NSNMBS geslaagd

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

ik zit nu in 4ET
en hopelijk daarna tb 8)
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

4 gedaan, nog 7 te gaan! :wink:

Het zijn ook mijn laatste examens van het secundair onderwijs? :D

Vraagje: zijn er hier eigenlijk nog die ASO volgen of gedaan hebben, want ik zie dat er veel zijn die EM volgen of een andere technische richting. :?

Over mijn keuze van volgend jaar ben ik nog niet volledig zeker.
Met 60 % zekerheid Elektromechanica, ondanks het feit dat TB niet mijn doel is.

Vraagje 2: is dit een goede keuze voor iemand die uit ASO Wiskunde-moderne talen komt? :?
Ik kom eigenlijk ook nog altijd in aanmerking om burgerlijk ingenieur te studeren en dat ligt ook nog binnen de kansen! :P
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Ik doe eerste jaar burgerlijk ingenieur en kmoet daar nog 3 exames voor doen (en nog 2 (hopelijk) in september :oops: ).
Die wiskunde is dus echt wel moeilijk :wink: er zijn online exames om te zien of ge geschikt bent, mss moet ge zo maar is eentje zoeken :wink:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Shrek schreef:Ik doe eerste jaar burgerlijk ingenieur en kmoet daar nog 3 exames voor doen (en nog 2 (hopelijk) in september :oops: ).
Die wiskunde is dus echt wel moeilijk :wink: er zijn online exames om te zien of ge geschikt bent, mss moet ge zo maar is eentje zoeken :wink:
Kun je die richting aanbevelen? Ik heb nu mijn laatste twee jaren 6 uur wiskunde per week gehad! :wink: Op mijn laatste rapport had ik voor dat vak 87 % ! 8)
Elgar
Berichten: 621
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Ik heb in het secundair economie-wiskunde gedaan en zit nu in mijn derde jaar industrieel ingenieur elektro-mechanica (volgend jaar optie elektrotechniek).

In het middelbaar heb ik niks technisch gehad en zeer weinig fysica en chemie. Maar dat is zo geen probleem, het is vooral de wiskunde waarop verder gebouwd wordt, de rest begint zowat van nul. Ik ben tot hier nu altijd vlot (geen 2de zitten) tot in het 3de geraakt, dus zou het feit dat je minder technische achtergrond hebt, geen probleem mogen zijn! (voor industrieel dan toch)
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Elgar schreef:Ik heb in het secundair economie-wiskunde gedaan en zit nu in mijn derde jaar industrieel ingenieur elektro-mechanica (volgend jaar optie elektrotechniek).

In het middelbaar heb ik niks technisch gehad en zeer weinig fysica en chemie. Maar dat is zo geen probleem, het is vooral de wiskunde waarop verder gebouwd wordt, de rest begint zowat van nul. Ik ben tot hier nu altijd vlot (geen 2de zitten) tot in het 3de geraakt, dus zou het feit dat je minder technische achtergrond hebt, geen probleem mogen zijn! (voor industrieel dan toch)
Awel, jou profiel beantwoordt dan eigenlijk exact aan het mijne! :D
Bij deze is de kans dat ik volgend jaar EM ga studeren gestegen tot 75 % ! :P
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Vorig jaar (vijfde middelbaar) hebben we in ons enige lesuurtje fysica van de week het onderscheid geleerd tussen serie- en parallelschakeling! :lol:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Trainspotterke schreef: Kun je die richting aanbevelen? Ik heb nu mijn laatste twee jaren 6 uur wiskunde per week gehad! :wink: Op mijn laatste rapport had ik voor dat vak 87 % ! 8)
wiskunde is veruit het belangrijkste, als ge da goe kunt zijn uw slaagkansen er zeker :wink: (87% is ni slecht maar de moeilijkheid van de exames verschilt sterk van school tot school).
Dus zoek u zon oud exame en probeer is he :wink:

edit: http://www.ftw.kuleuven.be/schoolverlater/zelftest.html
:wink:
Ik heb wetenschappen-wiskunde met 8u wiskunde gedaan in het middelbaar en dat geeft u natuurlijk een beetje voorsprong maar uiteindelijk is da relatief weinig omda ge toch zon pakken leerstof krijgt.
De chemie en de fysica beginnen ze trouwens van 0 uit te leggen (het gaat wel razendsnel maarja, daar kies je voor).
Laatst gewijzigd door Shrek op 15 jun 2006, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Bedankt voor de tips! :wink:
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Volgende: de MOSFET. :p een beetje grote stap zeker...

Nu we toch over studierichtingen hebben; mijn traject dat ik voor ogen had is een beetje verandert:
Ik studeer af als Bachelor MCT (Multimedia en CommunicatieTechnologie), daarna doe ik met studieduurverkorting DAE (Digital Arts and Entertaiment). Daarnaa geraak ik hopelijk binnen bij een EA, of een UBI, of een Eidos. Kijk maar bij Rail Simulator 2010 naar de Credits of ik er niet tussen zal staan :p.
TBbart

Bericht door TBbart »

hopelijk steek je er dan veel belgisch materiaal in :D
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

TBbart schreef:hopelijk steek je er dan veel belgisch materiaal in :D
Lol, mijn domen niet te letterlijk nemen hé :). Maar kzal proberen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ik kan maar 1 ding zeggen, denk niet in het waterval systeem zoals het door vele volwassen mensen in stand word gehouden. denk aan de vele openstaande technische vacatures bij vele bedrijven en je zal snappen dat het denken over da waterval systeem bij de mensen moet veranderen of ze duwen hun kinderen nog het ongeluk in om zo ''hoog'' mogelijk te studeren, in mijn ogen belachelijk, je kan nu eenmaal ni iedereen dokter of tandarts laten worden om het zo te zeggen
heden ten dage een volwaardige technische richting volgen en je maakt meer kans op slagen in de arbeidswereld dan iemand anders.

waarom denk je dat ze anders zo een probleem hebben om 60 technische plaatsen in te vullen in de hst werkplaats van vorst? dit ondanks de nog nodige interne opleiding die je zal nodig hebben, de dag vandaag is het vooral belangrijk dat je continue wil bijleren, elke keer opnieuw uwzelf elk jaar bijscholen in wat je doet, indien je dat niet doet zal he er tussenuit gaan, zoniet zal je actief te werk gesteld blijven

da diploma dient enkel maar om te starten mensen, nadien is het vooral uw ervaring die telt, de dingen die je dan doet gaan zwaarder doorwegen in uw kans op werk dan dat velletje A4
260689
Berichten: 3321
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

Examens......welke examens :roll: :roll: :? :?
ik heb da niet meer. da is afgeschaft bij ons op school.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

260689 schreef:Examens......welke examens :roll: :roll: :? :?
ik heb da niet meer. da is afgeschaft bij ons op school.
das eigen aan uw richting slimpie, merendeel van de scholen hebben die wel, er bestaat nu eenmaal een systeem om iemand te evalueren of die voldoet aan de vooropgestelde doelen he :-)
Plaats reactie