Andere hobby's?

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Schaap
Site Admin
Berichten: 325
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:51
Locatie: Oostende
Contacteer:

Andere hobby's?

Bericht door Schaap »

Ik weet niet als het al gevraagd was op het oud forum, maar hier de vraag:

Wat zijn jullie andere hobby's buiten trein-related dingen? (Modelbouw mag eventueel erbuiten gelaten worden)




Ik laat jullie beginnen, daarna voeg ik mijzelf toe!
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5266
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Hallo,

Ik heb er een hele resem:
- het weer: ik heb mijn eigen weerstation en houd sinds 1983 elke dag waarnemingen bij;
- wandelen: zeg maar stappen; mijn vrouw en ik hebben er ondertussen meer dan 1100 wandelingen in eigen land op zitten, met afstanden variërend tussen 6 en 36 km, vaak in lijn, en altijd naar begin- en eindpunt en terug met trein, bus en tram;
- bio-tuin: ik heb zo'n 50 verschillende groenten in mijn tuin staan; we kopen zo goed als nooit groenten, maar moeten dus wel ongeveer eten wat het seizoen schaft; zo blijf je lekker verbonden met de natuur;
- plantendeterminatie: ik trek er vaak op uit met een degelijke flora om plantjes te determineren;
- lezen: ik haal vlot 10.000 bladzijden literatuur per jaar, en niet bepaald stationslectuur, al zou je dat wel kunnen verwachten;
- cartografie: ik bezit en bekijk nogal wat topografische kaarten in alle schalen, en teken ook graag zelf kaarten;
- grote dansorgels, vnl. Decap en Mortier: ik buig me over de boeiende geschiedenis van deze schitterende instrumenten, en beluister ook graag hun muziek;
- muziek in het algemeen: vooral de sixties, en alles wat die mogelijk gemaakt hebben (dat gaat terug tot de jaren 20 van de vorige eeuw en deint uit tot onze dagen, want er is nauwelijks pop of rock vandaag die niet onder invloed staat van de jaren 1950-1970.

Veel van deze dingen kun je ook onderling combineren: wandelen en cartografie, lezen en treinreizen, wandelen en planten, wandelen en het weer, bio-tuin en het weer, OV en het weer...
Met vriendelijke groet

overweg13
Greg

Bericht door Greg »

De voetbal :) (eigenlijk men 2de passie)
Tennis, fietsen.
Muziek (techno, pop, rock) en toch ook wel film liefhebber, heb een kast met meer dan 100 video's. :P
Laatst gewijzigd door Greg op 05 feb 2006, 09:05, 2 keer totaal gewijzigd.
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

muziek :D Vooral trance enzo dan.
Ik zou zelf ook graag wat willen mixen! :)



(En verder ook voetbal!! PSV!!! :twisted: )
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

fotografie algemeen (dus meer als treinen alleen)
muziek (soms eens dj spelen)=> ik kan ni zonder muziek :-)
veel film zien (kheb al een kleinen dvd collectie van een 185 films)
fitness
zwisterland en al wat met da land te maken heeft boeit mij :-)
moto (ik heb er zelf eentje)

voor de rest zie gewoon is naar http://www.spoorventje.be en je weet genoeg :-)
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

> Muziek (speel Saxofoon, en probeer wat keyboard); maar ook passief, ik heb een mp3 collectie van méér dan 10.000 liedjes.
> Fotografie
> Ben elektronica-freak, vooral dan digitaal met microcontrollers enzo...
> Ben ook IT'er, computers zijn mijn job, maar ben nog student.
> Soms es wat gamen...
> En anders full time student.
meer op: http://mct.simpy.be/portfolio/cv.html
Laatst gewijzigd door SIMPY.be op 24 jul 2006, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
ThomSten

Bericht door ThomSten »

Uiteraard al het ander openbaar vervoer in België,
Fotografie (in het algemeen)
Kunst maken (zeefdrukken, tekenen, schilderen, ...)
Zie m'n website, vooral veel foto's staan erop.

Kuifje,
en de laatste tijd begin ik geïnteresseerd geraken in nutteloze bouwwerken, waar ons Belgenlandje zo goed in is.
En dat dan vooral om die 'sfeer' die in deze bouwwerken hangt proberen op de gevoelige plaat vast proberen te leggen.
Bert

Bericht door Bert »

sport: tennis
ik ga naar de KSA.
Voor een wandeling in de mooie Ardennen langs de Ourthe en een trektocht in Zwitserland of Oostenrijk ben ik ook wel voor te vinden. :P Zeker als ik de trein kan combineren. 8)
Sinds ik regelmatig spot begin ik mij steeds meer te interesseren in (spoorweg)fotografie. :P :D
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

dan moet bert maar is meegaan met mij naar zwitserland :-)
Bert

Bericht door Bert »

Steven schreef:dan moet bert maar is meegaan met mij naar zwitserland :-)
Hehe :P
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

Ik zou graag is naar Oostenrijk willen. Nog nooit geweest en eigenlijk hou ik niet van de kou... Maar toch vind ik het landschap mooi.
En natuurlijk vooral de ÖBB treinen! :) zoals de BMPZ / AMPZ rijtuigen (gemoderniseerde dan wel), en natuurlijke de Taurus locs 1116 en 1216 vind ik gewoon schitterend!
Zwitserland komt dan voor mij op de 2e plaats na Oostenrijk. Die nieuwe SBB IC stellen vind ik wel heel mooi.
Maar ik ga alweer off topic want het mocht niet echt over treinen gaan... Maarja ik moest het gewoon kwijt, maar vooral het landschap van die landen moeten heeeeel mooi zijn volgens mij!!
Bert

Bericht door Bert »

NSNMBS schreef:Ik zou graag is naar Oostenrijk willen. Nog nooit geweest en eigenlijk hou ik niet van de kou... Maar toch vind ik het landschap mooi.
Het kan daar ook warm zijn hoor :P :wink:
Het landschap is idd prachtig 8)
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

Ja in de zomer wel ja :) :roll:
Hmm dan moet ik maar is in de zomer een keer proberen te gaan. Moet ik wel iemand weten over te halen mee te gaan. K zal maar beginnen te zagen bij mn vader :D
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

en die maar denken, wa komt die zagen :-)
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

Ja , maar niet als hij hoort dat ik bereid ben om voor hem te betalen :)
Plaats reactie