verstandhouding treinspotter-treinbestuurder

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
wim70

verstandhouding treinspotter-treinbestuurder

Bericht door wim70 »

hallo iedereen,

nu ik al reeds verschillende keren ben gaan treinspotten langs L73,L75 (Deinze) is het me opgevallen dat verscheidene treinbestuurders spontaan zwaaien of toeteren.. is dit toeval of kennen jullie na een tijdje de vaste spotplaatsen??

reageren jullie altijd als jullie een spotter zien staan met fototoestel of notitieboek in de aanslag???, vinden jullie het " leuk " om begroet te worden ???

het gaat uiteraard over spotters die de regels naleven en niet zomaar vlak langs de sporen staan op " verboden" gebied

graag even jullie reacties

mvg Wim
Tommyken

Re: verstandhouding treinspotter-treinbestuurder

Bericht door Tommyken »

Uit eigen ervaring toeter ik meestal wel... maar zoals gisteren die spotter in Bilzen was er wel wat over. Menneer vond het dood leuk om nog door de slagbomen te komen en op het nevenliggende spoor te gaan staan om een foto van mij te nemen.

Maar je moet juist geluk hebben dat je iemand ziet foto's nemen. Je hebt niet altijd de tijd en de reactie om het gezien te hebben. Maar een groet moet er altijd wel afkunnen natuurlijk... 8)
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: verstandhouding treinspotter-treinbestuurder

Bericht door Molenbruch Y. »

die spotter in Bilzen was er wel wat over. Menneer vond het dood leuk om nog door de slagbomen te komen en op het nevenliggende spoor te gaan staan om een foto van mij te nemen.
Dag,

Die persoon heb ik ook al eens opgemerkt vanuit een reizigerstrein, en ik vrees dat hetgeen je hierboven beschrijft een slechte gewoonte van hem is. Moet vroeg of laat eens verkeerd aflopen...

Groeten,
fitnessboy
Berichten: 145
Lid geworden op: 27 aug 2008, 15:51

Re: verstandhouding treinspotter-treinbestuurder

Bericht door fitnessboy »

als ik hem tegenkom is het noodremming,knipperlichten ,alarmoproep en politie erbij
als hij hetzelfde doet
bij deze als hij dit leest is hij gewaarschuwd




(beter de politie dan de begrafenisondernemer )
Fles

Re: verstandhouding treinspotter-treinbestuurder

Bericht door Fles »

fitnessboy schreef:als ik hem tegenkom is het noodremming,knipperlichten ,alarmoproep en politie erbij
als hij hetzelfde doet
Lekker zinvol ja. Tegen dat de politie ter plaatse is is die figuur allang weggelopen natuurlijk...
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: verstandhouding treinspotter-treinbestuurder

Bericht door groentje »

Nog niet zo zeker. Sommigen zijn zich echt niet bewust van hun gedrag, en hebben niet eens door dat het voor hen is dat de trein stopt.
Maar goed, hoe moet je wel reageren? Een bestuurder is reglementair verplicht een hinder in het spoor te melden en af te dekken. In principe is dat inderdaad noodremming en alarmoproep. Want een ongeval, en dat zit er duidelijk aan te komen, kost nog veel meer.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: verstandhouding treinspotter-treinbestuurder

Bericht door Steven »

Inderdaad een persoon in het spoor is altijd als een hinder te beschouwen, een bestuurder die alarm geeft en een noodremming doet heeft niet meer dan de voorziene regels toegepast. Vertraging is ten laste van de persoon, in dit geval de spotter. Kan nog een boete bijkomen ook.
wim70

Re: verstandhouding treinspotter-treinbestuurder

Bericht door wim70 »

il was hier al bang voor....

ik versta ten volle jullie reactie,maar zoals ik aangaf...graag jullie reacties ten opzichte van "spotters "die zich WEL aan de regels houden...

gr Wim
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: verstandhouding treinspotter-treinbestuurder

Bericht door Steven »

voor de spotters die braaf zijn kan je van mij het volgende verwachten (afhankelijk van hoe snel ik de spotter zelf gespot heb)

een hand dat de lucht ingaat
een korte klaksontoon
indien de spotter voor mij geen onbekende is kan het een combinatie worden ;-) desnoods met iets meer energie, hangt af wie de spotter is he ;-)
fitnessboy
Berichten: 145
Lid geworden op: 27 aug 2008, 15:51

Re: verstandhouding treinspotter-treinbestuurder

Bericht door fitnessboy »

idd steven, en voor de heel goede maken we nog een molodietje met onze claxon toontjes :D
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: verstandhouding treinspotter-treinbestuurder

Bericht door Steven »

nee zo muziekaal ben ik niet aangelegd, ben geen beethoven of bach he ;-)
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: verstandhouding treinspotter-treinbestuurder

Bericht door overweg13 »

Dag

Ik moet eerlijk toegeven dat ik het heerlijk vind als een Tb enige reactie toont. Dan weet je tenminste dat hij enigszins apprecieert dat je belangstelling hebt voor zijn job. veel moet dat niet zijn. En wat de onvoorzichtige spotters betreft: weg ermee! Dat brengt ons nl. allemaal in diskrediet.
Met vriendelijke groet

overweg13
Trammist

Re: verstandhouding treinspotter-treinbestuurder

Bericht door Trammist »

Toen ik naar Lier fietste langs het fietspad parallel met L15 (tussen Boechout en Lier) ben ik er al eens in geslaagd om ong. 5 Breaks te laten claxonneren, en zónder gevaarlijke toeren! :D


Ik hou van Breaks en ook van hun claxon !!!!!!!!


ps. weet iemand waarom er zo vaak getoeterd wordt in de bossen tussen Herentals, Tielen en Turnhout? Tussen Tielen en Tht is het militair domein van de para's, dat weet ik, en tussen Tielen en Herentals is het... een kampeerterrein?
Er zijn daar ook nog een paar (restanten van) onbewaakte overwegen...

Ik ben vorige en deze week meerdere keren over L29 gereden, zie je... :)
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: verstandhouding treinspotter-treinbestuurder

Bericht door HLE 2302 »

Tommyken schreef:Uit eigen ervaring toeter ik meestal wel... maar zoals gisteren die spotter in Bilzen was er wel wat over. Menneer vond het dood leuk om nog door de slagbomen te komen en op het nevenliggende spoor te gaan staan om een foto van mij te nemen.
ik neem aan noodremming, knipperlichten & politie ?
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: verstandhouding treinspotter-treinbestuurder

Bericht door dentheo »

HLE 2302 schreef:
Tommyken schreef:Uit eigen ervaring toeter ik meestal wel... maar zoals gisteren die spotter in Bilzen was er wel wat over. Menneer vond het dood leuk om nog door de slagbomen te komen en op het nevenliggende spoor te gaan staan om een foto van mij te nemen.
ik neem aan noodremming, knipperlichten & politie ?
Je staat 500m verder stil, en tegen dat de politie er is zit de man al lang thuis.... trein drie kwartier vertraging ? Groots.
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie