NSNMBS geslaagd

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

Steven schreef:
260689 schreef:Examens......welke examens :roll: :roll: :? :?
ik heb da niet meer. da is afgeschaft bij ons op school.
das eigen aan uw richting slimpie, merendeel van de scholen hebben die wel, er bestaat nu eenmaal een systeem om iemand te evalueren of die voldoet aan de vooropgestelde doelen he :-)
Wij willen examens hoor. Maar ze zijn die aan het afschaffen in alle BSO scholen
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Steven schreef:da diploma dient enkel maar om te starten mensen, nadien is het vooral uw ervaring die telt, de dingen die je dan doet gaan zwaarder doorwegen in uw kans op werk dan dat velletje A4
Dat is wel juist. Maar in een IT-tichting heeft een diploma dan wel een belangerijker functie. Als ik afstudeer als MCT en ergens "klassiek" programmeur wordt (Java of VB.NET, zoals wij leren). En met 5jaar ervaring ga ik naat UBI, dan ga ik daar niet binnengeraken, want de voorwaardes zijn C++ en 3Dstud MAX. En dat zal ik dan wel in DAE zien.

En ik heb een techische opleiding achter de rug hoor, mocht je dat afvragen. Nl Industriële ICT, dat zit tussen IW en EE (Elektriciteit-Eleketronica).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

jij vergeet effe precies dat je ineen snel evoluerende wereld zit en da die voorwaarden 5 jaar later er al compleet anders uitzien, zelf voor een beroep als treinbestuurder is dat al het geval, laat dus ons aannemen dat door de veel snellere IT wereld dit zeker van toepassing is.
wat daar vandaag hot is is er overmorgen al geschiedenis, houd dit in je hoofd. dus echt denken van over 5,of 10 jaar wil ik het zo is bijna niet mogelijk op vlak van studies in een richting die zo snel veranderd, school is dus een basis, verder leren moet je tijdens je werk of je staat binnen de kortste keer nergens meer en het is daarop dat de meeste bazen kijken.
voorbeeld mijn schoonbroer heeft totaal geen diploma in die richting maar doet het werk wel, zuiver omdat hij zich heeft laten bijscholen en omscholen in avondschool en op zijn werk, zelfstdudie achter de werkuren en zo verder, kortweg zet uw vrije tijd maar even aan de kant.
ik wil niet de boze wolf spelen, maar gewoon even duidelijk maken dat wat je op school ziet goed is om te starten, maar verder niet, is jammer genoeg realiteit
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

inderdaad, dat is juist. Maar voor games is C++ een vereiste, en dat zal zo blijven, ik ga niet te technisch treden, maar het komt erop neer dat met C de enige taal is waar achte games mee kunnen geschreven worden, dat is al zo van de tijd van Doom, en het is nog altijd zo op de Xbox360!
Ik kan al de basis van C, maar zonder een diepgaande richting in C voor Games, dan mag ik het vergeten!
HasheLTee

Bericht door HasheLTee »

SIMPY.be schreef: ik ga niet te technisch treden, maar het komt erop neer dat met C de enige taal is waar achte games mee kunnen geschreven worden, dat is al zo van de tijd van Doom,
hmm, ja met C worden naar mijn mening enkel de engines van de games
bewerkt. Het echte programmeerwerk van de games (die engines)
kunnen niet buiten assembler, nog altijd de moeder aller code.
Dus zonder degelijke kennis van assembler zal je nooit een game van nul af kunnen maken.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

No Problemo
MOV INC DEC NOP; die kan ik al. Alé toch op microcontrollerkes 8051 en PIC's, dus kan dat snel uitbreiden naar X86.
Maar nu zijn we toch héél erg off-topic aan het gaan!
HasheLTee

Bericht door HasheLTee »

gelijk heb je :wink: :lol:
BN-koekje

Bericht door BN-koekje »

Hier al 6 examens gehad en nog 2 te gaan (2e bach handelswetenschappen)

Hopen dat dit semester ook "in de sjakosj" zal zijn :wink:
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Vandaar ook, dat je als IT-er zo snel mogelijk aan de slag moet binnen je branche, om je opleiding te laten renderen. Want over 5 à 10 jaar is de leerstof inderdaad passé (ik ken iemand die informatica heeft gestudeerd, en alles weet over ponskaarten, e.d. :lol: ), maar wie ermee bezig is, schoolt zich automatisch bij.
Dat is niet bij elke opleiding zo, hoor, hoewel sommige inzichten toch ook wel snel wijzigen. Maar eenmaal theoloog (of filosoof, of historicus...), altijd theoloog. :wink:

En er zitten hier duidelijk veel te veel mensen die zouden moeten studeren :twisted:
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

proficiat NSNMBS,

ik begin maar woensdag met mijn examens
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

groentje schreef:En er zitten hier duidelijk veel te veel mensen die zouden moeten studeren :twisted:
Basiskennis, hé! 8) :P
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Ik heb dit jaar toegepaste informatica gedaan maar ondertussen een gloeiende hekel gekregen aan programmeren.
Vandaar dat ik volgend jaar accountancy-fiscaliteit ga volgen :wink:
Wover

Bericht door Wover »

Tim schreef:Ik heb dit jaar toegepaste informatica gedaan maar ondertussen een gloeiende hekel gekregen aan programmeren.
Vandaar dat ik volgend jaar accountancy-fiscaliteit ga volgen :wink:
ICT is anders ook plezant ze :P

Niet al te veel programmeren, veel elektronica ook wel + met dit diploma kan je denk ik wel solliciteren bij de NMBS voor TB :P
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Dat kan met eender welk hoger diploma, als een diploma van het ASO goed is moet een diploma van het hoger onderwijs zeker goed zijn :wink:
Wover

Bericht door Wover »

Ik geloof toch dat er ooit eens in de vacature iets stond dat je zo'n richting moest gedaan hebben waar elektriciteit of elektronica in voorkwam. Natuurlijk niet verplicht hoger onderwijs, maar bv BSO richtingen elektriciteit enz.
Plaats reactie