West-Vlaanderen promoot zijn eigen dialect in stations

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
OO-MSS

West-Vlaanderen promoot zijn eigen dialect in stations

Bericht door OO-MSS »

een paar weken geleden een vlugge snapshot genomen
Bijlagen
"Toeroet"
"Toeroet"
Kopie van DSC00926.JPG (89.32 KiB) 9416 keer bekeken
Jonathan

Bericht door Jonathan »

:lol: :lol: :lol: Soms wordt er ook in het West-Vlaams omgeroepen door de sono. Alleé, met een echt West-Vlaams accent.
Ook als eens in Brugge de IC C richting Kortrijk horen afroepen? Het is daar ook veelal Iseghem.
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Bericht door SteC »

Ooit al een keer de kusttram genomen? ;)
KB
Berichten: 637
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Bericht door KB »

Of in de trein naar Genk een TBG uit 'De Vlaanders' hebben, geeft ook soms een vreemd effect: "Wij komen aan te Henk, eindstation van deze trein, station Henk". En geen cowboy te zien natuurlijk ...
Ruben
Berichten: 345
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Bericht door Ruben »

Dat is zeker niet alleen in 'de Vlaanders' hoor. Ik heb zelfs de indruk dat er in het station van Leuven met een veel zwaarder accent wordt omgeroepen dan in Brugge... (toch zeker een of andere vrouwenstem). Ook de TBG's kunnen zelden verbergen van waar ze zijn. Maar ja, wie kan dat uiteindelijk wel he?
Wover

Bericht door Wover »

Op de ICG vorige vrijdag was het wel extreem.

We komen aan in Brehhe/Hent/...

Er zat dan nog een uitgesproken West-Vlaming naast ons ook, en daar zijn we dan nog een leuk gesprek over begonnen over het kempens vs het West-Vlaamse dialect :)

Als ik één ding geleerd heb uit mijn vakantie aan zee vorige week, is het wel dat West-Vlamingen ongelofelijk sympathiek zijn ;)
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

hehe Isegem en Tor out hoor je regelmatig op de IC 8xx'en

over Brugge heb ik ook het een en het ander gehoord.

Bruughe
Brogge
Broege

meestal op de IC 5xx'en zijn dat dan
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

hehe Isegem en Tor out hoor je regelmatig op de IC 8xx'en

over Brugge heb ik ook het een en het ander gehoord.

Bruughe
Brogge
Broege

meestal op de IC 5xx'en zijn dat dan
FLV-FGSP
Berichten: 1893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Bericht door FLV-FGSP »

Ruben schreef:Dat is zeker niet alleen in 'de Vlaanders' hoor. Ik heb zelfs de indruk dat er in het station van Leuven met een veel zwaarder accent wordt omgeroepen dan in Brugge... (toch zeker een of andere vrouwenstem). Ook de TBG's kunnen zelden verbergen van waar ze zijn. Maar ja, wie kan dat uiteindelijk wel he?
Die mevrouw in Leuven klinkt vaak erg geïrriteerd, maar ze is goed verstaanbaar. In Mechelen daarentegen is er een omroeper bij wie je het verschil tussen draa vaar en vaaf bijna niet kunt horen...
Tux

Bericht door Tux »

die in hasselt praat zo traag :roll:
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

in Brugge wordt er soms na elk woord diep geademd
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Tux schreef:die in hasselt praat zo traag :roll:
"Daaaames en Heeeeeren, over eeeeeeeeeeeeenkele oooooooooooogenbliiiiiiiiiiiiiiiken kooooomen wij aaaaaaan in Geeeeeeeeeeenk, eindstaaaaaaaation van deeeeeeeeeeeeze treieieieieieieieiein. Oei, iedereeeeeeen is al uitgestaaaaaaaaaaaapt! Wat gaaaaaaaaaaaaat het toch sneeeeeeeeeel met de treieieieieieieiein!"

:lol: :P
KB
Berichten: 637
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Bericht door KB »

Trainspotterke schreef:
Tux schreef:die in hasselt praat zo traag :roll:
"Daaaames en Heeeeeren, over eeeeeeeeeeeeenkele oooooooooooogenbliiiiiiiiiiiiiiiken kooooomen wij aaaaaaan in Geeeeeeeeeeenk, eindstaaaaaaaation van deeeeeeeeeeeeze treieieieieieieieiein. Oei, iedereeeeeeen is al uitgestaaaaaaaaaaaapt! Wat gaaaaaaaaaaaaat het toch sneeeeeeeeeel met de treieieieieieieiein!"

:lol: :P
Voor je zulke 'grapjes' (bijna even flauw als Heert Goste en dat is heel erg moeilijk) maakt, zou je mss beter even de Limburgse dialecten (of de typische kenmerken ervan) bestuderen ...
Laatst gewijzigd door KB op 26 jul 2006, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Tux

Bericht door Tux »

Voor je zulke 'grapjes' (bijna even flauw als Heert Goste en dat is heel erg moeilijk), zou je mss beter even de Limburgse dialecten (of de typische kenmerken ervan) bestuderen ...
euhmz was niet slecht bedoeld :wink: ben zelf ook limburger en spreek thuis altijd dialect. Maarja ik begrijp wat je bedoeld.. srr
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

KB schreef:
Trainspotterke schreef:
Tux schreef:die in hasselt praat zo traag :roll:
"Daaaames en Heeeeeren, over eeeeeeeeeeeeenkele oooooooooooogenbliiiiiiiiiiiiiiiken kooooomen wij aaaaaaan in Geeeeeeeeeeenk, eindstaaaaaaaation van deeeeeeeeeeeeze treieieieieieieieiein. Oei, iedereeeeeeen is al uitgestaaaaaaaaaaaapt! Wat gaaaaaaaaaaaaat het toch sneeeeeeeeeel met de treieieieieieieiein!"

:lol: :P
Voor je zulke 'grapjes' (bijna even flauw als Heert Goste en dat is heel erg moeilijk) maakt, zou je mss beter even de Limburgse dialecten (of de typische kenmerken ervan) bestuderen ...
Wij, West-Vlamingen, mogen ons zo'n grappen permitteren, aangezien wij ook als een uithoek van Vlaanderen beschouwd worden! 8) :P
Plaats reactie