Café vlakbij stations met wifi en stopcontact

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Café vlakbij stations met wifi en stopcontact

Bericht door kika »

Ik ben regelmatig met de trein onderweg en af en toe heb ik dorst. Omdat de Belgische binnenlandse treinen helaas zonder catering zijn en er verbazend weinig zijn mét stopcontact deze vraag: welke cafés in de buurt van NMBS-stations met stopcontact en draadloos internet kunnen jullie aanraden?

In Brussel moet ik volgende week zijn, dus nabij Zuid of Centraal is nu voor mij het meest boeiende, maar ik wil graag dit topic up-to-date houden, dus als er nog tips binnenkomen uit Luik, Gent, of elders, zijn die van harte welkom!

Code: Selecteer alles

  wifi                 stopcontact    locatie
telenet hotspot         ?             Mechelen stationsbuffet
bgc hotspot              ?             Mechelen La Fleche stationsplein
open netwerk           ?             Mechelen stationshal of bankjes voor het station
open netwerk        min. 1         Gent Sint-Pieters, Quiche Keurig, Koningin Elisabethlaan 57
Iets als Quick of McDonalds vind ik persoonlijk toch een stuk minder aantrekkelijk, maar het is goed om te weten dat de meeste ook gratis wifi hebben. En tzt. moet ik maar iets handigers bouwen als zo'n stukje tekst hier. Uiteraard hebben open netwerken hun voorkeur, ik beperk me toch ook niet tot enkel NMBS-treinen 8)
Laatst gewijzigd door kika op 02 apr 2011, 12:32, 3 keer totaal gewijzigd.
Frank
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:48

Re: Café vlakbij stations met wifi en stopcontact

Bericht door Frank »

In Mechelen heb je het stationsbuffet waar de Telenet hotspot tegen de andere kant van de muur hangt, lijkt me wel dat je in die zaak wifi dekking hebt.
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Café vlakbij stations met wifi en stopcontact

Bericht door TommyG »

ook in Mechelen heb je "La Fleche", aan de overkant van het rond punt aan het stationsplein... Hier hebben ze een Belgacom hotspot, als Belgacom internet klant kan je hier 50 uur gratis op surfen, gewoon je login en paswoord ingeven... Heel toevallig vanmiddag even gebruikt met de smartphone en dat werkt schitterend moet ik zeggen...
Als ik me niet vergis hebben alle Quick "restaurants" ook zo'n Belgacom hotspot, dus ook in Brussel Zuid... Maar schiet me niet dood als dat ondertussen zou veranderd zijn...
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Café vlakbij stations met wifi en stopcontact

Bericht door rvdborgt »

TommyG schreef:ook in Mechelen heb je "La Fleche", aan de overkant van het rond punt aan het stationsplein... Hier hebben ze een Belgacom hotspot, als Belgacom internet klant kan je hier 50 uur gratis op surfen, gewoon je login en paswoord ingeven... Heel toevallig vanmiddag even gebruikt met de smartphone en dat werkt schitterend moet ik zeggen...
Als ik me niet vergis hebben alle Quick "restaurants" ook zo'n Belgacom hotspot, dus ook in Brussel Zuid... Maar schiet me niet dood als dat ondertussen zou veranderd zijn...
inn Mechelen zijn er verschillende open netwerken die het prima doen als je in de stationshal of op de bankjes voor het station zit...

Groetjes,
Rian
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Café vlakbij stations met wifi en stopcontact

Bericht door treinbruno »

In de meeste quicks en mcdonalds'en heb je ook gratis internet met free-hotspot.com, bv die naast Antwerpen Centraal en Luik Guillemins.
De Quicks in de Brusselse stations hebben dat niet dacht ik.
Afbeelding
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Café vlakbij stations met wifi en stopcontact

Bericht door AlexNL »

Als ik me niet vergis heeft Antwerpen Centraal een Telenet-hotspotvoorziening, en zijn er ook wel wat gelegenheden voor een hapje en een drankje. Stopcontacten zou ik zo niet durven zeggen.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Café vlakbij stations met wifi en stopcontact

Bericht door dentheo »

In Antwerpen bij die amerikaanse koffieboer.... bij hen is het toch wereldwijd gratis ?
Theo
Groeten vanop de Heide
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Café vlakbij stations met wifi en stopcontact

Bericht door treinbruno »

Niet in Antwerpen allesinds bij de starbucks...

Andere optie: Mobile Vikings/Jim/Aldi/Base... simkaartje nemen:
bij Mobile Vikings: 12€ voor 2 GB, 15€ voor 2 GB/1000SMS/15€ belwaarde waarmee je nog 1 uur kan bellen
Jim: 500 MB voor 5€
Aldi: 400 MB voor 5€
Base: 500 MB voor 10€
allemaal 1 maand geldig en zonder verplichtingen/abonnement/contract

Je moet natuurlijk wel een moderne GSM/smartphone/USB modem hebben die mobiel netwerk kan delen.
In de meeste grootsteden is er wel HSDPA aanwezig (1Mb/sec), anders zit je op EDGE (200Kb/sec) (wat ook nog redelijk meevalt om te surfen, maar filmpjes werken iets trager op EDGE)

PM maar voor meer info :)
Afbeelding
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Café vlakbij stations met wifi en stopcontact

Bericht door Stef »

treinbruno schreef: Aldi: 400 MB voor 5€
Bij Aldi Talk is het 4€ voor 400 MB: http://www.medionmobile.be/bel_nl/internet.php

Ook bij Carrefour Mobile kan je nu surfen, zij bieden echter (nog) geen formule aan zoals bovenstaande. Zij rekenen 0,25€/MB.

http://www.carrefour.eu/mobile/services ... et-MMS.cfm
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Café vlakbij stations met wifi en stopcontact

Bericht door treinbruno »

Oja 4€ natuurlijk (typfoutje) :P

Ik heb in Duitsland, Nederland, Polen, Zweden, Roemenië, Frankrijk, Portugal, ... ook lokale simkaarten waardoor je voor bijna niks kunt surfen overal :)

Vooral in Scandinavië en Nederland is het internet via mobiel netwerk zeer snel in de trein (overal HSDPA/3G, zelfs in de bossen van Zweden)
Afbeelding
Plaats reactie