Als Eurotunnel 3 boten koopt aan +/-50 à 60M€, die elk een waarde hebben va 150€M€, en die verhuurt aan de SCOP,gaan ze een concurent hebben met dezelfde sociale verplichtingen en financiele lasten.De tijd nodig om hun structuren te organiseren ,en zeker hun commerciele is tijdswinst voor ons. Want HGV Kontrakten worden op lange termijn onderhandeld en genegocieerd.Zelfs al houden ze het maar een bepaalde tijd uit, alles is winst en klantenbinding.kika schreef:Ik begrijp de strategie niet.
Zodanig dat die een tarief moeten bepalen aan echte waarde om te kunnen blijven bestaan zoals ET en P&O.
Als DFDS/LD met hun schepen en staff komt kunnen ze aan dumpingsprijzen werken ,gezien zij niet dezelfde sociale lasten kennen.Ze hebben een ander arbeidsreglement en werken met vele "exotische" peronneelsleden.
De investering van ET is niet verloren ,gezien de waarde van de boten die ze eerst uit een falling hebben gekocht.
maar nu is P&o ook geinteresseerd in 2 boten, dus we zien wel.