Mondeling examen voor onderstationschef.

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
groentje
Berichten: 7294
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Vandaar dus, alleen in Brussel. :wink:
WannaBe

Bericht door WannaBe »

wwwww
Laatst gewijzigd door WannaBe op 16 aug 2007, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Spectrum

Bericht door Spectrum »

@ Webster en markske: doén, die Selor testen

het schriftelijk is goed te doen vond ik (meerkeuzevragen op computer), alleen bij het mondeling heb ik gezweet. woordenschat is niet mijn sterkste punt omdat ik de taal niet veel spreek en op mondeling is dat natuurlijk essentieel. misschien naar het RTBF-nieuws kijken en een Franse krant lezen om je voor te bereiden.

succes!
paljas

Bericht door paljas »

Spectrum schreef:@ Webster en markske: doén, die Selor testen

het schriftelijk is goed te doen vond ik (meerkeuzevragen op computer), alleen bij het mondeling heb ik gezweet. woordenschat is niet mijn sterkste punt omdat ik de taal niet veel spreek en op mondeling is dat natuurlijk essentieel. misschien naar het RTBF-nieuws kijken en een Franse krant lezen om je voor te bereiden.

succes!
Ik heb indertijd ook het selor-examen meegedaan en voor mn mondeling moest ik om 13u aanwezig zijn. Aangezien mijn familienaam met een V begint zat ik bij de laatsten om binnen gegaan. Toen het "bijna" mijn toer was om 16u ben ik in een franse colleire geschoten en binnengevallen bij de jury om hun wanbeleid aan te klagen.
Gevolg: Ik was de volgende aan de beurt en geslaagd met 10/20!
Dank u wel selor!!!
Bert

Bericht door Bert »

Chance dat het nog in een Franse colleire was. :lol:
Webster23

Bericht door Webster23 »

Al anderhalf week met lampjes staan zwaaien in Centraal, onderchef beetje volgen. Soms interessant, maar meestal very boring.
Wel goed voor men frans, want je moet veel info geven op het perron en dat is meestal in het frans, al komt engels ook wel veel terug :)

Vooral mannekes mee ne kodak die naar Bruges/Brugies/Brugas moeten...
nicken

Bericht door nicken »

Webster23 schreef:Al anderhalf week met lampjes staan zwaaien in Centraal, onderchef beetje volgen. Soms interessant, maar meestal very boring.
Wel goed voor men frans, want je moet veel info geven op het perron en dat is meestal in het frans, al komt engels ook wel veel terug :)

Vooral mannekes mee ne kodak die naar Bruges/Brugies/Brugas moeten...
om ne Brugse Zot te drinken :D :lol:
Spectrum

Bericht door Spectrum »

Joepie! Vandaag resultaat gekregen: 16/20 waarmee ik blijkbaar 7e geworden ben :)
markske
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 feb 2007, 09:35

Bericht door markske »

Spectrum

Mes felicitations 8)
Kjoeb

Bericht door Kjoeb »

Ik ben volgende week uitgenodigd om het mondelinge gedeelte van de toelatingsproef onderstationchef te gaan afleggen.
Ik heb helaas geen voorkennis ivm het hele trein -en stationchef gebeuren.
Mijn enige doelstelling is eigenlijk de jury van mijn grenzeloze inzet en ambitie te overtuigen. Maar is dit realistisch? Dat vroeg ik mij af.
En ook wat voor mensen zetelen in zo'n onderstationchef-jury?
Voor er iemand zou reageren, ik heb al alles over ostc's op dit forum gelezen :wink:
Alvast bedankt!

enneeeuh, zou ne schone lach en nen knipoog helpen? :lol:

btw, ik had slechts 10/20 op m'n schriftelijk gedeelte
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22551
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja enige voorkennis is niet vereist, er zijn er zovele die wel slagen zonder treinfreak te zijn hoor.
WannaBe

Bericht door WannaBe »

www
Laatst gewijzigd door WannaBe op 16 aug 2007, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Kjoeb

Bericht door Kjoeb »

Ik had inderdaad wel wat anders verwacht van dat schriftelijk examen. Klassieker denk ik :P, dat zou je toch denken als je de taal van de briefwisseling van de spoorwegen bekijkt, soit.
Dat quiz-achtige had wel iets vond ik, ik denk dat ik daardoor minder nerveus was.
Mezelf verkopen en eerlijk zijn, ik denk dat deze wel de belangrijkste dingen zijn om te onthouden.
Ik ben wel blij dat de jury niet uit een grote groep mensen bestaat, ik zou mij dan nog minder op mijn gemak voelen en niet meer weten in wie zijn ogen te kijken op den duur 8).
Door alles ivm ostch's te lezen voel ik mij ook al wat geruster omdat ik nu weet dat de meesten (bijna iedereen) zich wat nerveus voelt/voelde tijdens de mondelinge selectie :wink:.

Héél hard bedankt voor jullie reactie en ik laat hier wel nog iets achter hoe het zaterdag zal verlopen.

Groetjes, Tim.
markske
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 feb 2007, 09:35

Bericht door markske »

Gewoon jezelf zijn, indien mogelijk hier en daar wat vermelden uit de inleidende voordracht (deze van voor het schriftelijk examen).
Vooral rustig blijven en ook niet teveel uitleg willen geven, anders blijven ze toch maar vragen tot je vast zit.
Je moet je wel niet ongerust maken probeer er gewoon een goed gesprek van te maken.
Alvast veel succes.
Kjoeb

Bericht door Kjoeb »

Kben nu een half uurtje thuis van het mondeling examen en ik heb er toch een redelijk goed gevoel aan overgehouden.
Het was wa stressy maar kheb goed kunnen antwoorden op de gestelde vragen, of toch zo goed mogelijk :).
Ik was ook heel blij dat het snel aan mij was, kheb maar een uurtje moeten wachten. Want lang wachten is niet goed voor de zenuwen :).

Nu is het enkel nog (lang) wachten op de uitslag, maar das 't makkelijkste gedeelte :wink: .


Groetjes en bedankt voor jullie info.

Tim
Plaats reactie