Anciaux heeft ook al last vd hitte : Zaventem>sportcentru

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Jean

Anciaux heeft ook al last vd hitte : Zaventem>sportcentru

Bericht door Jean »

Anciaux wil luchthaven Zaventem ombouwen tot sportsite



Om een einde te maken aan de problemen van het vliegtuiglawaai rond Zaventem stelt Vlaams minister van Sport Bert Anciaux voor om de luchthaven van Zaventem om te bouwen tot één grote sportsite. Als alternatief voor Zaventem, schuift hij de militaire luchthaven van Bevekom naar voor. Zo staat te lezen op Anciaux' website.

Volgens Anciaux, zelf gewezen minister van Mobiliteit en 'vader' van het spreidingsplan, is het Zaventem-dossier "een rotdossier waar niet snel een goede oplossing voor gevonden zal worden". Anciaux stelt daarom voor om de activiteiten van Zaventem elders in te planten, bijvoorbeeld door de militaire luchthaven van Bevekom om te vormen tot een zakenluchthaven.

Tegelijk wil hij Zaventem uitbouwen tot één grote sportsite met gloednieuwe stadions en infrastructuur. Die investering is volgens Anciaux ook nodig als Brussel kandidaat wil zijn voor de Olympische Spelen in 2024. Volgens Anciaux is zijn plan onder meer goed voor het sportgebeuren en voor de levenskwaliteit van de omwonenden.
(Belga 19:47)

bron : http://www.demorgen.be/telex/index.html?newsrss=B334112
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

politiekers en zotte ideekes da zijn er ook twee ze
Wover

Bericht door Wover »

bwahaha ik lig strijk :lol:
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1220
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Dat het een stuk onbenul is wisten we al langer, dat ventje heeft alles te danken aan zijn vader. Dat em nog maar wat gaat blèten :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja eerst in de luchthaven miljarden investeren om ze dan even doodleuk (samen met ne hoop werkgelegenheid) in de vuilbak te gooien
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Wat een onnozel voorstel. Wat gaan ze dan doen met de lijn 36c? Hoeveel gaat dat niet kosten, ja?

Het is ook weer typisch:

Als de politiek zich met is moeit, is het gegarandeerd om zeep :!: :!: :roll: :roll: :roll:
Frank
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:48

Bericht door Frank »

Op Ancieaux' site:
Vakantie dient om de zaken eens op een rijtje te zetten. Om te genieten van die dingen waar je anders te weinig tijd voor hebt. Maar ook om na te denken en oplossingen te zoeken voor problemen die zich stellen.
Het beste wat hij mijn inziens kan doen is zeggen dat zijn site gekraakt is en hij natuurlijk zo'n dom idee niet zelf erop heeft gezet. :)
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1220
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Er staat ook bij dat hij zich aan kritiek verwacht. Die zal hij gegarandeerd krijgen :lol:
Tux

Bericht door Tux »

amai :shock: goed zot :!:
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Bwah, ik vind het wel een tof idee 8)
Maar inderdaad, totaal onbetaalbaar, dus afschieten, dit ballonnetje.
RhB

Bericht door RhB »

Als alernartieve vestigingsplaats voor Zaventem is Bevekom zeker geschikt.
Nu had men er wel heel wat vroeger mee af moeten komen. Er zijn in Zaventem heelveel investeringen gebeurd.
En hoelanger ik erover denk, een grote vlieghaven zo dicht bij een groot stadscentrum dan vind je nergens. De vraag die gesteld kan worden, is dat op termijn houdbaar :roll:
En Bevekom (Beauvechain) is qua verbindingen gemakkelijk te ontsluiten.

Nu komt de NIMBY in mij op, moet men daarvoor zo'n mooie streek gaan opofferen, waar ik zo vaak ga wandelen. :wink:
WannaBe

Bericht door WannaBe »

wwww
Laatst gewijzigd door WannaBe op 16 aug 2007, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
JPL107
Berichten: 126
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:48
Locatie: Lier
Contacteer:

Bericht door JPL107 »

Dacht eerst dat het een grap was maar blijkt nu toch waar te zijn :o
1607

Bericht door 1607 »

hij zal weer aandacht willen. pfff. een kogel door de kop deden ze daar vroeger mee. :twisted:
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Bericht door K V B »

RhB schreef: En hoelanger ik erover denk, een grote vlieghaven zo dicht bij een groot stadscentrum dan vind je nergens.
Zo uitzonderlijk dicht ligt Zaventem ook weer niet.

Zaventem - Brussel nieuwstraat: 11km.
Kloten - Zürich Bahnhofstrasse: 9 km.
Schiphol - Amsterdam Kalverstraat: 11 km.
Tegel - Berlin unter den Linden: 7 km.
Schönefeld - Berlin unter den Linden: 16 km.

Zaventem is helemaal niet zo uitzonderlijk.

Wel kan je je afvragen of een bedrijf als DHL op Zaventem gevestigd dient te zijn... En je kan ook afvragen of er ergens anders een land is waar het gepikt wordt dat de hoofdstad zich zo arrogant opstelt...

Krist
Plaats reactie