M5 in Bilzen?

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
Tux

M5 in Bilzen?

Bericht door Tux »

Hallo ik zag zonet een 20 (ben niet zeker) met M5 passeren in Bilzen. Normaal komen hier NOOIT M5's, enkel Breaks en AM96. Het was rond 19.00 uur. Zou het kunnen dat de IR c naar Antwerpen Centraal uitzonderlijk met M5 gedaan werd vandaag? of was het overbrenging van materieel?


grtz
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Wat denkte van extra-zomertrein of zo ? :roll:

NMBS'rs uit limburg, gellie moet dat weten :P
Tux

Bericht door Tux »

staat niks in de dienstregeling online..
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Dan gok ik ook op een overbrenging.Dat een trein van Hasselt bv een extra dienst elders is gaan rijden.Weet dat in Hasselt genoeg M5 staat dus zal wel zoiets zijn!
timv

Bericht door timv »

Tis een lege overbrengsrit denk ik, ik heb vermoeden naar de rijtuigenbundel van Liers. Want de Toeristentrein Oostende - Hasselt is ook met M5-rijtuigen + 1 21 of 27'er, maar die rijdt niet verder dan Hasselt., dit is de enigste trein in Limburg die met M5-rijtuigen wordt gereden !. :wink:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

timv schreef:Tis een lege overbrengsrit denk ik, ik heb vermoeden naar de rijtuigenbundel van Liers. Want de Toeristentrein Oostende - Hasselt is ook met M5-rijtuigen + 1 21 of 27'er, maar die rijdt niet verder dan Hasselt., dit is de enigste trein in Limburg die met M5-rijtuigen wordt gereden !. :wink:
Zeker? Oostende-Hasselt over Mechelen en Boortmeerbeer is altijd met I10'en.
timv

Bericht door timv »

de IC-T Hasselt - Oostende is inderdaad met I10 & I6-rijtuigen & de M5-rijtuigen worden tijdens de weekdagen gebruikt voor de P-trein Hasselt - Brussel-Zuid via Leuven, tijdens de weekdagen wordt er in Leuven van richting veranderd (net hetzelfde systeem zoals de IC-treinen Tongeren - Knokke/Blankenberge tijdens de weekdagen in Leuven) . Tijdens het weekend wordt de IC-T trein Genk - Oostende met I6 & I10-rijtuigen gereden en de IC-T Hasselt - Oostende met M5-rijtuigen van de P-trein Hasselt - Brussel-Zuid.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

timv schreef:de IC-T Hasselt - Oostende is inderdaad met I10 & I6-rijtuigen & de M5-rijtuigen worden tijdens de weekdagen gebruikt voor de P-trein Hasselt - Brussel-Zuid via Leuven, tijdens de weekdagen wordt er in Leuven van richting veranderd (net hetzelfde systeem zoals de IC-treinen Tongeren - Knokke/Blankenberge tijdens de weekdagen in Leuven) . Tijdens het weekend wordt de IC-T trein Genk - Oostende met I6 & I10-rijtuigen gereden en de IC-T Hasselt - Oostende met M5-rijtuigen van de P-trein Hasselt - Brussel-Zuid.
Weekend:

ICT Genk-Oostende: M4.
ICT Hasselt-Oostende: I10

Ik heb ze al een paar keer gepakt, hoor. Zowel in de week als in het weekend. M5 doen eerder EXT i.p.v. ICT.
timv

Bericht door timv »

@ Jonathan

Bedankt voor de info :wink:
260689
Berichten: 3330
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

Er is een dienst met M5 hoor in de week vanwaar deze afkomstig is weetk ni maar na aankomst te oostende wordt deze onmiddelijk overgebracht naar vorst.
wat het ook kan zijn een extra trein die nog is bovenop het ICT treinaanbod word ingelegt.
Moi

Bericht door Moi »

260689 schreef:Er is een dienst met M5 hoor in de week vanwaar deze afkomstig is weetk ni maar na aankomst te oostende wordt deze onmiddelijk overgebracht naar vorst.
wat het ook kan zijn een extra trein die nog is bovenop het ICT treinaanbod word ingelegt.
Dat is de P/ICT-trein uit Hasselt van 07u25 aldaar.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Tux, EXT 18801 wordt met M5 gedaan. Het zijn er zes met één stuurrijtuig, als ik mij dat goed herriner. Van waar de trein kwam kan ik niet zeggen. Ik heb deze maand al 112 treinen gepakt waarvan 74 tussen Oostende en Brugge en ik kan mij niet van elke trein het accent of dat ze Waals of Vlaams spraken herineren. De trein werd getrokken door een 27.

Wel jammer met die EXT's is dat er altijd zoveel naar Oostende gaan en dat er zo weinig van Oostende terugkeren. Ze keren allemaal terug van Blankenberge.
Plaats reactie