NMBS MS 459

Hier kun je, in de gepaste post, foto's plaatsen van rollend materieel.
Let op: post enkel je eigen foto's, of foto's waarvan je de toestemming gekregen hebt.
Plaats reactie
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

NMBS MS 459

Bericht door Winston »

Vandaag 16/02/2013 gespot te Gouvy de Gummineus/Deense Dog 459
Afbeelding Afbeelding Afbeelding de 459 tesamen met de Hle 1829 te Gouvy

Groet

Wim
Afbeelding
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: NMBS MS 459

Bericht door Retard »

Dat moet maar een saaie boel zijn, daar in Gouvy. Nooit het oud materieel :?
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

Re: NMBS MS 459

Bericht door Winston »

Proberen jullie in Vlaanderen eerst maar eens de Fyra en de Desiro aan de praat te krijgen. Hebben jullie dan eigenlijk wel nieuw materiaal ? Trouwens de beste NMBS technischi zitten werkeloos thuis Als jullie de zaken daar een keertje onder kontrole hebben kom dan maar eens terug met je kommentaar. Spreekwoord in Vlaanderen " BIJ DE NMBS KRIJG JE JE GELD TERUG ALS WE OP TIJD RIJDEN"

Wim
Afbeelding
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: NMBS MS 459

Bericht door Retard »

Winston schreef:Proberen jullie in Vlaanderen eerst maar eens de Fyra en de Desiro aan de praat te krijgen. Hebben jullie dan eigenlijk wel nieuw materiaal ?
Ik haal hier toch niet Vlaanderen en Wallonië aan? Zowel in Vlaanderen als Wallonië rijdt er oud materieel, uitgenomen in bv. Gouvy of Betrix niet. Dat was wat ik aanhaalde.
Trouwens de beste NMBS technischi zitten werkeloos thuis
Leg eens uit? Bedoel je dat ze met brugpensioen zijn, wat eigenlijk ook een vorm van werkloosheid is?
Als jullie de zaken daar een keertje onder kontrole hebben kom dan maar eens terug met je kommentaar. Spreekwoord in Vlaanderen " BIJ DE NMBS KRIJG JE JE GELD TERUG ALS WE OP TIJD RIJDEN"
De Fyra's worden in Nederland onderhouden :wink:
In Wallonië heeft men ook problemen met de Desiro's, dus hier zijn geen communautaire tegenstellingen. Beter gezegd. In België moet men proberen de Desiro's onder controle te krijgen :wink:
Maar liefst niet te snel
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

Re: NMBS MS 459

Bericht door Winston »

De beste tecnischi zitten of thuis werkeloos of weten het beter op dit forum. NMBS zit te springen om technisch personeel, als jullie het allemaal zo goed weten ga dan solliciteren!

Een loc of treinstel bij de NMBS is al verouderd als hij in dienst komt. Reden? Er moeten zoveel aanpassingen gedaan worden dat het de leverancier/fabrikant jaren werk kost om dit te kunnen leveren. Als dan eindelijk de oplevering daaris is het software pakket al zwaar verouderd.

Een Desiro rijdt hier niet zie alleen de 18 en 19 reeks Maar ja jullie waren zo bekend hier Ik niet al woon ik in de buurt en kom er diverse keren per week. Een Desiro in Duitsland rijdt vlekkeloos omdat er geen onnodige aanpassingen nodig zijn.

Het zelfde als met de NS in NL daar laten ze treinstellen bouwen zonder toilet; dus ongeschikt op lange trajecten en heb je teveel treinstellen op korte trajecten. Een ander voorbeeld bij de KLM ldaar liet men Boeing 747 bouwen zonder accomodatie voor de crew. Dus ook alleen maar voor max 6 uur in de lucht.

Op tijd rijden? Als er twee cm sneeuw valt is de economie in Vlaanderen plat hier gaat alles gewoon door. Walloniers zijn geen supermensen beslist niet maar weten beter om te gaanmet de situatie omdat het te vaak voorkomt. In Vlaanderen hebben ze de klok Hier hebben ze de tijd. Misschien daarom dat er meer bedrijven investeren in Wallonie dan in ........

Het ga jullie goed als ik met zo'n dergelijk kinderlijk zootje te maken heb Verbeter de wereld en begin bij jullie zelf dan stap ik er liever uit Ga echt naar de NMBS je wordt zonder meer aangenomen misschien ook zonder medische keuring

gegroet
Afbeelding
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: NMBS MS 459

Bericht door HLE 2302 »

Winston schreef:De beste tecnischi zitten of thuis werkeloos of weten het beter op dit forum. NMBS zit te springen om technisch personeel, als jullie het allemaal zo goed weten ga dan solliciteren!

Een loc of treinstel bij de NMBS is al verouderd als hij in dienst komt. Reden? Er moeten zoveel aanpassingen gedaan worden dat het de leverancier/fabrikant jaren werk kost om dit te kunnen leveren. Als dan eindelijk de oplevering daaris is het software pakket al zwaar verouderd.

Een Desiro rijdt hier niet zie alleen de 18 en 19 reeks Maar ja jullie waren zo bekend hier Ik niet al woon ik in de buurt en kom er diverse keren per week. Een Desiro in Duitsland rijdt vlekkeloos omdat er geen onnodige aanpassingen nodig zijn.

Het zelfde als met de NS in NL daar laten ze treinstellen bouwen zonder toilet; dus ongeschikt op lange trajecten en heb je teveel treinstellen op korte trajecten. Een ander voorbeeld bij de KLM ldaar liet men Boeing 747 bouwen zonder accomodatie voor de crew. Dus ook alleen maar voor max 6 uur in de lucht.

Op tijd rijden? Als er twee cm sneeuw valt is de economie in Vlaanderen plat hier gaat alles gewoon door. Walloniers zijn geen supermensen beslist niet maar weten beter om te gaanmet de situatie omdat het te vaak voorkomt. In Vlaanderen hebben ze de klok Hier hebben ze de tijd. Misschien daarom dat er meer bedrijven investeren in Wallonie dan in ........

Het ga jullie goed als ik met zo'n dergelijk kinderlijk zootje te maken heb Verbeter de wereld en begin bij jullie zelf dan stap ik er liever uit Ga echt naar de NMBS je wordt zonder meer aangenomen misschien ook zonder medische keuring

gegroet
Meneer klinkt als een zéér gefrustreerde kenner ? zo'n grote mond man. Je zou beter zelf je berichten eens nalezen, dan zul je eens zien wie er de beterweter is ... zoveel problemen zijn er niet met de desiro's, de ook nog nieuwe T18 doet het prima, en de Fyra ? Dat zijn stellen van Nederland, uw super perfecte land dus. :roll:

Ga op een ander gaan zeiken. :wink:
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: NMBS MS 459

Bericht door loic1811 »

en de desiro's rijden ook in bertrix rond ;)
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

Re: NMBS MS 459

Bericht door Winston »

Gefrusteerd? Laat me niet lachen om het zielige zootje van dit forum. Nederland? ik heb 5 vingers aan beide handen als ik aan een hand deze probeer te buigen staat er altijd een omhoog. NL bestaat niet meer voor mij. Dat is nog zwakker dan de eerste beste instelling. Rutte eerst vakkenvuller bij V&D in Dordrecht nu ........... vuller van de VVD

Ik heb gelukkig geen opleiding voor het spoor gehad. In een totaal andere richting maar zou geen honderste seconde in het spoor willen werken. Waarom dan wel fotografie? omdat dat al jaren graag doe. Heel die materie er om heen interesseer mij totaal niet. Zaken doen met Italie heb ik in de eind jaren 60 al afgeleerd.

Maar ja als inwoner in de regio weet je niet welk materiaal hier rijdt. De Vlamingen weten het beter of zelfs de Nederlanders. Als de invasie weer komt moeten we alles achter slot en grendel doen en ja de Walloniers zijn zo dom Maar ja dat zeggen ze in Vlaanderen al jaren. Daarom zien we graag de hakken van de scheoenn van de Vlamingen en de Hollanders dan gaan ze tenminste weg Hebben wij de vrijheid terug

Reageren heeft geen zin meer ik ben uitgelogd van dit kinderlijk amateurs zootje;
Afbeelding
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

Re: NMBS MS 459

Bericht door Winston »

hle2127 schreef:en de desiro's rijden ook in bertrix rond ;)

Bertrix is 70km hier vandaan Leer uw land land kennen!!!!!! Terug naar school aardrijkskunde/geografie vak gaan opnemen
Afbeelding
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: NMBS MS 459

Bericht door loic1811 »

Dat weet ik maar je was bezig van Vlaanderen en Wallonië blijkbaar kunt u niet op een rustige manier een discussie voeren wat ik betreur . Moest iedereen zoals u reageren zou het hier maar triestig zijn
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

Re: NMBS MS 459

Bericht door Winston »

Ondanks mijn verzoek niet meer te willen reageren werd dit toch gedaan Misschien zou de moderator de moeite willen nemen om al mijn gegevens te willen verzijderen. Tenminste als dit niet al te veel moeite is want ja het kijken naar veilige situaties kost veel tijd en energie Maar voor dat onderwerp blijft er bij mij een vinger omhoog staan op dit forum

DAAROM VERWIJDER MIJN GEGEVENS S V P NU DIRECT anders zijn de gevolgen voor u kenbaar te voelen

Wim
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS MS 459

Bericht door Steven »

Beste Wim,

Ik ben een weekje op vakantie en krijg hier in het buitenland al klachten. Je geeft in uw laatste post een dreigement naar andere mensen toe wat we niet kunnen verdragen. Een van de basisregels voor het forum is respect voor elkaar en elkaars mening (ook als deze verschillend is).

Verder een aantal zaken op een rij
Fyra's zijn in onderhoud en op puntentelling te Amsterdam en nog steeds de eindverantwoordelijkheid van de leverancier zijnde een italiaans bedrijf/
Desiro's rijden veruit in bijna alle delen van het land (zowel noord als zuid) en de oppuntstelling is ook daar volledig in handen van de leverancier en dat is Siemens.
Dus het nut waarom NS of NMBS betere techniekers moet zoeken doet in die discussie niets ter zake.
IN Gouvy komt ook de reeks 3000CFL trouwens.

Fotografie mag uw hobby gerust zijn maar je negeert een beetje de veiligheid door steeds foto's te maken vanuit het spoor en dus andere mensen (met desnoods minder gevoel voor veiligheid) aan te zetten tot onveilig gedrag, respecteer dus aub ook de algemene regels voor spoorwegfotografie.
Als je zelf zegt geen interesse te hebben over de techniek of de jobs bij het spoor lijkt het mij onlogisch om er zelf over te discussiëren/praten.

Je kan respect krijgen van iedereen door zelf respect te geven die regels zijn hier voor iedereen van het forum anders heeft een forum totaal geen nut van bestaan ongeacht of het nu over treinen, auto's of vliegtuigen of iets anders gaat.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: NMBS MS 459

Bericht door groentje »

Wie was er hier nog maar net geïnteresseerd aan het raken in alles wat met spoorwegen te maken heeft? Ik zie een kereltje uit Gouvy dat best leuke foto's maakt van MR 96 en I11 met hle 18-19 in de sneeuw, waar er een reactie op komt dat er niet meteen veel interessant materieel komt, blijkbaar, waarop een totaal niet terzake doende reactie komt over Fyra en co. Terwijl er gewoon een paar nostalgici zitten die heimwee hebben naar de goede oude tijd van zware diesels in de Ardennen, we zijn nu eenmaal wel treinnerds. En daarna nog eens ga je zo hevig in de verdediging van Wallonië, terwijl er geen letter kritiek is geweest op jouw woonplaats. Waarop reageer je dan alsof een of andere mug je heeft gebeten? Daarvoor is het zeker bij jou nog veel te vroeg, hoor. Tenzij je gewoon de zoveelste trol bent, en dan hoop ik dat Steven/Schaap je profiel volledig verwijderd, en is het maar spijtig van die paar interessante winterfoto's.
Tussen haakjes, er rijdt nog ander materiaal, zo komt enkele keren per dag een Luxemburgse stam tot in Gouvy, en tenzij dat veranderd is, rijden er ook nog de schitterende I10-rijtuigen naar Luxemburg.
Plaats reactie