Parkeren in Neerpelt

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
Egbert

Parkeren in Neerpelt

Bericht door Egbert »

Is iemand bekend met de parkeersituatie in Neerpelt? Als je daar 's morgens in het weekend vroeg bent dan had ik daar nooit problemen om te parkeren, maar hoe is het op een werkdag om 8:30? Staat die parking dan niet helemaal vol?
Zijn er alternatieven waar je je auto neer kunt zetten?
polysix

Re: Parkeren in Neerpelt

Bericht door polysix »

Er is sinds vorig jaar een grote parking bij gekomen achter het station (was vroeger terrein waar ze treinbielzen en perron boorden stapelden). Daar staat nagenoeg nooit iemand, dus plaats genoeg om uw auto parkeren! :wink:
elriverslide

Re: Parkeren in Neerpelt

Bericht door elriverslide »

Egbert schreef:Is iemand bekend met de parkeersituatie in Neerpelt? Als je daar 's morgens in het weekend vroeg bent dan had ik daar nooit problemen om te parkeren, maar hoe is het op een werkdag om 8:30? Staat die parking dan niet helemaal vol?
Zijn er alternatieven waar je je auto neer kunt zetten?
De parking langs het station staat 's morgens om 6.30 uur al vol. De nieuwe parking (tegenover het station aan de andere kant van de sporen) is altijd wel plaats. Je moet dan wel omlopen via de overweg.
Ook aan de overweg is nog een parkeergelegenheid, maar dit is niet verhard maar bestaat uit steengruis.

Hopelijk ben je hier wat mee.

MVG
Egbert

Re: Parkeren in Neerpelt

Bericht door Egbert »

Ja, dat is nuttige informatie :mrgreen:

Kom je op de parking vanaf de noordzijde (vanaf de rotonde) of vanaf de zuidzijde (Spoorwegstraat)?
polysix

Re: Parkeren in Neerpelt

Bericht door polysix »

Egbert schreef:Ja, dat is nuttige informatie :mrgreen:

Kom je op de parking vanaf de noordzijde (vanaf de rotonde) of vanaf de zuidzijde (Spoorwegstraat)?
Vanaf de spoorwegstraat.
klaproos

Re: Parkeren in Neerpelt

Bericht door klaproos »

Is deze situatie nog altijd van toepassing? Ik moet op 6 december in Neerpelt zijn en had graag geweten of ik bij het station kan parkeren.
Ik ben niet zo goed ter been, dus had ik graag geweten hoe ver het lopen is van evt. parking naar station?
Ik ben nog nooit in Neerpelt geweest.
wrpint
Berichten: 206
Lid geworden op: 06 feb 2006, 16:07
Locatie: MI

Re: Parkeren in Neerpelt

Bericht door wrpint »

klaproos schreef:Is deze situatie nog altijd van toepassing? Ik moet op 6 december in Neerpelt zijn en had graag geweten of ik bij het station kan parkeren.
Ik ben niet zo goed ter been, dus had ik graag geweten hoe ver het lopen is van evt. parking naar station?
Ik ben nog nooit in Neerpelt geweest.
In Neerpelt zijn er op dit moment grote werkzaamheden bezig aan de sporen en perrons. Aan de oostzijde van het station (overkant van de sporen) is er een grote parking, maar een deel is volgens mij afgezet en bezet door werkvoertuigen en containers van de werklui die er actief zijn. De meeste treinen vertrekken wel vanop het spoor dat grenst aan die zijde (dus niet kant stationsgebouw). Enkele weken geleden heb ik die situatie zelf ter plaatse vastgesteld.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Parkeren in Neerpelt

Bericht door Bibke »

Op tijd u informeren maar vanavond was het weeral van dat.
P8220: 2 MW41 en trekken ze hem nog verkeerdelijk op spoor 3 waardoor de trein naar FN op spoor 4 moest getrokken worden.
Wat een chaos want beide zitten vol met jongeren die op kot zitten.
De IR naar Antwerpen komt normaal gezien aan op spoor 4 (of er parking is, hangt af van het uur wanneer je er wilt parkeren) behalve wanneer er een andere trein in het station komt/is. Dan komt de IR aan op spoor 3.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
groentje
Berichten: 7270
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Parkeren in Neerpelt

Bericht door groentje »

Als er parking aan station Overpelt is, zou ik eerder daarheen gaan. Dat station is tenminste overzichtelijk, tijdens de werken, waardoor het makkelijker is voor mensen die slecht te been zijn.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Parkeren in Neerpelt

Bericht door Bibke »

groentje schreef:Als er parking aan station Overpelt is, zou ik eerder daarheen gaan. Dat station is tenminste overzichtelijk, tijdens de werken, waardoor het makkelijker is voor mensen die slecht te been zijn.
Inderdaad, dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.
Overdag in de week staan daar ook veel auto's waardoor uw wagen veraf moet staan. Maar dat doet zich tegenwoordig overal voor aan stations/stopplaatsen, hé.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
klaproos

Re: Parkeren in Neerpelt

Bericht door klaproos »

Ja, maar Overpelt is een halte, geen station. Men kan daar geen ticket kopen.

Ik ben gisteren eens gaan verkennen in Neerpelt, de parking over de sporen stond nagenoeg vol (16u.)
Iemand had me gesproken over een 2de, onverharde parking, maar die heb ik niet gevonden.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Parkeren in Neerpelt

Bericht door Bibke »

klaproos schreef:Ja, maar Overpelt is een halte, geen station. Men kan daar geen ticket kopen.

Ik ben gisteren eens gaan verkennen in Neerpelt, de parking over de sporen stond nagenoeg vol (16u.)
Iemand had me gesproken over een 2de, onverharde parking, maar die heb ik niet gevonden.
Dan moet je terug naar de Spoorwegstraat, eigenlijk verlaat je de parking en aan de overkant van die Spoorwegstraat is die onverharde parking.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
klaproos

Re: Parkeren in Neerpelt

Bericht door klaproos »

Dank voor alle hulp hier.
Als het wat makkelijker en zekerder qua plaats is in Overpelt, ga ik misschien toch wel daarheen. Dan koop ik m'n ticket wel online.
groentje
Berichten: 7270
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Parkeren in Neerpelt

Bericht door groentje »

De meeste tickets zijn ook (nog altijd) bij de tbg te koop, en als je opstapt in een onbewaakte stopplaats, zelfs zonder toeslag, op voorwaarde dat je natuurlijk op voorhand verwittigd. Betalingen zijn mogelijk in contanten of met kredietkaart, niet met gewone bankkaart.
Alleen voor een GoPass, RailPass e.d., moet je aan een loket of een automaat zijn.
Plaats reactie