en het resultaat kan je dan wel raden. Excuses konden er niet af, meneer liep gewoon door toen ik hem erover wou aanspreken.

Ik heb het dus echt wel gehad met die speelgoedfietsjes...
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Steve »

Nog steeds een schromelijke veralgemening, sorry. Het is juist omdat de meeste gebruikers van een plooifiets vrij doorgewinterde OV-gebruikers zijn dat je ze wellicht amper opmerkt - zij weten goed genoeg hoe te handelen en zullen proberen zo min mogelijk tot last te zijn. Al is dat niet evident in sommige types materieel (zoals de klassiekjes en de M4, waar geen plaats tussen de stoelen is en er ook totaal geen multifunctionele ruimtes of brede platforms zijn). Ga dus alsjeblieft niet louter af op een paar yuppies die je dan wel opvallen.

En voor de meeste hedendaagse plooifietsen is het predikaat "speelgoedfiets" écht niet op z'n plaats. Je hoeft niet eens zoveel meer uit te geven om een degelijke plooifiets te hebben, die qua rijgedrag amper verschilt met een gewone fiets. Ook een beetje dubbel: heb je dan liever dat ze een "echte" (en 5 keer meer plaats innemende) fiets meenemen?!

We leven helaas nog lang niet in een wereld waarin je voor en na het station een mooie en snelle aansluiting met lokaal openbaar vervoer hebt, dus ik kan de keuze voor een plooifiets perfect begrijpen.
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door TommyG »

Wat ik zou willen? Wel, om te beginnen dat de TBG hier opmerkingen over maakt als de fiets in de weg staat of zitplaatsen blokkeert. Nog nooit meegemaakt zolang ik met de trein rijd. En als de fiets in de weg staat dan zou er moeten betaald worden net zoals bij een gewone fiets. Daarom niet evenveel, want een gewone fiets meenemen op de trein kost stukken van mensen, vroeger toch, wat het nu kost zou ik niet weten maar ik kan me moeilijk inbeelden dat dat goedkoper is geworden.

Tegenwoordig zijn die plooifietsen zodanig in de mode dat iedereen er wel een wil, je ziet ze alsmaar meer en meer en ze staan vaak meer en meer in de weg. En geloof mij, ik ben echt niet de enige die daarover kankert hoor, ik hoor het meer dan genoeg.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Steven »

Welkom in de verzuurde maatschappij waar we niks verdragen van elkaar en heel hard op onze teen getrapt zijn als we commentaar krijgen.
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door TommyG »

Oh, verzuurd ben ik zeker niet hoor, en nog veel minder op mijn tenen getrapt. Het ergert me gewoon en daar dient dit topic toch voor?
Hoe zit dat trouwens met de veiligheid? Moet het middenpad in de trein niet altijd vrij blijven?
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door kika »

TommyG schreef:Oh, verzuurd ben ik zeker niet hoor, en nog veel minder op mijn tenen getrapt. Het ergert me gewoon en daar dient dit topic toch voor?
Hoe zit dat trouwens met de veiligheid? Moet het middenpad in de trein niet altijd vrij blijven?
Ja, tenzij het voeten heeft en er een pendelaar aanhangt, die mogen wel overal staan. Afgelopen maandag op IC in Nederland nog gehoord: 'als dat stuk bagage tussen die en die wagon er zometeen nog staat, kan u het afhalen op het perron van onze volgende halte.' Dat zag er uit als een uit elkaar gehaalde fiets in een grote vaste koffer (kon evengoed iets anders zijn).
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door TommyG »

Vrees dat ik niet helemaal mee ben. Als het voeten heeft en er een pendelaar aanhangt? Ik dacht dat je het over een hond had maar dan gaat het toch over bagage? Ik probeer me in te beelden over wat je het precies hebt, ik haal me best grappige dingen voor de geest maar die zijn waarschijnlijk fout :-)
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door kika »

Gangpad moet vrijblijven, voor TBG en calamiteiten. Maar reizigers mogen er wel staan. Het is niet zoals een reisbus op de snelweg waar iedereen op een stoel moet zitten.
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door groentje »

Een plooifiets is inderdaad een perfect vervoersmiddel voor het voor- en natransport. Je hebt geen gigantische parkings nodig aan stations, als reiziger ben je niet afhankelijk van aansluitingen, en je gaat een pak sneller dan te voet. En zo'n plooifiets kan je ook nog makkelijk veilig opbergen in huis of op het werk, vaak gewoon onder de bureau. De populariteit is geen toeval.
Maar het materieel is er niet altijd voor geschikt, dat klopt. Geen of onvoldoende ruimte tussen en onder banken, de bagagerekken zijn vaak evenmin geschikt... En sommige mensen zijn gewoon eikels, met of zonder plooifiets.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Asterix »

Zo een (plooi-)fiets is ongetwijfeld handig voor navervoer maar is dat dan een valabele reden om de functie van de pakwagen te miskennen? :wink:
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door groentje »

Voor een pakwagen heb je hulp van derden nodig. Terwijl er steeds minder personeel op overschot is, en in de toekomst de treinbegeleider misschien wel zou kunnen verdwijnen (tenslotte is hij al verdwenen in heel wat treinen in Nederland en Duitsland). Wie gaat dan de pakwagen openen om je fiets in en uit te laden?
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Retard »

TommyG schreef:Oh, verzuurd ben ik zeker niet hoor, en nog veel minder op mijn tenen getrapt. Het ergert me gewoon en daar dient dit topic toch voor?
Ondertussen ben je wel het meest actief in treinergernisssen: :?
http://www.hgbtf.net/memberlist.php?mod ... ile&u=1010
Plaats reactie