TREINERGERNISSEN.

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Stijn91 »

Oke, ik zwijg als andere mensen zo aansluiting kregen, heb niet gekeken wat er gebeurde in Geraardsbergen.

Zou die goederentrein voor L5207 gezeten hebben moest die niet met vertraging vertrokken zijn?

L5207 doet volgens mij ongeveer 10 min. om tot in Ninove te geraken, de goederentrein zal daar normaal iets langer over zijn omdat goederentrein op een bepaald punt tussen Ninove en Geraardsbergen maar 90 of 60 mogen rijden.

Dat die goederentrein moest wachten aan de inrit dat is normaal, elke dag zijn er meerdere treinen vanuit Geraardsbergen die daar moeten wachten.
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door groentje »

Een goederentrein kan doorgaans wel blijven doorrijden aan een constante, zij het gezapige snelheid, terwijl een stoptrein, door het veelvuldige stoppen, veel tijd verliest, ondanks z'n hoge maximumsnelheid. De gemiddelde snelheid van een stoptrein is doorgaans lager dan een die van een goederentrein, op voorwaarde dat die laatste niet moet stoppen, want dan verliest hij flink wat tijd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Steven »

op een lijn zoals lijn 90 zal de gemiddelde snelheid kort bij het standaard gemiddelde van een doorsnee stoptrein liggen wat ongeveer 60 km/u is. Een goederentrein kan over dat zelfde traject ongeveer 80 km/u blijven rijden dus eens die op snelheid geraakt is die wel voldoende snel uit de weg.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Stijn91 »

groentje, L5207 stopt niet tussen Geraardsbergen en Ninove.

Er is een stuk waar de sporen serieus versleten zijn waardoor goederentreinen daar zeker geen 120 mogen rijden. Ze zijn nu wel bezig met in de weeknachten te werken tussen Denderleeuw en Geraardsbergen dus ze zullen daar wel aan werken zodat goederentreinen daar ook weer 120 mogen rijden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Steven »

stijn goederentreinen van 120 komen zelden voor en mogen dat enkel op specifieke baanvakken doen die daarvoor de aangepaste seinen hebben. Dit komt onder meer voor op de Athus/Meuse lijn maar niet op L90. Het is niet omdat die trein daar tussen Ninove en geraardsbergen nergens moet stoppen dat hij een hoge gemiddelde snelheid krijgt toebedeeld.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Shrek »

Steven schreef:stijn goederentreinen van 120 komen zelden voor en mogen dat enkel op specifieke baanvakken doen.
Of onder ETCS, dan mag het overal 8)
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Bibke »

Shrek schreef:
Steven schreef:stijn goederentreinen van 120 komen zelden voor en mogen dat enkel op specifieke baanvakken doen.
Of onder ETCS, dan mag het overal 8)
Als het rempercentage van de trein dat toelaat, niet?
Laatst gewijzigd door Bibke op 22 sep 2014, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Steven »

Het moet inderdaad een goederentrein in het regime P120 zijn.
Tom12

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Tom12 »

Stijn91 schreef:groentje, L5207 stopt niet tussen Geraardsbergen en Ninove.

Er is een stuk waar de sporen serieus versleten zijn waardoor goederentreinen daar zeker geen 120 mogen rijden. Ze zijn nu wel bezig met in de weeknachten te werken tussen Denderleeuw en Geraardsbergen dus ze zullen daar wel aan werken zodat goederentreinen daar ook weer 120 mogen rijden.
Op het baanvak Denderleeuw-Geraardsbergen is het 60 voor de HKM tussen Denderleeuw en Ninove. Op het baanvak Geraardsbergen-Denderleeuw is het 60 over het volledige stuk.

Hopelijk neemt men binnenkort ook eens het station Lessines grondig onder handen want daar maakt ge door de infrastructuur gewoon systematisch vertraging met een goederentrein.
Hobbes
Berichten: 747
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Hobbes »

Men zou beter eens wat meer investeren in infrastructuur waar overwegend goederenverkeer rijdt, het is opvallend dat er op bepaalde lijnen zoals L24 of L166 eeuwigdurende "tijdelijke" snelheidsbeperkingen gelden.

Ik snap niet dat men op een belangrijke goederenlijn zoals L166 niet dag en nacht doorwerkt, men is tussen Palliseul en Bertrix de bedding aan het saneren, maar als ik daar 's nachts passeer is daar geen enkele beweging te zien op de werf. Met als gevolg dat die werken (en bijhorende vertragingen) maandenlang aanslepen.
De lijn is trouwens nog maar een dikke 10 jaar geleden volledig gemoderniseerd, en nu al is het de ene BTS na de andere daar...

Op L165 te Florenville is er ook al belachelijk lang een BTS van 40km/h, wegens "slechte staat van de installaties". Als je dan weet dat men die 40 moet aanhouden tot net voor de helling om terug naar boven te rijden, is het niet verwonderlijk dat er vertraging gemaakt wordt.

Eigenlijk zouden alle spooroperatoren Infrabel in gebreke moeten stellen als er werven of BTS'en ongewoon lang aanslepen. Misschien dat er dan eens wat kan geïnvesteerd worden in een nieuwe wissel hier of daar.

En als laatste als ergernis: Men moet ook eens stoppen met goederentreinen 's nachts te pas en te onpas op wijksporen te trekken, of naar tegenspoor om te "ontroesten", zeker als men een zware trein bijheeft.

Als je dan op Track In gaat kijken staat er dikwijls "ritverlies" (=schuld van de TB) als uitleg terwijl het dikwijls aan het geprul van Infrabel ligt.

Zo, dat is er weer even af... ;-)
Tom12

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Tom12 »

Hobbes schreef:Men zou beter eens wat meer investeren in infrastructuur waar overwegend goederenverkeer rijdt, het is opvallend dat er op bepaalde lijnen zoals L24 of L166 eeuwigdurende "tijdelijke" snelheidsbeperkingen gelden.

Ik snap niet dat men op een belangrijke goederenlijn zoals L166 niet dag en nacht doorwerkt, men is tussen Palliseul en Bertrix de bedding aan het saneren, maar als ik daar 's nachts passeer is daar geen enkele beweging te zien op de werf. Met als gevolg dat die werken (en bijhorende vertragingen) maandenlang aanslepen.
De lijn is trouwens nog maar een dikke 10 jaar geleden volledig gemoderniseerd, en nu al is het de ene BTS na de andere daar...

Op L165 te Florenville is er ook al belachelijk lang een BTS van 40km/h, wegens "slechte staat van de installaties". Als je dan weet dat men die 40 moet aanhouden tot net voor de helling om terug naar boven te rijden, is het niet verwonderlijk dat er vertraging gemaakt wordt.

Eigenlijk zouden alle spooroperatoren Infrabel in gebreke moeten stellen als er werven of BTS'en ongewoon lang aanslepen. Misschien dat er dan eens wat kan geïnvesteerd worden in een nieuwe wissel hier of daar.

En als laatste als ergernis: Men moet ook eens stoppen met goederentreinen 's nachts te pas en te onpas op wijksporen te trekken, of naar tegenspoor om te "ontroesten", zeker als men een zware trein bijheeft.

Als je dan op Track In gaat kijken staat er dikwijls "ritverlies" (=schuld van de TB) als uitleg terwijl het dikwijls aan het geprul van Infrabel ligt.

Zo, dat is er weer even af... ;-)
Den BTS aan Y Glons is ook zo ne mooie. Ik ben nu al 2 jaar binnen en ik heb niets anders gekend :D
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Steven »

Dan moet je is denken aan lijn 161 ik heb het station van gembloux meer dan tien jaar aan max 80 km/u gekend en dat was ook "tijdelijk".
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Asterix »

gysev schreef:Als je trein om 7u27 vertrekt heeft het geen enkele zin om die afschaffing al om 7u20 af te roepen want de meeste reizigers komen op het laatste moment aan. Bovendien moet je er ook rekening mee houden dat de meeste omroepers meerdere stations en stopplaatsen moeten bedienen. Hoe het in Ninove zit weet ik niet, maar in Brussel-Zuid is er bv 1 (één) enkele speaker voor Vorst-Zuid, Ruisbroek, Lot, Buizingen, Halle, Lembeek, Huizingen, Beersel, Moensberg, St Job, Diesdelle, Vorst-Oost, Ukkel Stalle, Ukkel Kalevoet, Linkebeek, Holleken, St Genesius Rode en De Hoek! In een aantal van die stations moet dan nog tweetalig worden aangekondigd en nee, er zijn daar nog geen geautomatiseerde aankondigingen. Dus aub niet zagen over een aankondiging die 3' na de voorziene aankomst van de trein gebeurt.
Die regio is toch verdeeld over 2 posten?
gysev schreef:Dat ligt eerder aan onze informatica: een trein die niet vertrekt wordt niet gedetecteerd en wordt dus ook niet als "vertraagd" aangeduid. En als 1 persoon zoveel stopplaatsen in de gaten moet houden gebeurt het bij grote problemen wel eens dat er een ontbrekende trein niet onmiddellijk wordt opgemerkt. Dat is geen "domme" procedure, dat is enkel een schandalig gebrek aan personeel op de werkvloer - dit in tegenstelling tot het directieniveau waar nieuwe managementpostjes kweken als konijnen :(
En waarom geeft de speaker of de onderstationschef in het station waar het probleem zich voordoet dan geen RTP in? Dan schiet de informatieketting toch wél in actie?
gysev
Berichten: 501
Lid geworden op: 10 mar 2008, 11:22

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door gysev »

Jeroen schreef:Die regio is toch verdeeld over 2 posten?
Als je Brussel-Zuid-EBP bedoelt: nee, dat is één enkele bediende voor al die stopplaatsen. Op papier zijn er twee voorzien maar gezien het personeelsgebrek staat die tweede stoel al enkele maanden leeg.
Jeroen schreef:En waarom geeft de speaker of de onderstationschef in het station waar het probleem zich voordoet dan geen RTP in? Dan schiet de informatieketting toch wél in actie?
Omdat een onderstationschef van B-MO geen toegang heeft tot applicaties van Infrabel en omgekeerd. Een beslissing van onze o zo intelligente hogere overheid...
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Asterix »

gysev schreef:
Jeroen schreef:Die regio is toch verdeeld over 2 posten?
Als je Brussel-Zuid-EBP bedoelt: nee, dat is één enkele bediende voor al die stopplaatsen. Op papier zijn er twee voorzien maar gezien het personeelsgebrek staat die tweede stoel al enkele maanden leeg.
Ah ok, in praktijk bedoel je dus dat het 1 post is geworden.
gysev schreef:Omdat een onderstationschef van B-MO geen toegang heeft tot applicaties van Infrabel en omgekeerd. Een beslissing van onze o zo intelligente hogere overheid...
Ik bedoelde eigenlijk: waarom geeft de onderstationschef op de blok die de zone beheert waar het probleem onstaat de RTP niet in? Dat is toch een oplossing? Uiteraard in theorie, het zal natuurlijk vaak te druk zijn in zo een gevallen, dat is ook juist.
Plaats reactie