TREINERGERNISSEN.

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Steven »

Dat er vaak te weinig loketten open zijn heeft alles te maken door een tekort aan personeel. Opgestapelde vrije dagen
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door kika »

Niet alleen dat, ook de procedures voor de lokettisten: vaak genoeg dat ze gewoon te lang nodig hebben om het geschikte kaartje uit te printen of zoeken: kortingscodes, mensen die nog een alternatief vragen,… zeker bij internationale loketten moe(s)t je gewoon een dag op voorhand komen, nu is de kans op zulke situaties iets minder dankzij de hoeveelheden selfprint, balietoeslag etc. met elk hun eigen ergernissen. Om maar te zwijgen van het telecenter waar je misschien wel iemand aan de lijn krijgt die viertalig is, maar geen idee heeft van de procedures.
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door TommyG »

Die campagne van de NMBS tegen spoorlopers is héél hard nodig. Maar misschien wordt het tijd zo'n campagne op te zetten gericht op sommige treinbestuurders.
Donderdag stap ik van de de trein in Muizen, voor me een treinbestuurder met fluo vestje en rugzak van de NMBS. Ik veronderstel dat die in Muizen afstapt om met een goederentrein te gaan rijden, ik zie dat daar wel meer.
In Muizen is een tunnel tussen spoor 1 en spoor 5, maar wat doet meneer, die negeert de tunnel en steekt doodleuk de sporen over. Ik heb hem eens serieus scheef bekeken, wat hij precies wel doorhad maar voor de rest negeerde hij me totaal...
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5317
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Steve »

Doet me hard denken aan m'n rondreis door Italië, vrijwel heel het land. Om veel van het spoorgebeuren te hebben gezien, kan ik zonder overdrijven stellen dat bijna al het personeel (ongeacht functie of rang), in bijna alle stations (ook de grote en drukke, of juist kleinere waar treinen met grote snelheid door vlammen) en in bijna alle regio's (zowel noord als zuid), bijna systematisch de sporen oversteekt.

Het liefst dan ook nog eens in de onmiddellijke nabijheid van de onderdoorgang/brug, en naast een bord "Vietato attraversare i binari". Een fluovest dragen en/of toch maar eens goed kijken links en rechts zit er meestal ook niet in.
Rétro

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Rétro »

Er kan inderdaad al ééns een probleem optreden of iets verkeerd gaan waarvan men denkt, dit kan toch beter of anders. Zonder enige twijfel. Maar wat mij vooral opvalt en 'ergert' is dat iedereen zich blijkbaar wel ergens moet aan storen en ergeren. En voor welke onbenulligheden vaak dan nog... van een mug een olifant maken is toch vaak niet overdreven. Een beetje inleving en relativering is toch ook vaak zoek.
Man man man. Waar mensen blijkbaar allemaal van wakker liggen...en zich moeten aan ergeren :roll: :roll: :roll: pfffffffffffffffff

Blijkbaar moeten we elkaar allemaal in de gaten houden & beginnen controleren? Aangename wereld zo.

Bureaucraten , externe controleurs en preventieadviseurs zijn er in ieder geval ook al genoeg blijkbaar . Van verzuring gesproken.
Laatst gewijzigd door Rétro op 23 aug 2014, 20:56, 3 keer totaal gewijzigd.
Rétro

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Rétro »

Treinenman schreef: -Mensen die veel lawaai maken, krijsende kinderen, mensen die veel roepen in de trein, dat mensen die rust willen dat allemaal moeten horen.
Veel mensen willen van een Spoorweg/trein blijkbaar iets maken dat , vertrekt wanneer zij het willen (dan heb ik het niet over vertragingen en andere onvoorziene problemen die natuurlijk nooit aangenaam te noemen zijn) , stopt aan de haltes waar en wanneer zij het willen , de juiste rustige sfeer kunnen bepalen in hun eigen reis- omgeving en etc (we willen natuurlijk geen collega's die nog ééns plezier maken of wat luid opgaan in hun kaartspel) . We gaan toch zeker geen praatje beginnen maken??? Gaat me daar even de rustige sfeer verloren... Tegenwoordig trouwens gemakkelijk te vermijden; Steken we even de oortjes in en we zijn volledig verlost van het contact met de buitenwereld.
Wel komt volgens mij aardig in de buurt van iets wat een auto heet. Mss ééns overwegen?
Laatst gewijzigd door Rétro op 23 aug 2014, 21:05, 2 keer totaal gewijzigd.
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door groentje »

Waardoor je zelf de vooroordelen over treinen en openbaar vervoer nog maar eens bevestigt: wil je rust en kalmte, dan neem je maar de auto, en wie dat niet kan, is een arme stumper. Toch?
Voor openbaar vervoer moet je jezelf kunnen relativeren, en je tolerantiegrens zal wel iets hoger zijn dan als je jezelf kan opsluiten in een privé-kist met stuur. Maar af en toe je frustraties eens luchten kan therapeutisch werken, merk ik ook zelf.
Rétro

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Rétro »

Om even duidelijk te maken ,heb trouwens persoonlijk ook niks tegen een auto hoor.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2064
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Dieselfreak »

Rétro schreef:Veel mensen willen van een Spoorweg/trein blijkbaar iets maken dat , vertrekt wanneer zij het willen (dan heb ik het niet over vertragingen en andere onvoorziene problemen die natuurlijk nooit aangenaam te noemen zijn) , stopt aan de haltes waar en wanneer zij het willen , de juiste rustige sfeer kunnen bepalen in hun eigen reis- omgeving en etc (we willen natuurlijk geen collega's die nog ééns plezier maken of wat luid opgaan in hun kaartspel) . We gaan toch zeker geen praatje beginnen maken??? Gaat me daar even de rustige sfeer verloren... Tegenwoordig trouwens gemakkelijk te vermijden; Steken we even de oortjes in en we zijn volledig verlost van het contact met de buitenwereld.
Wel komt volgens mij aardig in de buurt van iets wat een auto heet. Mss ééns overwegen?
Maar dan ergeren ze zich geel en groen aan het gedrag van de andere weggebruikers. Zo hebben ze altijd iets om hun gal over te spuien.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Treinenman »

Ik dacht dat een forum diende om meningen te posten.
Ik schrijf gewoon wat en hoe ik erover denk. En toch wordt het negatief opgenomen.
Ik ben geen tegenstander van de spoorwegen maar vind gewoon dat bepaalde zaken beter kunnen.
Gewoon ik vind het niet zo leuk veel lawaai en kabaal in een trein (roepen, tieren, krijsen) dat iedereen het moet horen. Wie vindt dat aangenaam?
En ik vind de TBG in het algemeen best vriendelijk en de dienstregelingen al vrij goed.
Geen ergernissen maar gewoon minder aangename situaties.

Iedereen zijn mening.
Laatst gewijzigd door Treinenman op 25 aug 2014, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
De trein is altijd een beetje reizen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Steven »

Wat jij ook deed en de andere ook, maar het is niet omdat mensen hun mening geven dat ze allemaal gelijklopende meningen hebben.
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Treinenman »

Ik heb helemaal geen moeite met meningsverschillen. Ik aanvaard ze.
Waarom aanvaarden mensen elkaars mening niet gewoon?
De trein is altijd een beetje reizen.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2064
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Dieselfreak »

Treinenman schreef:Ik ben geen tegenstander van de spoorwegen maar vind gewoon dat bepaalde zaken beter kunnen.
Gewoon ik vind het niet zo leuk veel lawaai en kabaal in een trein (roepen, tieren, krijsen) dat iedereen het moet horen. Wie vindt dat aangenaam?
Zulke problemen worden ook niet beter door het gebrek aan compartimentering in veel moderne treinen.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Treinenman »

Steven schreef:Wat jij ook deed en de andere ook, maar het is niet omdat mensen hun mening geven dat ze allemaal gelijklopende meningen hebben.
Beste Steven,

ik accepteer het volledig dat iedereen anders over zaken denkt en heb geen moeite met meningsverschillen.
Waarom zijn er dan mensen die daar wel moeite mee hebben en onnodige ruzies maken?
Zou het dan leuker zijn moest iedereen hier dezelfde meningen hebben? Ik zou dat dan heel saai vinden, iedereen dezelfde gedachten.
En ik vind verder dat er geen 'goede' of 'slechte' meningen bestaan. Iedereen zijn eigen mening.
Daar vind ik niets mis mee.
De trein is altijd een beetje reizen.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door kika »

Tegenstrijdige informatie over dienstregelingen, daar erger ik me geel en groen aan. En nog meer over elkaar tegenwerkende treinoperatoren, of websites die pretenderen vertaald te zijn maar waar essentiële info niet is vertaald. Rijden er nou 5 treinen of 3 per dag?

En ondanks die ergernissen, is mijn humeur beter dan uitstekend, mocht iemand denken dat ik nu liever de auto neem: nee bedankt. Mooi uitzicht, goede stoel, gezellig kletsen met m'n partner, lokettist trakteren op een koffie, heerlijk weer, wat wil 'n mens nog meer?
Plaats reactie