TREINERGERNISSEN.

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Dietrich

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Dietrich »

Het rare is dat groepen dan weer wel een plaatsreservering krijgen.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5286
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door overweg13 »

Dietrich schreef:Het rare is dat groepen dan weer wel een plaatsreservering krijgen.
Ik geloof niet dat dit in de eerste plaats in het voordeel van de groepen is. Het is eerder een poging om de verplaatsingen met groepen enigszins onder controle te krijgen. En vergeet evenmin dat veel van die groepen eigenlijk schooluitstappen zijn, en ik denk dat het in ieders voordeel is dat de begeleiders hun kudde voortdurend bij elkaar hebben.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2627
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door trainfreak »

Op tram en bus betaal je toch ook gewoon voor een vervoersbewijs en niet voor een plaatsbewijs.
Maar als iemand op een overvolle tram of bus zit hoor je natuurlijk geen geklaag :roll:
melle

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door melle »

Een tram of bus is niet zo duur:

Het geld dat de NMBS vraagt is wél veel, dus waarom krijg je er dan geen zitplaats voor?
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2627
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door trainfreak »

melle schreef:Een tram of bus is niet zo duur:

Het geld dat de NMBS vraagt is wél veel, dus waarom krijg je er dan geen zitplaats voor?
Maar je bent wel sneller op je plaats..
En je afstanden zijn in de meeste gevallen groter.
Ik zie je nog niet met de bus en tram pakweg naar Oostende gaan als je in Gent woont...

En als (je denkt dat) het beter met de auto is: ga dan gewoon met de auto :roll:
jan_olieslagers
Berichten: 3523
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door jan_olieslagers »

melle schreef:Een tram of bus is niet zo duur
Alle openbaar vervoer is (hier bij ons toch) flink wat duurder dan wat je ervoor betaalt. De prijs van het ticket is dus geen argument. Het comfort dat je krijgt wordt bepaald door het bedrag dat de gemeenschap bereid is ervoor op te hoesten.

PS er bestaat ook supercomfortabel openbaar vervoer zonder subsidies: dat heet "taxi".
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Kristofke »

en een groot verschil is ook het materieel

een bus kan je niet langer maken, als je daar capaciteit wil verhogen dan moet je een extra bus inzetten (de meeste drukken lijnen hebben al lange bussen dus de capaciteitsuitbreiding met langere bussen is daar al opgebruikt), een extra bus is een extra chauffeur

bij de NMBS is het soms hemeltergend te moeten vast stellen dat je trein overvol zit, en er maar drie treinstellen zijn

in Turnhout bijvoorbeeld heb ik verschillende keren gezien dat de trein die daar vertrekt richting Brussel aankomt met zes stellen, drie daarvan worden uitgerangeerd (want de spits is "gedaan" zogezegd), maar op elk station stappen steeds meer en meer mensen op (vooral ouderen -> goedkopere biljetten vanaf 9 uur 's ochtends)

waarom kan die trein niet nogmaals met zes stellen naar Brussel terug rijden?
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Accelerat »

melle schreef:Een tram of bus is niet zo duur:

Het geld dat de NMBS vraagt is wél veel, dus waarom krijg je er dan geen zitplaats voor?
NMBS? Duur? Keep on dreaming...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Steven »

melle schreef:Een tram of bus is niet zo duur:

Het geld dat de NMBS vraagt is wél veel, dus waarom krijg je er dan geen zitplaats voor?

Ga naar het buiteland, neem daar de trein is, betaal er voor en kijk wat je er voor krijgt dan zal je u nog min of meer gelukkig noemen, het aantal landen dat een slechtere service in treinen geeft dan België is groter dan het aantal landen die een betere service geeft.
Wat niet wil zeggen dat het hier niet beter mag worden, beter kan het altijd. Maar met dergelijke reacties stel ik enkel vast dat je uw eisen ineens te hoog legt.
Je betaald zo goed als nooit de effectieve kostprijs van een rit, zelfs een gewoon biljet dekt de kosten niet.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Asterix »

Om even terug on topic te komen. Wat ik absoluut ergerlijk vind (naast de verschillende reeds eerder aangehaalde situaties) is de wanorde langsheen de sporen. Hoeveel open kabelgoten, losliggende kabels, bouwmaterialen allerhande, oude werk- en rijtuigen, spoorwegbilzen, stukken rails en kroten van Infrabel-gebouwtjes kom je onderweg wel niet tegen? Kan men die boel eens niet opkuisen? Op de meeste van die materiaalstorten wordt niet eens gewerkt. Opgebroken sporen(bundels) met bovenleidingspalen en uitgeschakelde seinen zie je ook regelmatig. Inzake ruimtelijke ordening en het milieu lijkt mij dit weinig voordeel te bieden. Het schept ook een nogal pover beeld van de spoorwegen in het algemeen...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Steven »

De lange rails die je al is in de sporen ziet liggen, liggen er gewoon veilig aan de kant op die manier vergen ze geen opslagruimte. Voor de rest kan ik u wel volgen.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door treinbruno »

tot de koperdieven langskomen ... :P
Afbeelding
13'erke

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door 13'erke »

treinbruno schreef:tot de koperdieven langskomen ... :P
Moesten al die stukken spoor uit koper bestaan, had ik mijnen koffer al volgeladen hoor :lol:
Het valt me gewoon op dat men de laatste tijd bezig is met het vervangen van puntstukken van de wissels, met als gevolg dat de oude overal verspreid liggen...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Steven »

Het is ook zo dat iedereen in zijn auto vlot een rail van 300m kan wegsteken natuurlijk. :mrgreen: :mrgreen:

ergernissen op de trein zijn nog steeds
mensen die hun afval achterlaten op een manier van 'ik moet hier toch niet meer zitten'
mensen die zoveel lawaai maken dat je het twee rijtuigen verder nog kan horen.
mensen die aan wel zeker 15 mensen (personeel of niet) op het perron vragen of dit de trein is naar x (alsof die eerste 14 allemaal liegen).
melle

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door melle »

Wel, mijn ergernis is dat het (te) duur is;
Ik bedoel dan wel een gewoon ticket.
Plaats reactie