TREINERGERNISSEN.
Re: TREINERGERNISSEN.
Haha, dat wist ik dat iemand dat ging zeggen. Dat komt gewoon omdat ik dagelijks met de trein rijd en er dus heel wat dingen zijn waar ik me aan kan ergeren. Ik vind dit topic trouwens super om die ergernissen te ventileren, kan je ook zien dat je al dan niet de enige ben die zich aan iets ergert. Therapeutisch dus.
In de andere topics kan ik meestal niet zo meespreken omdat ik niet zo'n expert ben als de meeste van jullie. Maar qua ergernissen op de trein ben ik een specialist. Maar verzuurd, nee hoor, al kan ik best begrijpen dat dat hier zo overkomt hoor.
In de andere topics kan ik meestal niet zo meespreken omdat ik niet zo'n expert ben als de meeste van jullie. Maar qua ergernissen op de trein ben ik een specialist. Maar verzuurd, nee hoor, al kan ik best begrijpen dat dat hier zo overkomt hoor.
Re: TREINERGERNISSEN.
Trouwens, de meeste van mijn ergernissen hebben te maken met het feit dat mensen (NMBS, andere pendelaars,...) niet genoeg rekening houden met anderen. Als je dat verzuurd wil noemen be my guest hoor. Ik weet wel beter.
Re: TREINERGERNISSEN.
Mijn motto is: liever zuur dan rot. En van die laatste kom je er inderdaad nogal eens tegen. Daar hoef je niet eens trein of bus voor te nemen.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: TREINERGERNISSEN.
Op dit ogenblik zit er toch nog op elke trein een TBG? Ik zie dus niet meteen een probleem.groentje schreef:Voor een pakwagen heb je hulp van derden nodig. Terwijl er steeds minder personeel op overschot is, en in de toekomst de treinbegeleider misschien wel zou kunnen verdwijnen (tenslotte is hij al verdwenen in heel wat treinen in Nederland en Duitsland). Wie gaat dan de pakwagen openen om je fiets in en uit te laden?
Re: TREINERGERNISSEN.
een plooifiets blijft tot nader order bagage en geen fiets voor wat betreft vervoer per trein. Trouwens nog eerder dan de TBG zal de pakwagen verdwijnen vrees ik, de desiro's en M6 rijtuigen hebben hier de eerste stap gezet, de volgende nieuwe generatie treinen die er aankomen (rijtuigen of motorstellen) zullen van hetzelfde type zijn. Geen pakwagens meer.Jeroen schreef:Op dit ogenblik zit er toch nog op elke trein een TBG? Ik zie dus niet meteen een probleem.groentje schreef:Voor een pakwagen heb je hulp van derden nodig. Terwijl er steeds minder personeel op overschot is, en in de toekomst de treinbegeleider misschien wel zou kunnen verdwijnen (tenslotte is hij al verdwenen in heel wat treinen in Nederland en Duitsland). Wie gaat dan de pakwagen openen om je fiets in en uit te laden?
Re: TREINERGERNISSEN.
Afgelopen week zat ik op de IR-trein vanuit Neerpelt naar Antwerpen-Centraal die in Herentals rond 7.20 vertrekt. 5 MW41's dus een drukke trein zoals gewoonlijk, en alle zetels bezet. De persoon die naast mij zat vraagt vriendelijk aan een passagier aan de andere kant om het raampje dicht te doen. Opeens schiet die mens aan het open raampje in een franse colère.. Hij vroeg eerst onvriendelijk de reden, en een paar seconden later kwam er alleen maar woorden zoals 'strandjanet' en 'snul' uit zijn mond. En die mens bleef maar doorgaan tot in station Lier.. Daarna is hij tegen de TBG himself daarover gaan klagen. Kunt ge u dat nu voorstellen? 20 minuten een onbekende mens afsnauwen die gewoon vroeg om een raampje toe te doen (begrijpelijk eigenlijk, het was zo'n 7 graden buiten) en daarna nog eens zelf nog eens gaan zeveren tegen de conducteur? Dus die mens zelf had er ook nog eens voor gezorgd dat we met een vertraging aankwamen in Antwerpen.
Echt supergezellig, en zeker zo vroeg in de morgen. Ge vraagt u toch soms af in wat voor een wereld wij leven
Dus mijn ergernis: Verzuurde mensen op de trein.
Echt supergezellig, en zeker zo vroeg in de morgen. Ge vraagt u toch soms af in wat voor een wereld wij leven
Dus mijn ergernis: Verzuurde mensen op de trein.
Re: TREINERGERNISSEN.
Terwijl het reglement waarschijnlijk nog altijd ongewijzigd is: als 1 (één) reiziger vraagt om de raampjes dicht te doen, moeten ze dicht. (Ik heb het wel al lang niet meer geschreven zien staan.) Overigens: ik wist niet dat de raampjes van een mw41 in normale omstandigheden open konden?Synrise schreef:Afgelopen week zat ik op de IR-trein vanuit Neerpelt naar Antwerpen-Centraal die in Herentals rond 7.20 vertrekt. 5 MW41's dus een drukke trein zoals gewoonlijk, en alle zetels bezet. De persoon die naast mij zat vraagt vriendelijk aan een passagier aan de andere kant om het raampje dicht te doen. Opeens schiet die mens aan het open raampje in een franse colère.. Hij vroeg eerst onvriendelijk de reden, en een paar seconden later kwam er alleen maar woorden zoals 'strandjanet' en 'snul' uit zijn mond. En die mens bleef maar doorgaan tot in station Lier.. Daarna is hij tegen de TBG himself daarover gaan klagen. Kunt ge u dat nu voorstellen? 20 minuten een onbekende mens afsnauwen die gewoon vroeg om een raampje toe te doen (begrijpelijk eigenlijk, het was zo'n 7 graden buiten) en daarna nog eens zelf nog eens gaan zeveren tegen de conducteur? Dus die mens zelf had er ook nog eens voor gezorgd dat we met een vertraging aankwamen in Antwerpen.
Echt supergezellig, en zeker zo vroeg in de morgen. Ge vraagt u toch soms af in wat voor een wereld wij leven
Dus mijn ergernis: Verzuurde mensen op de trein.
Laatst gewijzigd door overweg13 op 03 okt 2013, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
- Locatie: Erembodegem Terjoden
- Contacteer:
Re: TREINERGERNISSEN.
Ik laat vaak ook de binnendeur open staan als ik opstap en als die openstond, maar ik begrijp niet zo commotie er eigenlijk zo rond, aangezien nu met de o.a. met een AM 08 je geen binnendeuren meer hebt. Ik kan wel begrijpen dat in de winter dan kan tocht binnenkomen en dat dat een reden is. Schiet mij ook niet af omdat ik dit gezegd heb he.
Mij stoort we wel dat veel mensen die alleen reizen vaak zich gaan zetten op een bankopstelling van 4 personen, vooral dan tijdens de spits.
Mij stoort we wel dat veel mensen die alleen reizen vaak zich gaan zetten op een bankopstelling van 4 personen, vooral dan tijdens de spits.
Re: TREINERGERNISSEN.
Waarom mogen die mensen daar niet zitten? het is openbaar vervoer, het is niet verboden om er naast te gaan zitten.
-
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
- Locatie: Erembodegem Terjoden
- Contacteer:
Re: TREINERGERNISSEN.
Dat weet ik maar, maar dan zie je vaak dat mensen die dan met 4 zijn moeilijk hebben om dan een plaats te vinden waar ze bijeen kunnen zitten. Deze morgen nog gezien bijvoorbeeld. Ik weet ook dat het niet verboden is. Alleen zie je soms dan barricades zoals bijvoorbeeld koffers staan op de zetels van die ene persoon zodat je bijna niet gelegenheid krijgt om erbij te gaan zitten.
- Dieselfreak
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: TREINERGERNISSEN.
Je kunt toch eisen dat ze die dingen elders zetten? Eén persoon heeft niet het recht meerdere zitplaatsen tegelijk op te eisen.BVG1988 schreef:Alleen zie je soms dan barricades zoals bijvoorbeeld koffers staan op de zetels van die ene persoon zodat je bijna niet gelegenheid krijgt om erbij te gaan zitten.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: TREINERGERNISSEN.
Je kunt dat toch ook gewoon vragen? Er zijn zelf mensen (waaronder ikzelf) die dat zelf aanbieden.Dieselfreak schreef:eisen
Re: TREINERGERNISSEN.
Waarom denkt men dat mensen in het weekend geen treinen nemen? Vandaag 2x op 1 AM96 gezeten die tussen Gent en de luchthaven reden, dat ze daar toch is 2 stellen opzetten.
Re: TREINERGERNISSEN.
Omdat voor meer dan 90% van de dag dat ene motorstel volstaat voor wat die als dienst moet doen. De meerkost om voor die beperkte tijd een extra motorstel er bij aan te koppelen is zonde van het geld.