Silke (7) en Marco (3) moeten belastingbrief invullen

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
Jean

Silke (7) en Marco (3) moeten belastingbrief invullen

Bericht door Jean »

Silke (7) en Marco (3) moeten belastingbrief invullen :


Ook minderjarige kinderen moeten hun belastingbrief ingevuld terugsturen, zo luidt het op het kabinet van minister van Financiën Reynders.


In Asse kregen de zevenjarige Silke Huygh en haar driejarige broer Marco een belastingbrief.

,,Dit is geen administratieve blunder", stelt het kabinet. ,,Kinderen van gescheiden ouders - zoals in dit geval - krijgen alimentatiegeld. Zij moeten dat geld aangeven."



Moeder Peggy schrok zich een hoedje toen ze in haar brievenbus niet één maar drie belastingaangiften vond.

,,Nee, ze hebben nog geen euro verdiend, tenminste toch niet dat ik weet. De centjes die Silke onlangs kreeg voor haar eerste communie moet je toch niet aangeven, mag ik hopen.''

sdg Afbeelding © RUDY DE SAEDELEIR





Bron : http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 062006_009
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Ze zijn daar precies weer goed bezig bij de belastingen :P

Als ze dit soort zaken normaal vinden in Brussel....Dan werken daar enorm bekwame personen :P
Goya

Bericht door Goya »

Wat een heisa om niets, uit De Morgen van vandaag:
Een gescheiden moeder uit Asse stapte deze week naar de media omdat haar dochter en haar zoontje, zeven en drie jaar, elk een aangifteformulier in de bus hadden gekregen. Ze dacht meteen aan een administratieve fout. Maar dat klopt niet, stelt Birgit Peeters, woordvoerster van de Federale Overheidsdienst Financiën.

"Kinderen die een inkomen hebben, moeten dat aangeven. Ook alimentatiegeld dat op naam van de kinderen komt, wordt beschouwd als inkomen voor die kinderen", legt Peeters uit.

Toch gebeurde het tot nu toe maar zelden dat die kinderen ook echt een brief kregen. "Het gaat eigenlijk gewoon om een formaliteit, aangezien die kinderen wel hun alimentatie moeten aangeven, maar er niets op zullen moeten betalen. Iedereen heeft namelijk een vrijgesteld bedrag van 5.780 euro en daar kom je met je alimentatie meestal niet aan. Belastingkantoren die zagen dat het om dergelijke gevallen ging, stuurden dan ook de brief niet op." Voortaan zal dat zoveel mogelijk wel gebeuren, stelt Peeters. (CG)
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

dus: brieven sturen om niets .....
leuk te weten dat de overheid mijn belastingsgeld goed beheert
Wover

Bericht door Wover »

Ik heb ook mijn belastingsbriefngekregen, en heb nog niks anders gedaan dan vakantiewerk, waar ik geen belastingen op moet betalen.
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Volledig invullen. Misschien krijg je nog geld terug.
Wover

Bericht door Wover »

Ik weet het, ik ben greenpeace sympathisant, en dat kan je naart schijnt aftrekken van de belastingen :P
Pierre

Bericht door Pierre »

Vroeger stapten de mensen bij een fout gewoon naar de belastingsdienst. Bij een misdrijf stapten ze naar de politie, of de rijkswacht.
Vandaag de dag stapt men naar de media... Niets anders dan eens in de gazetten willen komen ja.
Plaats reactie