Wat die jij als je voor het rood staat.

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Wover

Wat die jij als je voor het rood staat.

Bericht door Wover »

Na het verhaal over naar een blikje gooien met steentjes van Concurrent, heb ik vandaag ook weer eens iets gezien.

Toen ik de laatste verbinding Leuven - Herentals nam, moest ik in Aarschot 20 minuten wachten. Juist toen ik daar op het perron kwam, kwam daar ineens de 2322 met een containertreen aangereden. Hij moest voor het rood stoppen. Na 5 minuten stapte de TB uit en deed een belleke, en blijkbaar ging het nog wat lang duren, want hij sloot de 23 af, ging door de onderdoorgang door, en volgens mij is hij daarna een pint gaan pakken in een cafétje op het stationsplein :P


Blijkbaar vonden de seingevers het nodig om die goederentrein 25 minuten te laten wachten voor mijn passagierstrein naar Antwerpen :P


Nu, wat doet u als u voor het rood staat (met uw trein), misschien zijn er nog wel zo'n grappige anecdotes?
edje

Bericht door edje »

Ik ga altijd even vrolijk naar huis bellen, of ik pak de krant.
En als ik de krant uit heb, dan ga ik de puzzels maken die er in staan.

Maar oke langer dan 45 minuten heb ik nooit hoeven te wachten.
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Goede treinbestuurders weten wat ze moeten doen, en weten wat ze mogen doen in zo'n geval.
Jochen
Berichten: 84
Lid geworden op: 04 feb 2006, 20:21

Bericht door Jochen »

e49memling schreef:Goede treinbestuurders weten wat ze moeten doen, en weten wat ze mogen doen in zo'n geval.
Juust jong :roll:
Wover

Bericht door Wover »

e49memling schreef:Goede treinbestuurders weten wat ze moeten doen, en weten wat ze mogen doen in zo'n geval.
zijnde ten allen tijde in de stuurpost blijven?

Toen ik naar Leuven reedt zat ik ook in de L trein A'pen - Leuven, en in Aarschot was hij kennelijk wat te vroeg, en ik zag de TB en de TBG gezellig een babbeltje slaan op een bankje in de zon :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22527
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

wat ze zeker NIET mogen doen is zenuwen krijgen :-)
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Wover schreef:
e49memling schreef:Goede treinbestuurders weten wat ze moeten doen, en weten wat ze mogen doen in zo'n geval.
zijnde ten allen tijde in de stuurpost blijven?
:P
Proberen te weten komen waarom het zijn rood blijft, (gaan bellen aan het sein bijvoorbeeld) er naar handelen, wat in vele gevallen wachten betekent.
En 'wachten' vult iedere treinbestuurder op zijn eigen manier in.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22527
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

de nodige sanitaire pauze :lol: :lol:
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

mijn kop door het venster steken (wel de kant waar geen tegenspoor ligt :lol: ) en kijken naar de loc / cab. en zien wanneer het sein groen of dubbel geel wordt 8) (kan lang duren). de keren dat ik de tb zie bellen ....
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22527
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

break-driver schreef:mijn kop door het venster steken (wel de kant waar geen tegenspoor ligt :lol: ) en kijken naar de loc / cab. en zien wanneer het sein groen of dubbel geel wordt 8) (kan lang duren). de keren dat ik de tb zie bellen ....
mag jij proberen bij een klassiekje :-)
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

lukt me hoor... :) enkel wat last van een stijve nek de volgende morgen :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22527
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

break-driver schreef:lukt me hoor... :) enkel wat last van een stijve nek de volgende morgen :wink:
denk eerder van snijwonden, het vensterke aan de linker kant van de stuurpost is da wat eigenlijk in het hokje van de treinbegeleider zit en niet open kan zonder scherven en aan de andere kant zit de hoogspanningskast er en dan is er geen venster he om door te kijken :-)
Wover

Bericht door Wover »

ik denk dat hij bedoelt als reiziger :)
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

Wover schreef:ik denk dat hij bedoelt als reiziger :)

jmmr genoeg wel ja...
dak maar vlug tb ben 8)
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Gewoon de deur opendoen vanvoor in het klassiekje en genieten van het zonnetje 8)

Je kan zoveel doen...Altijd wel eerst eens gaan bellen, wij stonden voor het rood en aan de telefoon zeiden ze dat het minstens een uur ging duren.Ondertussen Oliepeil en waterpeil eens nagekekn etc...En daarna wat gebbabeld, en als dat begint te vervelen , ...je kent het verhaal al :P

Als je de krant bijhebt , kun je ook die beginnen te lezen.Je kan de papierwinkel in orde brengen...Je kan zoveel doen.Maar één ding is zeker , als het rood is : SANITAIRE PAUZE :P
Plaats reactie