Wat die jij als je voor het rood staat.
Wat die jij als je voor het rood staat.
Na het verhaal over naar een blikje gooien met steentjes van Concurrent, heb ik vandaag ook weer eens iets gezien.
Toen ik de laatste verbinding Leuven - Herentals nam, moest ik in Aarschot 20 minuten wachten. Juist toen ik daar op het perron kwam, kwam daar ineens de 2322 met een containertreen aangereden. Hij moest voor het rood stoppen. Na 5 minuten stapte de TB uit en deed een belleke, en blijkbaar ging het nog wat lang duren, want hij sloot de 23 af, ging door de onderdoorgang door, en volgens mij is hij daarna een pint gaan pakken in een cafétje op het stationsplein
Blijkbaar vonden de seingevers het nodig om die goederentrein 25 minuten te laten wachten voor mijn passagierstrein naar Antwerpen
Nu, wat doet u als u voor het rood staat (met uw trein), misschien zijn er nog wel zo'n grappige anecdotes?
Toen ik de laatste verbinding Leuven - Herentals nam, moest ik in Aarschot 20 minuten wachten. Juist toen ik daar op het perron kwam, kwam daar ineens de 2322 met een containertreen aangereden. Hij moest voor het rood stoppen. Na 5 minuten stapte de TB uit en deed een belleke, en blijkbaar ging het nog wat lang duren, want hij sloot de 23 af, ging door de onderdoorgang door, en volgens mij is hij daarna een pint gaan pakken in een cafétje op het stationsplein
Blijkbaar vonden de seingevers het nodig om die goederentrein 25 minuten te laten wachten voor mijn passagierstrein naar Antwerpen
Nu, wat doet u als u voor het rood staat (met uw trein), misschien zijn er nog wel zo'n grappige anecdotes?
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
zijnde ten allen tijde in de stuurpost blijven?e49memling schreef:Goede treinbestuurders weten wat ze moeten doen, en weten wat ze mogen doen in zo'n geval.
Toen ik naar Leuven reedt zat ik ook in de L trein A'pen - Leuven, en in Aarschot was hij kennelijk wat te vroeg, en ik zag de TB en de TBG gezellig een babbeltje slaan op een bankje in de zon
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
Proberen te weten komen waarom het zijn rood blijft, (gaan bellen aan het sein bijvoorbeeld) er naar handelen, wat in vele gevallen wachten betekent.Wover schreef:zijnde ten allen tijde in de stuurpost blijven?e49memling schreef:Goede treinbestuurders weten wat ze moeten doen, en weten wat ze mogen doen in zo'n geval.
En 'wachten' vult iedere treinbestuurder op zijn eigen manier in.
denk eerder van snijwonden, het vensterke aan de linker kant van de stuurpost is da wat eigenlijk in het hokje van de treinbegeleider zit en niet open kan zonder scherven en aan de andere kant zit de hoogspanningskast er en dan is er geen venster he om door te kijkenbreak-driver schreef:lukt me hoor... enkel wat last van een stijve nek de volgende morgen
Gewoon de deur opendoen vanvoor in het klassiekje en genieten van het zonnetje
Je kan zoveel doen...Altijd wel eerst eens gaan bellen, wij stonden voor het rood en aan de telefoon zeiden ze dat het minstens een uur ging duren.Ondertussen Oliepeil en waterpeil eens nagekekn etc...En daarna wat gebbabeld, en als dat begint te vervelen , ...je kent het verhaal al
Als je de krant bijhebt , kun je ook die beginnen te lezen.Je kan de papierwinkel in orde brengen...Je kan zoveel doen.Maar één ding is zeker , als het rood is : SANITAIRE PAUZE
Je kan zoveel doen...Altijd wel eerst eens gaan bellen, wij stonden voor het rood en aan de telefoon zeiden ze dat het minstens een uur ging duren.Ondertussen Oliepeil en waterpeil eens nagekekn etc...En daarna wat gebbabeld, en als dat begint te vervelen , ...je kent het verhaal al
Als je de krant bijhebt , kun je ook die beginnen te lezen.Je kan de papierwinkel in orde brengen...Je kan zoveel doen.Maar één ding is zeker , als het rood is : SANITAIRE PAUZE