TREINERGERNISSEN.

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Steven »

trainfreak schreef:
melle schreef:
Gewoon belachelijk dat je niet in 1ste klas mag gaan zitten. Je hebt betaald voor een zitplaats en niet voor een staanplaats!
Je hebt betaald voor een vervoersbewijs, niet voor een zitplaats, anders zou je moeten reserveren...
inderdaad je hebt een vervoersbewijs geen plaatsbewijs, in het binnenlands verkeer is het niet mogelijk in België om te reserveren als individu. Daarom ook dat op de platforms het aantal staanplaatsen staat aangeduid in elk type trein.
melle

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door melle »

HLE 2302 schreef:Vinden julie het raar dat treinbegeleiders er niks meer DURVEN op zeggen ?
Hoe zou je zelf zijn als de helft van de bevolking en allochtonen met een zakmes rondloopt ... of dreigt met zijn vuisten ?

greetz 2302

Eindelijk eens de harde realiteit..
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Steven »

De "helft" van de bevolking is overdreven hoor, dat is zo van uit uw standpunt maar daarom geen algemeenheid he. Een klein beetje objectief blijven aub.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door treinbruno »

ik dacht dat je voor de ICE wel kunt reserveren binnen belgië, de EC's kun je naar luxemburg reserveren, binnen belgië weet ik niet
Afbeelding
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door overweg13 »

treinbruno schreef:ik dacht dat je voor de ICE wel kunt reserveren binnen belgië, de EC's kun je naar luxemburg reserveren, binnen belgië weet ik niet
Je kunt wel reserveren voor de Thalys in binnenlands verkeer, niet voor de ICE (spijtig genoeg...)
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Steven »

Je kan voor de ICE niet reserveren binnen België omdat het gebruik van de ICE voor een binnenlandse reis (nog) niet is toegestaan.
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:Je kan voor de ICE niet reserveren binnen België omdat het gebruik van de ICE voor een binnenlandse reis (nog) niet is toegestaan.
Al vrij snel na de komst van de ICE in België werd het binnenlands gebruik ervan mogelijk; ik meen ergens in 2003. Er waren tickets voor Brussel - Luik te koop, waarvan de prijs overeenkwam met TCV plus reservering. Gezien de prijs (alleen vol tarief mogelijk, ca. 20 euro enkele reis) zal het aantal verkochte tickets wel zeer beperkt geweest zijn, maar het kon dus wel. Inmiddels vind ik die prijzen niet meer terug bij de productfiches. Het kan dus zijn dat die binnenlandse ICE-tickets weer zijn afgeschaft.

Groetjes,
Rian
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door HLE 2302 »

Steven schreef:De "helft" van de bevolking is overdreven hoor, dat is zo van uit uw standpunt maar daarom geen algemeenheid he. Een klein beetje objectief blijven aub.
het is misschien iewat overdreven, maar er zijn lijnen in belgie waar het toch de harde realiteit is ... er zijn niet veel treinbegeleiders die op gemak hun ronde doen hoor op de treinen over Lijn 96 ... vooral niet s'avonds

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Steven »

De lijnen met problemen zijn gekend en dan vooral de bepaalde uren. Maar moest in België gemiddeld het % kans op controle stijgen (op welke manier ook) zou er al een andere mentaliteit zijn. Nu heerst er een algemene sfeer op de treinen van " ze doen toch ni veel controle". Op die manier ontstaat er zo een gevoel van alles te baas te zijn.
Marianne
Berichten: 325
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:14
Locatie: Roosendaal

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Marianne »

Hallo,

Dacht dat ze in Belgie toch altijd wel veel controleerden (meer althans dan in Nederland).

Toen ik van Roosendaal naar Antwerpen Centraal reisde een paar keer per week, werd ik altijd gecontroleerd in de stoptrein. Soms zelfs wel 2x, maar dat is dan ook al wel 5 jaar geleden.
Nu moet ik zeggen, dat ik op de terugweg altijd de Benelux nam en daar werd je een stuk minder gecontroleerd. Daar liepen ook weleens wat vage types rond...

Ik erger me niet zo snel in de trein. Heb altijd een leesboek bij en concentreer me daar dan op :)
Het enige is dat ze de stoptrein naar Boxtel altijd zo kort maken. Nu in de vakantietijd valt het wel mee, hoewel ze volgens mij vanochtend een stuk vergeten waren, maar als je rond de schooltijden die trein moet hebben, zit die altijd heel vol.
(maar dit is dus een Nederlandse ergenis).

Groeten,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Dietrich

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Dietrich »

Ik ben blij dat ik niet meer op de "schooltreintjes" zit. De voorbije jaren pendelde ik naar Aalst met enkele CR's en P-treinen. Heb mij toen genoeg kunnen ergeren aan GSM's e.d. Het voorbije jaar naar Brussel (langere afstand) heb ik daar quasi geen last meer van. :)
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Treinenman »

--
Laatst gewijzigd door Treinenman op 05 dec 2011, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
De trein is altijd een beetje reizen.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Asterix »

melle schreef:
HLE 2302 schreef:Vinden julie het raar dat treinbegeleiders er niks meer DURVEN op zeggen ?
Hoe zou je zelf zijn als de helft van de bevolking en allochtonen met een zakmes rondloopt ... of dreigt met zijn vuisten ?

greetz 2302

Eindelijk eens de harde realiteit..
Dit lijkt mij weer inhoudsloze flauwekul. Hoe kan je nu weten dat de helft van de allochtonen met een mes rondloopt?
Steven schreef:
trainfreak schreef:
melle schreef:
Gewoon belachelijk dat je niet in 1ste klas mag gaan zitten. Je hebt betaald voor een zitplaats en niet voor een staanplaats!
Je hebt betaald voor een vervoersbewijs, niet voor een zitplaats, anders zou je moeten reserveren...
inderdaad je hebt een vervoersbewijs geen plaatsbewijs, in het binnenlands verkeer is het niet mogelijk in België om te reserveren als individu.
Dus als jullie op restaurant gaan, mogen ze jullie al rechtstaand laten eten want je betaalt voor je eten en niet voor je stoelen? Allez, zeg... :roll:
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door overweg13 »

Jeroen schreef:
Dus als jullie op restaurant gaan, mogen ze jullie al rechtstaand laten eten want je betaalt voor je eten en niet voor je stoelen? Allez, zeg... :roll:
Als je op restaurant gaat, betaal je niet allen voor het eten, maar ook voor de volledige accommodatie, zoals zitplaats, verwarming, verluchting, bediening. Wees maar zeker dat dat allemaal in de prijs berekend is. Bovendien is nergens het onderscheid tussen klassen duidelijker dan bij restaurants. Eigenaardig dat klanten van een restaurant wel zonder morren aanvaarden dat er een verschil is tussen een frietkot en een viersterrenrestaurant met een eindeloze reeks gradaties daartussen, en dat je ook navenant moet betalen, en dat dezelfde redenering niet lijkt door te dringen bij treinreizigers.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Steven »

Ik bepaal de vervoersvoorwaarden niet maar ze zijn wat ze zijn, een ticket is omschreven als een vervoersbewijs niet als een plaatsbewijs. Het zit hem in de gebruikte woorden.
Plaats reactie