TREINERGERNISSEN.

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Shrek »

TommyG schreef:Had ik inderdaad beter gedaan. Moest ik niet ingesloten geweest zijn was ik terug afgestapt.
Is die van 7:57 altijd zo druk dan?
Ja, heel dikwijls is daar geen zitplaats meer in eerste na Lier.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Steve »

Volgens mij is er van de 8 rijtuigen M6 ook maar 1 eerste klas, wat een pover aandeel is in vergelijking met bijvoorbeeld de meeste I11-stammen (1/6 of zelfs 1/4), een MS80 (1/6) laat staan een MS96 (1/3)...
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door kika »

20 minuten naar het station lopen, 13 minuten te vroeg op het perron zijn voor een trein, die loopt dan nog +18 vertraging op en na 3 minuten treinrit ben je op je eindbestemming … dan bedenken dat je net zo goed een dikke 50 minuten had kunnen wandelen :roll: Het is zeker niet mijn grootste ergernis, maar het schijnt dat het delen van een slecht humeur het beste middel ertegen is :mrgreen:
t-town
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 nov 2012, 18:03

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door t-town »

Als je 3 minuten op de trein moet zitten, lijkt de fiets mij ook een geschikt vervoermiddel :D (al dan niet met elektrische hulp)
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door kika »

In theorie wel, in de praktijk draai ik mijn hand ook niet om 30km te fietsforenzen (enkel), maar vandaag was ene spreekwoordelijke mijnheer Murphy op bezoek, mijn fiets stond dan ook in een ander dorp. Als je me een vouwfiets cadeau wilt doen, laat maar weten :D
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Terminus »

Steve schreef:Volgens mij is er van de 8 rijtuigen M6 ook maar 1 eerste klas, wat een pover aandeel is in vergelijking met bijvoorbeeld de meeste I11-stammen (1/6 of zelfs 1/4), een MS80 (1/6) laat staan een MS96 (1/3)...
Klopt! De 3428 (Turnhout-Brussel) is meestal geen leuke trein qua reizigersdrukte, maar ik vind de sfeer in de trein wel gemoedelijker (rustiger) dan de meeste treinen die uit Antwerpen komen.

Ik neem deze trein regelmatig en heb dit jaar al 1 keer controle gehad in eerste klasse tussen Mechelen en Brussel. Toen ik die in het begin van mijn carrière nam (2008-2009) was het bijna altijd controle (en toen was het ook al een drukke trein)...
franksken

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door franksken »

Terminus schreef:
Steve schreef:Volgens mij is er van de 8 rijtuigen M6 ook maar 1 eerste klas, wat een pover aandeel is in vergelijking met bijvoorbeeld de meeste I11-stammen (1/6 of zelfs 1/4), een MS80 (1/6) laat staan een MS96 (1/3)...
Klopt! De 3428 (Turnhout-Brussel) is meestal geen leuke trein qua reizigersdrukte, maar ik vind de sfeer in de trein wel gemoedelijker (rustiger) dan de meeste treinen die uit Antwerpen komen.

Ik neem deze trein regelmatig en heb dit jaar al 1 keer controle gehad in eerste klasse tussen Mechelen en Brussel. Toen ik die in het begin van mijn carrière nam (2008-2009) was het bijna altijd controle (en toen was het ook al een drukke trein)...
Als alternatief kan ik de reeks 31xx aanbevelen.5 minuten later in Brussel maar zoveel rustiger. :)
Enfin,toch buiten de spits.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door kika »

Dat zulke campagnes überhaupt nodig zijn:
Afbeelding
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Stijn91 »

Als men 1 min. voor de normale aankomst omroept dat de trein 5 min. vertraging heeft, deze liep dan op tot 15 min. wegens geen materiaal beschikbaar/voorhanden. Zever dus want de trein had zijn gewone traject gereden. Er is nog veel werk aan de communicatie van de NMBS.
speakervoice
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door speakervoice »

Stijn91 schreef:Als men 1 min. voor de normale aankomst omroept dat de trein 5 min. vertraging heeft, deze liep dan op tot 15 min. wegens geen materiaal beschikbaar/voorhanden. Zever dus want de trein had zijn gewone traject gereden. Er is nog veel werk aan de communicatie van de NMBS.
Als de aankomende trein moet koppelen met een andere trein, maar is die andere trein niet in het station = probleem samenstelling trein (onbeschikbaarheid treinmaterieel). Kan ook zijn dat de andere stuurpost van de aankomende trein defect was en het vervangmaterieel voor de terugrit te laat was... Er zijn heel wat mogelijkheden voor de situatie die je beschreef. :wink:
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Stijn91 »

speakervoice schreef:
Stijn91 schreef:Als men 1 min. voor de normale aankomst omroept dat de trein 5 min. vertraging heeft, deze liep dan op tot 15 min. wegens geen materiaal beschikbaar/voorhanden. Zever dus want de trein had zijn gewone traject gereden. Er is nog veel werk aan de communicatie van de NMBS.
Als de aankomende trein moet koppelen met een andere trein, maar is die andere trein niet in het station = probleem samenstelling trein (onbeschikbaarheid treinmaterieel). Kan ook zijn dat de andere stuurpost van de aankomende trein defect was en het vervangmaterieel voor de terugrit te laat was... Er zijn heel wat mogelijkheden voor de situatie die je beschreef. :wink:
Het was een trein die men moest afkoppelen, blijkbaar had die dus een defect, is op Railtime gekomen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Shrek »

Stijn91 schreef:Het was een trein die men moest afkoppelen, blijkbaar had die dus een defect, is op Railtime gekomen.
En wat is dan de ergernis juist?
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Stijn91 »

Stijn91 schreef:Als men 1 min. voor de normale aankomst omroept dat de trein 5 min. vertraging heeft, deze liep dan op tot 15 min. wegens geen materiaal beschikbaar/voorhanden. Zever dus want de trein had zijn gewone traject gereden. Er is nog veel werk aan de communicatie van de NMBS.

Dit, dat mens zat gewoon te liegen dat het niet normaal was.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Steven »

Jij kent dus wel elk detail van het verhaal waardoor je met zekerheid kan stellen dat ze aan het liegen was? Altijd opletten met dergelijke uitspraken aub.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Shrek »

Stijn91 schreef:Dit, dat mens zat gewoon te liegen dat het niet normaal was.
Ik kan niet goed volgen, er was een defect bij het afkoppelen blijkbaar?
Ze roepen dan om dat er geen materieel voorhanden is waardoor er 15 min vertraging is?
Plaats reactie