TREINERGERNISSEN.

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Stijn91 »

L5237 is het vervolg van L2086 en in Denderleeuw koppelt men deze af naar Zottegem en Geraardsbergen na een rit Aalst - Jette - Brussel-Zuid en dan naar Denderleeuw waar ze een ander ritnummer krijgen. Ze hebben het traject gewoon afgereden en ze zijn met 6 min. vertraging aangekomen. Ze zijn ook vanop het zelfde spoor in Denderleeuw vertrokken naar Zottegem/Geraardsbergen dus lijkt het mij duidelijk, ze had gewoon kunnen zeggen dat er een defect aan een trein was en aangezien de trein aankwam op het uur dat die normaal naar Geraardsbergen zou moeten vertrekken kon ze de vertraging toch op voorhand afroepen en niet 1 minuut voor de eigenlijke aankomst.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Steven »

Gaan we nu al gaan klagen over de exacte tijd van een aankondiging. Door het zo af te roepen heb je wel de kans dat de meeste passagiers het horen. Iets te vroeg afroepen dat nadien niet juist blijkt te zijn vind ik erger.
rdv
Berichten: 1243
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door rdv »

Er zijn regelmatig problemen met de informatievoorziening van deze treinen doordat ze drie treinnummers hebben. De info over vertraging wordt niet altijd doorgegeven naar de volgende trein (NMBS info is in deze beter dan RailTime), ook de TBGs hebben problemen om de juiste info op hun scherm te krijgen in de Desiro's.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Shrek »

Stijn91 schreef:L5237 is het vervolg van L2086 en in Denderleeuw koppelt men deze af naar Zottegem en Geraardsbergen na een rit Aalst - Jette - Brussel-Zuid en dan naar Denderleeuw waar ze een ander ritnummer krijgen. Ze hebben het traject gewoon afgereden en ze zijn met 6 min. vertraging aangekomen. Ze zijn ook vanop het zelfde spoor in Denderleeuw vertrokken naar Zottegem/Geraardsbergen dus lijkt het mij duidelijk, ze had gewoon kunnen zeggen dat er een defect aan een trein was en aangezien de trein aankwam op het uur dat die normaal naar Geraardsbergen zou moeten vertrekken kon ze de vertraging toch op voorhand afroepen en niet 1 minuut voor de eigenlijke aankomst.
En wat win je daar dan mee? Kon je een andere trein nemen in tussentijd?
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door kika »

Mwoah: je kan een brief posten, binnen gaan zitten, telefoontje doen, even snel langs de bakker wippen. Ik begrijp dat je 1,5 en 15 minuten voor voorziene vertrek graag correcte info hebt. Beschuldigen van liegen gaat me een stuk te ver. Steven heeft ook groot gelijk: liever zo dan 15 minuten vertraging aankondigen en alsnog maar 10 hebben. Op die manier heb ik al wel eens een trein gemist.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Asterix »

kika schreef:Mwoah: je kan een brief posten, binnen gaan zitten, telefoontje doen, even snel langs de bakker wippen. Ik begrijp dat je 1,5 en 15 minuten voor voorziene vertrek graag correcte info hebt. Beschuldigen van liegen gaat me een stuk te ver. Steven heeft ook groot gelijk: liever zo dan 15 minuten vertraging aankondigen en alsnog maar 10 hebben. Op die manier heb ik al wel eens een trein gemist.
Op 15 minuten tijd kan er veel gebeuren: vertraging kan worden ingelopen of net groter worden, het technische probleem kan misschien worden opgelost, er kan worden besloten een andere trein in het betrokken station een bijkomende stilstand te laten uitvoeren etc. Als je dan zaken gaat beweren die een kwartier later totaal achterhaald blijken te zijn wanneer die brievenposter terug komt opdagen, heb je hem ook niet geholpen. Het is trouwens praktisch niet altijd mogelijk om in elk station of elke stopplaats elke trein met vertraging x-aantal keer op voorhand aan te kondigen.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door kika »

Zeker, daarom gaf ik ook Steven gelijk: liever meer vertraging dan oorspronkelijk aangekondigd dan omgekeerd: rekenen op 15 minuten maar uiteindelijk een achterlichtaansluiting. Het is niet gek om je te ergeren aan beperkte (of incorrecte) informatie over vertragingen. Ook al vinden jij en ik dat Stijn hier misschien overdrijft, ik vind het best dat er in het topic 'TREINERGERNISSEN' in de babbelhoek frustraties worden geventileerd. Liever dan op een TBG.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Stijn91 »

@Shrek: Ik was aan het wachten op iemand en moest die trein zelf niet hebben.

Ik mag toch zeggen dat de omroepster liegt als ik wist dat de trein wel al in Denderleeuw stond en zij zei dat er geen trein was. Dat ze gewoon zei dat de vertraging te bepalen was door een defecte trein dan kun je nog zeggen oke, maar zeggen dat de trein er niet is als die gewoon in het station van Denderleeuw staat dat gaat er bij mij niet in.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Asterix »

Stijn91 schreef:Ik mag toch zeggen dat de omroepster liegt als ik wist dat de trein wel al in Denderleeuw stond en zij zei dat er geen trein was. Dat ze gewoon zei dat de vertraging te bepalen was door een defecte trein dan kun je nog zeggen oke, maar zeggen dat de trein er niet is als die gewoon in het station van Denderleeuw staat dat gaat er bij mij niet in.
Hij was er misschien niet voor de reizigers? Misschien dat ie was afgeschaft wegens een technisch probleem op het ogenblik dat ie aankwam. Dan staat er wel een trein maar niet voor de reizigersdienst.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Stijn91 »

De trein had L2086 gereden, de trein vertrok op hetzelfde spoor als de trein naar Zottegem, men koppelt ze af in Denderleeuw. De trein stond er maar er was een defect, men gaat niet opeens 3 of 4 Desiro's vinden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Steven »

Een defect motorstel is hetzelfde als geen trein beschikbaar of welke variant je er ook wil aan geven.
Railrunner

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Railrunner »

HLE 2302 schreef:- mensen die bagage leggen op zitplaatsen in de spits ... maar dan verplicht ik ze wel van die weg te doen
- mensen die tussendeuren laten openstaan (vind ik HATELIJK !)
- mensen die voortdurend over en weer lopen
- mensen die luidruchtig zijn
- jonge tieners die het plezant vinden voor de hele coupé een achterlijk liedje te draaien op hun gsm
- mensen die met hun schoenen aan op de banken gaan staan (zonder krant ertussen)

zo, een beetje de gebruikelijke dingen dus ...

greetz 2302
Jups.
Nog zo eentje:

- mensen die alle ramen van het rijtuig, buiten de zomer, wagenwijd openzetten waardoor jij als een uitgewaaide Samson op je bestemming aankomt. (Bij de nieuwere 'dubbeldekkers' is dat minder een probleem.)
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door TommyG »

Gisteren de eerste keer een ticket automaat gebruikt.

Nu zou je toch zeggen dat anno 2014 zo'n machine wel weet dat het weekend is en dus automatisch een weekendbiljet geeft? Blijkbaar dus niet.
De TBG zei me dat je dus effectief weekendbiljet moet selecteren.

Gelukkig hebben ze in het station van Mechelen alles kunnen rechtzetten en heb ik een deel van mijn geld terug gekregen.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door kika »

En om dingen weer eens in perspectief te zetten: gisteren stond in de lokale krant op de voorpagina een stukje en verder een halve bladzijde vol over hoe verschrikkelijk het is om tijdens de zomer slechts 1 metro per 12 minuten te hebben die in Nürnberg Lorenzkirche stopt, i.p.v. de gebruikelijke 6 8) 't Is een feit dat de luidsprekers niet altijd goed te horen zijn, maar er staat personeel, het staat op de borden, in kranten, flyers,… als je dan in de krant beland omdat je het niet snapt dat beide metro's in dezelfde richting gaan, of omdat je het stom vindt dat je dagelijkse rit tijdens de rustigste periode van het jaar anders is dan normaal en niet begrijpt dat er aan neervallende stukken beton best iets gedaan wordt, verdient die reiziger een plekje bij 'treinergernissen' :mrgreen:
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Treinenman »

-Vaak is slechts 1 loket geopend in het station (weekend), ook als het druk is.
-Mensen die hun tas of koffer op een zitplaats zetten, terwijl dat wel een zitplaats is. Die koffer of tas kan op de grond of bagagerek.
Laatst gewijzigd door Treinenman op 30 aug 2014, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
De trein is altijd een beetje reizen.
Plaats reactie