Ja, heel dikwijls is daar geen zitplaats meer in eerste na Lier.TommyG schreef:Had ik inderdaad beter gedaan. Moest ik niet ingesloten geweest zijn was ik terug afgestapt.
Is die van 7:57 altijd zo druk dan?
TREINERGERNISSEN.
Re: TREINERGERNISSEN.
Re: TREINERGERNISSEN.
Volgens mij is er van de 8 rijtuigen M6 ook maar 1 eerste klas, wat een pover aandeel is in vergelijking met bijvoorbeeld de meeste I11-stammen (1/6 of zelfs 1/4), een MS80 (1/6) laat staan een MS96 (1/3)...
Re: TREINERGERNISSEN.
20 minuten naar het station lopen, 13 minuten te vroeg op het perron zijn voor een trein, die loopt dan nog +18 vertraging op en na 3 minuten treinrit ben je op je eindbestemming … dan bedenken dat je net zo goed een dikke 50 minuten had kunnen wandelen Het is zeker niet mijn grootste ergernis, maar het schijnt dat het delen van een slecht humeur het beste middel ertegen is
Re: TREINERGERNISSEN.
Als je 3 minuten op de trein moet zitten, lijkt de fiets mij ook een geschikt vervoermiddel (al dan niet met elektrische hulp)
Re: TREINERGERNISSEN.
In theorie wel, in de praktijk draai ik mijn hand ook niet om 30km te fietsforenzen (enkel), maar vandaag was ene spreekwoordelijke mijnheer Murphy op bezoek, mijn fiets stond dan ook in een ander dorp. Als je me een vouwfiets cadeau wilt doen, laat maar weten
Re: TREINERGERNISSEN.
Klopt! De 3428 (Turnhout-Brussel) is meestal geen leuke trein qua reizigersdrukte, maar ik vind de sfeer in de trein wel gemoedelijker (rustiger) dan de meeste treinen die uit Antwerpen komen.Steve schreef:Volgens mij is er van de 8 rijtuigen M6 ook maar 1 eerste klas, wat een pover aandeel is in vergelijking met bijvoorbeeld de meeste I11-stammen (1/6 of zelfs 1/4), een MS80 (1/6) laat staan een MS96 (1/3)...
Ik neem deze trein regelmatig en heb dit jaar al 1 keer controle gehad in eerste klasse tussen Mechelen en Brussel. Toen ik die in het begin van mijn carrière nam (2008-2009) was het bijna altijd controle (en toen was het ook al een drukke trein)...
Re: TREINERGERNISSEN.
Als alternatief kan ik de reeks 31xx aanbevelen.5 minuten later in Brussel maar zoveel rustiger.Terminus schreef:Klopt! De 3428 (Turnhout-Brussel) is meestal geen leuke trein qua reizigersdrukte, maar ik vind de sfeer in de trein wel gemoedelijker (rustiger) dan de meeste treinen die uit Antwerpen komen.Steve schreef:Volgens mij is er van de 8 rijtuigen M6 ook maar 1 eerste klas, wat een pover aandeel is in vergelijking met bijvoorbeeld de meeste I11-stammen (1/6 of zelfs 1/4), een MS80 (1/6) laat staan een MS96 (1/3)...
Ik neem deze trein regelmatig en heb dit jaar al 1 keer controle gehad in eerste klasse tussen Mechelen en Brussel. Toen ik die in het begin van mijn carrière nam (2008-2009) was het bijna altijd controle (en toen was het ook al een drukke trein)...
Enfin,toch buiten de spits.
Re: TREINERGERNISSEN.
Als men 1 min. voor de normale aankomst omroept dat de trein 5 min. vertraging heeft, deze liep dan op tot 15 min. wegens geen materiaal beschikbaar/voorhanden. Zever dus want de trein had zijn gewone traject gereden. Er is nog veel werk aan de communicatie van de NMBS.
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25
Re: TREINERGERNISSEN.
Als de aankomende trein moet koppelen met een andere trein, maar is die andere trein niet in het station = probleem samenstelling trein (onbeschikbaarheid treinmaterieel). Kan ook zijn dat de andere stuurpost van de aankomende trein defect was en het vervangmaterieel voor de terugrit te laat was... Er zijn heel wat mogelijkheden voor de situatie die je beschreef.Stijn91 schreef:Als men 1 min. voor de normale aankomst omroept dat de trein 5 min. vertraging heeft, deze liep dan op tot 15 min. wegens geen materiaal beschikbaar/voorhanden. Zever dus want de trein had zijn gewone traject gereden. Er is nog veel werk aan de communicatie van de NMBS.
Re: TREINERGERNISSEN.
Het was een trein die men moest afkoppelen, blijkbaar had die dus een defect, is op Railtime gekomen.speakervoice schreef:Als de aankomende trein moet koppelen met een andere trein, maar is die andere trein niet in het station = probleem samenstelling trein (onbeschikbaarheid treinmaterieel). Kan ook zijn dat de andere stuurpost van de aankomende trein defect was en het vervangmaterieel voor de terugrit te laat was... Er zijn heel wat mogelijkheden voor de situatie die je beschreef.Stijn91 schreef:Als men 1 min. voor de normale aankomst omroept dat de trein 5 min. vertraging heeft, deze liep dan op tot 15 min. wegens geen materiaal beschikbaar/voorhanden. Zever dus want de trein had zijn gewone traject gereden. Er is nog veel werk aan de communicatie van de NMBS.
Re: TREINERGERNISSEN.
En wat is dan de ergernis juist?Stijn91 schreef:Het was een trein die men moest afkoppelen, blijkbaar had die dus een defect, is op Railtime gekomen.
Re: TREINERGERNISSEN.
Stijn91 schreef:Als men 1 min. voor de normale aankomst omroept dat de trein 5 min. vertraging heeft, deze liep dan op tot 15 min. wegens geen materiaal beschikbaar/voorhanden. Zever dus want de trein had zijn gewone traject gereden. Er is nog veel werk aan de communicatie van de NMBS.
Dit, dat mens zat gewoon te liegen dat het niet normaal was.
Re: TREINERGERNISSEN.
Jij kent dus wel elk detail van het verhaal waardoor je met zekerheid kan stellen dat ze aan het liegen was? Altijd opletten met dergelijke uitspraken aub.
Re: TREINERGERNISSEN.
Ik kan niet goed volgen, er was een defect bij het afkoppelen blijkbaar?Stijn91 schreef:Dit, dat mens zat gewoon te liegen dat het niet normaal was.
Ze roepen dan om dat er geen materieel voorhanden is waardoor er 15 min vertraging is?