TREINERGERNISSEN.

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5317
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Steve »

De trein van Sint-Niklaas (of zelfs Lokeren in het weekend) naar Poperinge, dié stopt wel in Munkzwalm. Ik vermoed dat Poperinge en De Panne hier door elkaar gehaald zijn door iemand uit "'t Stad" die wellicht niet verder dan z'n provinciale neus kon kijken (alletwee uithoeken ergens ver voorbij de grens van de beschaving, zoiets :roll: ).

Enfin, dan nog zijn er volgens mij een paar hoofdstukken weggevallen in het verhaal, want gisteren was er geen rechtstreeks treinverkeer tussen Antwerpen en Sint-Niklaas. Enkel de IC-G reed, omgeleid via Puurs. Nog meer dan normaal was het dus aangewezen om via Brussel te reizen.
KB
Berichten: 637
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door KB »

Patrick schreef: 'k Vraag mij af met welk ticket ze reisden en of de TBG deze niet toegestane reisweg door de vingers heeft gezien.
Krijgen dergelijke reizigers dan geen "ticket" verdwaalde reizigers? Zo eentje heb ik ooit gekregen toen ik per ongeluk op een verkeerde trein gestapt was (een combinatie van werkzaamheden, een omleiding, op het laatste moment in het station aankomen en enkele glazen alcohol).
L'union fait la force.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5317
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Steve »

Een traject Antwerpen/Sint-Niklaas - Munkzwalm via Kortrijk lijkt me nu ook geen biljet "verdwaalde reiziger" verdient. In normale tijden (dus zonder werkzaamheden tussen Antwerpen en Sint-Niklaas) is het zelfs een van de reismogelijkheden (niet de kortste reisweg maar één keer per uur wel sneller dan die kortste reisweg), perfect toegestaan dus.
Marianne
Berichten: 325
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:14
Locatie: Roosendaal

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Marianne »

Ik heb ook zo'n biljet met "verdwaalde reiziger" gehad, een aantal jaren terug. Was toen mijn eigen schuld, omdat ik normaal in het weekend reisde, maar nu eens door de week en dan zijn de stops anders, dus de trein reed het station voorbij, haha. Bij de controle door de TBG kreeg ik dat kaartje, want hij zag het door de vingers en kreeg nog wel de opmerking: Nederlander zeker? (dat kon je wel horen) :mrgreen:

Biljet vond ik zo speciaal, ik heb het nog :wink:
(is geen ergernis, netjes geregeld zo en ik kreeg nog een reisadvies en zag het station Dendermonde ook eens. Vandaaruit kon ik de stopper terug pakken)

Groetjes,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door kika »

Niet verplichte zitplaatsreservering en dan een halve trein ontruimen omdat er teveel mensen op zitten omdat de spoorwegmaatschappij het weer verzuimd heeft om voldoende materieel in te leggen op vrijdagnamiddag.

https://twitter.com/kamiklis/status/396280338030530560 : "unfassbar: bundespolizei räumt gerade ICE von hh nach berlin. grund: wegen überfüllung dürfen nur leute mit reservierung mitfahren!!!"
Jurgen
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 jun 2012, 15:20
Locatie: Aarschot

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Jurgen »

Sinds 2 weken neem ik de trein om te gaan werken.
Als ik 's ochtends de trein neem is die systematisch enkele minuten te laat waardoor ik moet lopen om mijn aansluiting te hebben, als ik ze dan nog heb tenminste!
's Avonds net hetzelfde probleem, de trein komt steeds te laat aan het perron. Gelukkig heb ik dan voldoende overstaptijd waardoor enkele minuten voor mij geen probleem is maar voor andere mensen misschien wel.

Waarom stelt men eigenlijk een dienstregeling op als men die toch nooit nakomt? :roll:
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door kika »

Een beetje ergeren aan de trein, veel aan de politiek en een beetje aan mezelf. Voor de 2e keer dit jaar heb ik me laten verleiden tot een vliegtuigticket i.p.v. een treinticket. 80 euro voor een retourtje of 180 (inclusief kortingskaarten). En dan nog eens 2 of 3 uur sneller, inclusief voor- en natransport en boarding tijd etc. Het is gewoon schandalig.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Steven »

over welke verplaatsing spreek je dan kika?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5317
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Steve »

In dat genre heb ik zonet een Brussel - Amsterdam via Eurolines geboekt. Een première, wat mij betreft.

Maar wat wil je ook: de prijs was ongeveer de helft van wat je zou betalen voor een klassiek treinticket, terwijl de rit nog ietsje minder lang duurt (in vergelijking met IC + IC met overstap). En dan kun je ook nog gewoon vanuit Brussel-Noord vertrekken, wat met die IC Den Haag ook al niet mogelijk is en je dus nog een pak langer moet uittrekken als je vanuit het noorden naar de NZV komt.

In vergelijking met de Thalys, waarmee je uiteindelijk nog "slechts" 40 minuten wint in vergelijking met de bus, was het prijsverschil ongeveer een factor 5-6. En eigenlijk is die tijdswinst er zelfs niet, want de omweg naar Brussel-Zuid doet de tijdswinst voor mij helemaal teniet.

Triestig dat het zo ver is moeten komen. Grote woorden en verklaringen dat het allemaal weer in orde komt, maar het is en blijft huilen met de pet op.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door kika »

Ik schaam me een beetje teveel over de laatste, het gaat over ocharme zo'n 750km enkel (binnen Duitsland). De eerste dit jaar ging over zo'n 1400km enkel (http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=14&t=10709). Dit jaar is voor het eerst sinds een jaar of 7-8 dat ik voor zulke korte afstanden niet de trein neem, met nog 3 uitzonderingen waar ik de bus nam. Meestal is de trein trouwens ook sneller en goedkoper als ik vanaf mijn huidige woonplaats vertrek tot zo'n ~800km ver en zeker als ik op tijd reserveer. Voor de volledigheid: de overige ritjes dit jaar (tussen de 3 en 1400km enkel) waren wel steeds met de trein.

Steve: ik begrijp je wat bussen betreft, helemaal hier in Duitsland schieten de busbedrijven als paddenstoelen (met én zonder tussen-n) uit de grond, mijn partner heeft al 2 keer lange afstandsbustickets gratis gewonnen op straat en dat is dan t.w.v. 25euro… en zoals je zelf merkt: het lijkt misschien op een 3e klasse gezien het beperkte comfort en de lagere prijzen, maar als je dan zo'n reistijden of verbindingen krijgt is het bijna gelijkwaardig met 2e klasse in de trein. Zelfs DB biedt het tegenwoordig aan op verbindingen waar de treininfrastructuur nog steeds slecht is (http://www.bahn.de/p/view/angebot/fernv ... -bus.shtml). Er moet natuurlijk wel net die verbinding zijn, anders heb je nog voor- en natransport.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door kika »

Ein Regionalzug ist bei Rückersdorf mit einer Rotte Wildschweine kollidiert. Für 200 Reisende bedeutet dies größere Unannehmlichkeiten.
2 uur vertraging. Het 'größere Unannehmlichkeiten' slaat op 'erg vervelend voor de reizigers,' er wordt niet gezegd dat het erger voor de reizigers is dan voor de nabestaanden van de everzwijnen :lol:
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door overweg13 »

kika schreef:
Ein Regionalzug ist bei Rückersdorf mit einer Rotte Wildschweine kollidiert. Für 200 Reisende bedeutet dies größere Unannehmlichkeiten.
2 uur vertraging. Het 'größere Unannehmlichkeiten' slaat op 'erg vervelend voor de reizigers,' er wordt niet gezegd dat het erger voor de reizigers is dan voor de nabestaanden van de everzwijnen :lol:
Toen ik nog in het vierde jaar Nederlands gaf, was dat een jaarlijks terugkerende opgave. Zoek in krant of tijdschrift een bericht waarbij dieren of zelfs dingen betrokken waren, en herschrijf het artikel vanuit het standpunt van dier of ding. Succes gegarandeerd.
Met vriendelijke groet

overweg13
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door TommyG »

ergernis van vandaag. Ik wou wat vroeger op mijn werk zijn dus neem de trein van 7:57 in Mechelen naar Brussel.
Als ik opstap in de eerste klasse wagon merk ik al snel dat die gewoon volledig vol zit, geen enkele plaats meer vrij, nada, niks... Ik wil me nog verplaatsen maar merk al snel dat ik gewoon helemaal ingesloten zit in de middengang en dat ik daar dus zal moeten blijven staan.
Dankzij mijn slechte knie, waar ik binnen twee weken nogmaals aan moet geopereerd worden, was dit geen lachertje.
Heel mijn dag om zeep door de de zeurende pijn van dat kwartiertje ongemakkelijk rechtstaan.

Ik weet wel dat een zitplaats niet verzekerd is, ook niet in eerste klasse, maar het blijft toch frustrerend. Treinbegeleider liet zich natuurlijk niet zien om eventueel de freeloaders te verbannen naar 2de.
Morgen terug gewoon de Benelux van 8:20 tot centraal en dan de eerste trein terug naar Noord, ben ik teminste zeker dat ik kan zitten.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Shrek »

TommyG schreef:ergernis van vandaag. Ik wou wat vroeger op mijn werk zijn dus neem de trein van 7:57 in Mechelen naar Brussel.
Als ik opstap in de eerste klasse wagon merk ik al snel dat die gewoon volledig vol zit, geen enkele plaats meer vrij, nada, niks... Ik wil me nog verplaatsen maar merk al snel dat ik gewoon helemaal ingesloten zit in de middengang en dat ik daar dus zal moeten blijven staan.
Dankzij mijn slechte knie, waar ik binnen twee weken nogmaals aan moet geopereerd worden, was dit geen lachertje.
Heel mijn dag om zeep door de de zeurende pijn van dat kwartiertje ongemakkelijk rechtstaan.

Ik weet wel dat een zitplaats niet verzekerd is, ook niet in eerste klasse, maar het blijft toch frustrerend. Treinbegeleider liet zich natuurlijk niet zien om eventueel de freeloaders te verbannen naar 2de.
Morgen terug gewoon de Benelux van 8:20 tot centraal en dan de eerste trein terug naar Noord, ben ik teminste zeker dat ik kan zitten.
In zon geval wacht ik op de IR van 8:02. Je bent 5 minuten later in Brussel maar je kan wel zitten :wink:
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door TommyG »

Had ik inderdaad beter gedaan. Moest ik niet ingesloten geweest zijn was ik terug afgestapt.
Is die van 7:57 altijd zo druk dan?
Plaats reactie