Op school ivm treinen

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
melle

Re: Op school ivm treinen

Bericht door melle »

Ik begin er niet over tegen andere mensen. Ik kan best begrijpen dat dat ongelooflijk saai moet zijn voor hen.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Op school ivm treinen

Bericht door Bibke »

Toch effe meegeven dat dat niet enkel op school is.
Bij mij op het werk begrijpt men mij zelfs niet waarom ik help om historisch materieel te onderhouden en ermee te rijden.

Als ik er nu zo over nadenk komt bij mij het gedacht op dat het eigenlijk in mijn geval cultuurbarbaren zijn :)
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Op school ivm treinen

Bericht door LML »

Bij mij is m'n oudste dochtertje de schuldige... :D. Die vertelt op school dat 'papa van treintjes houdt' (maar van de mama precies niet... :lol:). En uiteraard, als de ouders van m'n dochtertje haar klasgenootjes op reis willen, weekend of daguitstap met de trein, dan weten ze me wonen om allerhande vragen te stellen...

Maar dat ze hierover denken wat ze willen (ne rare of gene rare) over m'n interesse in treinen (en alles wat daarrond hangt), daar lig ik niet wakker van...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: Op school ivm treinen

Bericht door TrainzDr3ver »

Steven schreef:Kijk, je hobby verstoppen is raar dat doe ik dus niet. Heeft een ander er geen interesse in, ook goed. Ieder heeft zijn leven en doet wat hij graag doet. Dat andere iets raar vinden zal me dan worst wezen. Ik zie niet graag voetbal, vind dat een banale sport. Als mensen tegen mij beginnen zagen over voetbal dan zal ik ook andere onderwerpen opzoeken.
+1 :D
Als mensen tegen mij zeggen, van "hoe onnozel is dat eigenlijk" zeg ik gewoon "Ik ben wie ik ben, ik doe wat ik graag doe en als het u ni aanstaat zoekt maar iemand anders om mee om te gaan" :D
COCOKEN007

Re: Op school ivm treinen

Bericht door COCOKEN007 »

Hallo,
ik vind het tof dat er nog jeugd interesse heeft in treinen.
ik ben eraan begonnen toen ik 7 was en ben nu bijna 40 jaar.
Ik verdedig mn hobby met hart en nieren.
Zelfs op school kreeg ik reactie van den diene die speelt met kleine treintjes.
Ih heb veel respect gekregen toen ik spreekbeurten gaf aan de klas.
Ik heb deze spreukbeurten tot in mn laatste jaar van de technische school gegeven .
Telkens heb ik het niveau aangepast en iedereen bleef luisteren en stelde vragen.
Zelfs nu op facebook als ik mn maten van op school chat vragen ze af en toe " en hoe gaat het met de treinen".
Het enige dat hun verwondert is dat ik nog geen TB geworden ben na al deze passie.
Je ziet als je alles goed kan plaatsen en uitleggen (de juiste) blijven de mensen je onthouden.
Al is het maar den diene met zn treintjes is.
Ook als er op man bijt hond of andere programmas treinen inkomen krijg ik nu de volgende dag een telefoon van de collegas , heb je het gezien en zo..
Zelfs op mn werk weten ze dat ik een freak ben van treinen en daar ben ik fier op.
Mn zoon heeft een klein beetje de treinen te pakken maar interesseert zich ook in andere dinges.
Maar 23 oktober gaan we naar de CW in Mechelen en hij is zeer geinteresseerd.
Viva de treinen en zeg maar tegen iedereen dat het je hobby is.
Kritiek krijg je altijd maar daar moet je je tegen bewapenen.
GTZ
cocoken
hld/77/7701-78xx

Re: Op school ivm treinen

Bericht door hld/77/7701-78xx »

Bij mij vallen die meningen daarover nog wel mee op mijn school ist er zelfs nog een andere die zich bezig houdt met het ombouwen van een MW41 (en gelijk heeft hij). Dan is er ook nog ene wiens nonkel een modelbaan, heeft zijn grootvader machinist is geweest, zijn moeder heeeft voor haar opleiding allerlei bouwplannen van treinen omgetekend en hijzelf speelt met marklin. Dus ik ben niet de enige wierdo daar. :)
Trammist

Re: Op school ivm treinen

Bericht door Trammist »

hld/77/7701-78xx schreef:Bij mij vallen die meningen daarover nog wel mee op mijn school ist er zelfs nog een andere die zich bezig houdt met het ombouwen van een MW41 (en gelijk heeft hij).
Huh? Heeft hij er één in bezit?
hld/77/7701-78xx

Re: Op school ivm treinen

Bericht door hld/77/7701-78xx »

Trammist schreef:
hld/77/7701-78xx schreef:Bij mij vallen die meningen daarover nog wel mee op mijn school ist er zelfs nog een andere die zich bezig houdt met het ombouwen van een MW41 (en gelijk heeft hij).
Huh? Heeft hij er één in bezit?
Verkeerd geformuleerd dus :oops: ik bedoelde de bouwplannen.
AGE-411
Berichten: 70
Lid geworden op: 30 dec 2010, 00:32

Re: Op school ivm treinen

Bericht door AGE-411 »

Mijn leerkracht Wiskunde + Chemie was geïnteresseerd in treinen. Vind het raar dat die niet op dit forum zit. (Misschien zit die hier wel, en heb ik hem nog niet gezien. Misschien lees ie dit nu)
Vanuit zijn Wiskundelokaal keek je uit op spoorlijn 86. Ik herinner me dat hij in het midden van zijn uitleg over integraalrekenen eens een pauze van 30 seconden liet vallen en met de mond open naar buiten staarde omdat 2 HLD62's ballast naar Ronse sleepten. :)

In die tijd was het bij mij nog 100% bus, en daar werd ook wel eens met gelachen. Maar ik zweeg er meestal over. :)
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: Op school ivm treinen

Bericht door Treinenman »

--
Laatst gewijzigd door Treinenman op 05 dec 2011, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
De trein is altijd een beetje reizen.
COCOKEN007

Re: Op school ivm treinen

Bericht door COCOKEN007 »

ik ben al 18 afgestudeert op school waar ik zat , maar iedereen in de klas wist dat ik een treinliefhebber was en nog steeds ben .
Mn studies zijn in die richting gevolgd om treinbestuurder te worden.
Ook had ik op school mn boeken mee van Marklin en andere merken.
Het spoorwegjournaal had ik ook al mee en la vie du rail ook.
ik kreeg ook rare opmerkingen van den dienen die speelt nog met treintjes hahaha.
Maar ik trok me daar niets van aan en nu nog zoveel jaar later dezelfde zever.
Niks van aan trekken en blijf wie je bent.
Zelfs mn vrouw aanvaard dat en mn kind ook omdat ze weten dat het een stuk van je leven is.
Nooit beschaamt worden van je hobby alleen hij wordt stilaan veel te duur.
Dus kopen we nu in occasie

gtz
cocoken
Dietrich

Re: Op school ivm treinen

Bericht door Dietrich »

Mijn humaniora is nu wel al enkele jaren geleden, en in die tijd was de interesse (en de aanraking met) er nog niet echt.

Pas tijdens mijn eerste jaar hogeschool ben ik er mij in beginnen interesseren. Weinig mensen weten hier echter van, want ik heb nooit veel met mijn hobby's en interesses te koop gelopen. Bovendien ben ik de laatste tijd weer meer met andere zaken bezig.

Dat ze u een rare vinden verbaast niet, ik vind nog altijd dat je meer respect krijgt voor hobby's rond sport of waar je veel geld in persoonlijke eigendom kan steken (zoals auto's). Daarnaast kunnen velen het gewoon niet loskoppelen van de dienstverlening van de NMBS, alsof het de overvolle treinen zijn die u aanspreken. :roll:
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Op school ivm treinen

Bericht door kika »

Dietrich schreef:Mijn humaniora is nu wel al enkele jaren geleden, en in die tijd was de interesse (en de aanraking met) er nog niet echt.

Pas tijdens mijn eerste jaar hogeschool ben ik er mij in beginnen interesseren. Weinig mensen weten hier echter van, want ik heb nooit veel met mijn hobby's en interesses te koop gelopen. Bovendien ben ik de laatste tijd weer meer met andere zaken bezig.

Dat ze u een rare vinden verbaast niet, ik vind nog altijd dat je meer respect krijgt voor hobby's rond sport of waar je veel geld in persoonlijke eigendom kan steken (zoals auto's). Daarnaast kunnen velen het gewoon niet loskoppelen van de dienstverlening van de NMBS, alsof het de overvolle treinen zijn die u aanspreken. :roll:
Als je een oud rijtuig in je tuin kan stellen, tijd en geld over hebt om het te onderhouden en er iets leuks van te maken, heb je ook veel geld nodig, lijkt me. Nu heb ik zelf alleen maar een balkonnetje en moet ik de tuin met enkele buren delen, dus tsjah... Ik werd ook wel scheef bekeken, maar dat had niet zoveel met treinen te maken en meer met fietsen. Volgens mij hangt veel er van af hoe je er mee omgaat of mee te koop loopt. Ook toen zat ik relatief veel in de trein, maar had geen modeltrein en tarieven ofzo wist ik ook nooit. Als je het halve treinboekje inclusief IC-IR nummers en lijnnummers opdreunt wanneer iemand vraagt hoe hij in Leuven moet geraken, tsjah dan is dat snel raar, als je zegt ga naar $station, volgens mij vertrekt er een trein om x:34 en x:56 van perron 3, maar best kijk je nog even na op die gele affiches, dan vinden ze u niet raar maar behulpzaam. Of is dat tegenwoordig ook al raar?
Binco

Re: Op school ivm treinen

Bericht door Binco »

Ik ben zo te weten gekomen wie nu eigenlijk mijn echte vrienden zijn, zij die dat aanvaarden.
Ze maken er al eens een grapje over maar er wordt altijd bijgezegd dat het niet gemeend was.

Sommige vinden het zelfs fantastisch om mij bezig te zien/horen maar ik probeer het altijd een beetje te beperken.
Voor mensen die er niets van af weten kan dat soms nogal saai worden (Wederzijds respect).

(-> 5de middelbaar)

:D :wink:
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Op school ivm treinen

Bericht door loic1811 »

ik trek het me niet meer aan het is iets dat mij interesseert en wa anderen denken sow what ? veel vinden het freaky ze stellen dan is vragen je geeft er een antwoord op en dan zijt ge ne freak want je weet alles tot in details hier bij ons thuis wordt er over bijna niets anders gesproken da is zoals een bakker ,die spreekt om het cru te zeggen alleen over zijn brood en de verkoop dit en dat ,maar je bent dan wel goed genoeg als het is van ja ik heb gehoord dat het staking is of oh wete gij om hoelaat de trein er is maar ik weet da ik later van mijn hobby mijn job wil maken :)
greetz hle2127
Plaats reactie