TREINERGERNISSEN.

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
jan_olieslagers
Berichten: 3523
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door jan_olieslagers »

Huh. Misschien liever vertellen wat wèl meevalt als ik op lijn 26 reis?

-) Een vriendelijk woord wisselen met de treinbegeleider
-) Het geluk hebben dat er een schoon vrouwspersoon tegenover komt zitten
-) Geburen die een zinnige conversatie voeren - en dat komt opvallend veel voor
-) Ouders die hun kinderen manieren leren - ook dat ziet men vaak
-) Middelbaarscholieren die zich weten te gedragen
-) Af en toe een leerrijke babbel, veelal met VUB-studenten

En ja, natuurlijk zijn er ook de omgekeerden van dat alles, helaas.
Ook mij storen de luide stemmen al dan niet in GSM's,
en de domme blondjes (M/V) die domme boexkes bekijken (lezen kunnen ze niet),
en de stomme ouders die hun kinderen niet leren de deur achter zich te sluiten.
Dan denk ik maar dat het altijd nog erger kan,
en dat er toch vooral aangename reisgenoten zijn.
Alleen vallen die door de band minder op, da's wel een probleem, ja.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Dietrich

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Dietrich »

Laatst kwam er een oude heer naast mij zitten (zat eerst schuin voor mij) die een verhaal uit de doeken deed over zijn GSM. Hij was er totaal geen fan van maar had die nodig omwille van het feit dat zijn vrouw in het ziekenhuis lag. Hij had die weggestoken de dag ervoor en had schrik dat hij iets uitgeschakeld had en vroeg mij dus te kijken.

Niet dat ik er een gans gesprek aan geknoopt heb maar heb die mens toch kunnen helpen. :)
poyaud
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:43
Locatie: Aalst

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door poyaud »

- Binnendeuren laten openstaan.
- Stinkende boterhammen met choco eten voor men neus.
- Roddeltantes
Afbeelding
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door HLE 2302 »

gisteren meegemaakt:

- de remmen van ne M4 die bij het aansluiten verschrikkelijk verbrand stinken
- een vrouw in 'meisje van plezier kledij' (oeroud en lelijk) die tegenovermij komt zitten en voort haar sms'n luidop voor de hele wagon voorleest

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
melle

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door melle »

Toch tof, kunde da mens is goed uitlachen.. vóór héél de wagon!
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Patrick »

Medemensen die chips zitten te knabbelen (lees: malen) of hun tanden in een appel zetten :evil:
Cipallieter

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Cipallieter »

1. Stakingen
2. De piepende deuren van het station van Lier
3. Securailers die niet-blanke reizigers behandelen alsof het potentiële misdadigers zijn
4. De dienstregeling op de website van de NMBS. Als ik treinen van en naar het station van Lier opvraag, wordt regelmatig 'Lierre' getoond ipv 'Lier'
5. De meldingen op http://www.railtime.be die vol taalfouten staan
6. Lawaai in het algemeen en (te) luide muziek in het bijzonder.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Patrick »

En de biljetautomaten! Volgens de promotieaffiches zijn ze "betrouwbaar". De keren dat ze het bijltje erbij neerleggen in FGSP... amaai nie! En als ze dan al werken: traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag. :wink:
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door HLE 2302 »

Patrick schreef:En de biljetautomaten! Volgens de promotieaffiches zijn ze "betrouwbaar". De keren dat ze het bijltje erbij neerleggen in FGSP... amaai nie! En als ze dan al werken: traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag. :wink:
wat wil je, windows 95 :P

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
jan_olieslagers
Berichten: 3523
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door jan_olieslagers »

HLE 2302 schreef:
Patrick schreef:En de biljetautomaten! Volgens de promotieaffiches zijn ze "betrouwbaar". De keren dat ze het bijltje erbij neerleggen in FGSP... amaai nie! En als ze dan al werken: traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag. :wink:
wat wil je, windows 95 :P

greetz 2302
En dan? Dat is (naar huidige normen) een zéér licht OS, dat veel sneller zal werken dan de nakomelingen. Alleen moet men vrezen dat de hardware ook van rond 1995 dateert, tsja...

Nabedenking: men zou eigenlijk eens een echt oud OS moeten installeren op hedendaagse hardware. MSDOS 6 of zo. Als dat lukt moet de performantie ongelooflijk zijn! Maar ik vrees dat de meeste hardware niet zou herkend worden.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door HLE 2302 »

jan_olieslagers schreef:
HLE 2302 schreef:
Patrick schreef:En de biljetautomaten! Volgens de promotieaffiches zijn ze "betrouwbaar". De keren dat ze het bijltje erbij neerleggen in FGSP... amaai nie! En als ze dan al werken: traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag. :wink:
wat wil je, windows 95 :P

greetz 2302
En dan? Dat is (naar huidige normen) een zéér licht OS, dat veel sneller zal werken dan de nakomelingen. Alleen moet men vrezen dat de hardware ook van rond 1995 dateert, tsja...

Nabedenking: men zou eigenlijk eens een echt oud OS moeten installeren op hedendaagse hardware. MSDOS 6 of zo. Als dat lukt moet de performantie ongelooflijk zijn! Maar ik vrees dat de meeste hardware niet zou herkend worden.
ik beweer niet dat windows 95 slecht is, in tegendeel maar ...
...windows 95 is gewoon te ligt voor die zware software ...

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Dietrich

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Dietrich »

Of hou het gewoon op Open Source mogelijkheden, Linux, BSD, etc, volledig aanpasbaar, kan ZEER licht worden gemaakt en is hedendaags. Bovendien zijn er geen licentiekosten te betalen.

Hoe zit dat laatste trouwens met die Prodata-verkoopautomaten? Als men nog nieuwe plaatst én ze werken met Windows 95, bekomt men van MS dan nog een licentie voor een OS dat al 10 jaar niet meer verkocht wordt?
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door b-loc »

Pieter.. schreef:Die grafiti spuiters :roll: Die verklote een paar M6 en veel breaks ..
Da vin ik ook.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Patrick »

Reizigers die ongevraagd de zonnewering naar beneden tsjokken zonder even te vragen aan de reizigers voor of achter.
Als je de zonnewering natuurlijk naar beneden/omhoog krijgt :mrgreen:
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door treinbruno »

Patrick schreef:Reizigers die ongevraagd de zonnewering naar beneden tsjokken zonder even te vragen aan de reizigers voor of achter.
Als je de zonnewering natuurlijk naar beneden/omhoog krijgt :mrgreen:
in de pendolino's (tsjechie, italie, zwitserland,...) heb je zo van die knopjes om de zonnewering automatisch naar boven of beneden te doen, ze werken wel in 1/2 gevallen niet maar goed
aan elk raam zitten er zo 2 paar knopjes, kun je zo met degene voor of achter je vechten door heel de tijd de zonnewering omhoog en omlaag te doen enzo :mrgreen:

wat me de laatste nacht in de corail lunea trouwens echt irriteerde waren van die blijtende kinderen in een slaapstoelwagon :(
ook die douaniers in turkije, bulgarije, roemenie,... zijn irritant als ze je om 3u snachts wakker maken voor paspoortcontrole :twisted: , dat zij (buiten turkije dan) maar rap het shengenakkoord ondertekenen :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie