Testen van de voorruiten van lokomotieven
Testen van de voorruiten van lokomotieven
Een vertegenwoordiger gaat op bezoek bij de N.M.B.S.
Hij vertelt dat zijn bedrijf een toestel ontwikkeld heeft waarmee dode eenden met grote snelheid naar de voorruiten van een lokomotief kunnen geschoten worden, ten einde de weerstand van die voorruiten tegen een dergelijke impact te testen.
De N.M.B.S. is zeer geïnteresseerd in zo een toestel en koopt er een exemplaar van aan.
De eerste keer dat medewerkers van de N.M.B.S. er een dode eend tegen amper 60 km/h mee naar de voorruit van een lokomotief schieten, vliegt de dode eend niet alleen door een voorruit van de lokomotief, maar ook nog door de achterwand van de stuurpost.
Men is er bij de N.M.B.S. dan ook van overtuigd dat er iets niet klopt met het toestel, en vraagt de vertegenwoordiger van het bedrijf om eens een dergelijke test te komen bijwonen.
Net vóór de medewerkers van de N.M.B.S. weer eens een dode eend naar een voorruit van een lokomotief gaan schieten, zegt de vertegenwoordiger: "STOP !!! In de gebruiksaanwijzing staat dat je een diepgevroren dode eend eerst moet laten ontdooien!"
Hij vertelt dat zijn bedrijf een toestel ontwikkeld heeft waarmee dode eenden met grote snelheid naar de voorruiten van een lokomotief kunnen geschoten worden, ten einde de weerstand van die voorruiten tegen een dergelijke impact te testen.
De N.M.B.S. is zeer geïnteresseerd in zo een toestel en koopt er een exemplaar van aan.
De eerste keer dat medewerkers van de N.M.B.S. er een dode eend tegen amper 60 km/h mee naar de voorruit van een lokomotief schieten, vliegt de dode eend niet alleen door een voorruit van de lokomotief, maar ook nog door de achterwand van de stuurpost.
Men is er bij de N.M.B.S. dan ook van overtuigd dat er iets niet klopt met het toestel, en vraagt de vertegenwoordiger van het bedrijf om eens een dergelijke test te komen bijwonen.
Net vóór de medewerkers van de N.M.B.S. weer eens een dode eend naar een voorruit van een lokomotief gaan schieten, zegt de vertegenwoordiger: "STOP !!! In de gebruiksaanwijzing staat dat je een diepgevroren dode eend eerst moet laten ontdooien!"
Re: Testen van de voorruiten van lokomotieven
Geweldig.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Testen van de voorruiten van lokomotieven
komisch;
maar helaas/jammergenoeg door mythbusters ontkracht
(vanaf bepaalde snelheden toch)
de juste aflevering ontgaat me even
maar helaas/jammergenoeg door mythbusters ontkracht
(vanaf bepaalde snelheden toch)
de juste aflevering ontgaat me even
- trainfreak
- Berichten: 2627
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: Testen van de voorruiten van lokomotieven
Inderdaad, maar die mythbusters afleveringen kloppen ook niet altijd.profke schreef:komisch;
maar helaas/jammergenoeg door mythbusters ontkracht
(vanaf bepaalde snelheden toch)
de juste aflevering ontgaat me even
Er worden altijd wel tegenstrijdige berichten beweerd
Re: Testen van de voorruiten van lokomotieven
[ Zelf verwijderd ]
Laatst gewijzigd door Patrick op 25 feb 2010, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- trainfreak
- Berichten: 2627
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: Testen van de voorruiten van lokomotieven
Er heeft niemand de afgelopen dagen berichten verwijderd.Patrick schreef:Er heeft er hier ene mijn reactie gewist zonder mij daarvan op de hoogte te brengen...
Dat noem ik regelrechte censuur
Ben je wel zeker dat je op versturen hebt geklikt en niet op voorbeeld of opslaan of annuleren?
Re: Testen van de voorruiten van lokomotieven
Dank. Ik was nochtans overtuigd dat ik mijn bericht had zien verschijnen. 'k Zal een eend te veel naar mijn kop geschoten gekregen hebbentrainfreak schreef:Patrick schreef: edit Patrick: ik had hier iets geschreven maar 't is van geen tel meer
Re: Testen van de voorruiten van lokomotieven
Of een eend die nog niet ontdooid was.Patrick schreef:Dank. Ik was nochtans overtuigd dat ik mijn bericht had zien verschijnen. 'k Zal een eend te veel naar mijn kop geschoten gekregen hebben