Sprinter 932 - ongeval Pecrot

Hier kun je, in de gepaste post, foto's plaatsen van rollend materieel.
Let op: post enkel je eigen foto's, of foto's waarvan je de toestemming gekregen hebt.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Sprinter 932 - ongeval Pecrot

Bericht door HLE 2302 »

Steven schreef:Als een break veel gaat slippen moet je gewoon iets minder hard gaan aanzetten (meestal volstaat het effe te minderen naar stand 4 van de tractie), bij een sprinter kan het slippen echter al optreden in de eerste stand (persoonlijk meegemaakt op de lijn naar Nijvel). Er zijn dus wel degelijk serieuze verschillen tussen beide.
ma die grote verschillen komen dan toch voort van het gewicht ?

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Sprinter 932 - ongeval Pecrot

Bericht door Steven »

gewicht speelt zeker een rol, maar een break heeft nog iets extra dat een sprinter niet heeft, een elektrische rem. Hierdoor kan hij ook al veel beter remmen dan een sprinter. Zeker bij vochtig weer kan dit verschil maken, bij de sprinter ben je dan voorzichtiger (wegens dat schuiven).
Plaats reactie