Pagina 2 van 4

Geplaatst: 06 jun 2006, 23:13
door Steven
willy schreef:Stel : ik wil van treinbestuurder naar treinbegeleider
das een stapje terug volgens ik hoor zeggen heb

Geplaatst: 07 jun 2006, 13:03
door groentje
Moet je niet een aantal jaren binnen je functie blijven? Omwille van de opleidingskost dacht ik dat je min. 5 jaar moest wachten om te veranderen van functie, met uitzondering van graadverhogingen.

Geplaatst: 07 jun 2006, 13:29
door Steven
groentje schreef:Moet je niet een aantal jaren binnen je functie blijven? Omwille van de opleidingskost dacht ik dat je min. 5 jaar moest wachten om te veranderen van functie, met uitzondering van graadverhogingen.
dus wat doet iedereen, een graad verhoging he :-)

Geplaatst: 07 jun 2006, 14:25
door .Pieter
Hallo,

10 jaar moet je erbij blijven hoor.
Volgens het reglement dat bij de brieft steekt.

V. Bijzondere Bepalingen

De treinbestuurders worden niet toegelaten het kader van het treinbesturingspersoneel te verlaten voordat ze 10 jaar dienst tellen te rekenen vanaf hun aanstelling in dit kader. Dit verbod wordt evenwel opgeheven ingeval van bevordering in een graad van een rang hoger dan rang 5
Rang 5: bijlage 1 van het ARPS Bundel 520.

Groet ,

Geplaatst: 07 jun 2006, 16:50
door Steven
.Pieter schreef:Hallo,

10 jaar moet je erbij blijven hoor.
Volgens het reglement dat bij de brieft steekt.

V. Bijzondere Bepalingen

De treinbestuurders worden niet toegelaten het kader van het treinbesturingspersoneel te verlaten voordat ze 10 jaar dienst tellen te rekenen vanaf hun aanstelling in dit kader. Dit verbod wordt evenwel opgeheven ingeval van bevordering in een graad van een rang hoger dan rang 5
Rang 5: bijlage 1 van het ARPS Bundel 520.

Groet ,
kortweg wat we hier dus al zeiden he :-) een verhoging in graad

Geplaatst: 07 jun 2006, 19:49
door willy
bedankt jongens

Geplaatst: 10 jun 2006, 17:05
door willy
mijn droom is eigenlijk om treinbegeleider te worden.

Geplaatst: 15 jun 2006, 20:05
door Speedy
willy schreef:mijn droom is eigenlijk om treinbegeleider te worden.
Dan maar beter nie voor treinbestuurder gaan hé :?
Ze werven toch ook treinbegeleiders aan ?

Geplaatst: 17 jun 2006, 09:11
door willy
voor't ogenblik niet geloof ik. Ik zie het toch nergens staan.

Geplaatst: 17 jun 2006, 10:18
door Steven
willy schreef:voor't ogenblik niet geloof ik. Ik zie het toch nergens staan.
idd voor de moment is er geen sessie open, maar da neemt niet weg dat er dit jaar meer gaan komen hoor

Geplaatst: 17 jun 2006, 10:47
door paljas
Steven schreef:
willy schreef:voor't ogenblik niet geloof ik. Ik zie het toch nergens staan.
idd voor de moment is er geen sessie open, maar da neemt niet weg dat er dit jaar meer gaan komen hoor
...naar mijn bescheiden mening is er geen aanwervingsstop voor tbg. Khad er een tijd geleden een bericht van gekregen.

Geplaatst: 20 jun 2006, 01:23
door Concurrent
Treinbegeleiders???Mijn armzalige achterwerk ook...

Als er nu één ding is waar ik bij de NMBS kan omvallen , dan zijn het wel de conducteurs :twisted: Ze komen altijd op de meest ongepaste momenten het kaartje knippen en als ze dan een kaartje knippen , knippen ze een half jaar uit de richting , zeke rop mijne gopass...En dan het voorval van laatst, ik stap in Mortsel de trein op om iets na 23 uur met mijn gopass duidelijk ingevuld dat ik via aarschot naar diest moest, komt die vanuit de cabine mijn ticketje knippen en hup meneer was weer weg.Ik stap uit in Aarschot en wat blijkt=>laatste trein naar hasselt was al parti.Op zo'n moment heb ik echt zin om die mens zijn gezicht vol te schelden, hebben die nu echt niets beter te doen dan met hun luie reet naast de machinist gaan te zitten ????Ik vind toch dat hij op z'n minst had kunnen zeggen dat in Diest geen trein meer was richting Hasselt en door dit geval heb ik er dus wel vastgezetn in aarschot van middernacht tot 05.06 voor de eerst volgende trein richting Diest!Sinds dit vooralleke moet ik dus niets meer weten van de NMBS conducteurs!Akkoord , ze zijn allemaal niet , maar ze kunnen tenminste toch iets doen voor hun pree!!Geef mij maar de DB , geen conducteurs die het je leven zuur maken...

Geplaatst: 20 jun 2006, 09:15
door overweg13
Concurrent schreef:En dan het voorval van laatst, ik stap in Mortsel de trein op om iets na 23 uur met mijn gopass duidelijk ingevuld dat ik via aarschot naar diest moest, komt die vanuit de cabine mijn ticketje knippen en hup meneer was weer weg.Ik stap uit in Aarschot en wat blijkt=>laatste trein naar hasselt was al parti.Op zo'n moment heb ik echt zin om die mens zijn gezicht vol te schelden, hebben die nu echt niets beter te doen dan met hun luie reet naast de machinist gaan te zitten ????Ik vind toch dat hij op z'n minst had kunnen zeggen dat in Diest geen trein meer was richting Hasselt en door dit geval heb ik er dus wel vastgezetn in aarschot van middernacht tot 05.06 voor de eerst volgende trein richting Diest!
Hallo,

1. Je informeren over de reismogelijkheden moet je voor de reis doen: website, papieren spoorboekje, folders, telefoon... de mogelijkheden zijn legio.
2. Hoe moet een TBG weten dat iemand slecht of niet geïnformeerd. De wet op de gelijke kansen verbiedt om dat van je gezicht af te lezen.
3. Je had al lang in je bed moeten liggen...

Geplaatst: 20 jun 2006, 10:49
door Steven
overweg13 schreef:
Concurrent schreef:En dan het voorval van laatst, ik stap in Mortsel de trein op om iets na 23 uur met mijn gopass duidelijk ingevuld dat ik via aarschot naar diest moest, komt die vanuit de cabine mijn ticketje knippen en hup meneer was weer weg.Ik stap uit in Aarschot en wat blijkt=>laatste trein naar hasselt was al parti.Op zo'n moment heb ik echt zin om die mens zijn gezicht vol te schelden, hebben die nu echt niets beter te doen dan met hun luie reet naast de machinist gaan te zitten ????Ik vind toch dat hij op z'n minst had kunnen zeggen dat in Diest geen trein meer was richting Hasselt en door dit geval heb ik er dus wel vastgezetn in aarschot van middernacht tot 05.06 voor de eerst volgende trein richting Diest!
Hallo,

1. Je informeren over de reismogelijkheden moet je voor de reis doen: website, papieren spoorboekje, folders, telefoon... de mogelijkheden zijn legio.
2. Hoe moet een TBG weten dat iemand slecht of niet geïnformeerd. De wet op de gelijke kansen verbiedt om dat van je gezicht af te lezen.
3. Je had al lang in je bed moeten liggen...
punt 1 en 2 volmondig akkoord, als je op da moment nog moet te weten komen dat uw reis niet meer volledig kan afgelegd worden ben je slecht vertrokken, dus VOOR je instapt had je dit al moeten weten. Die mensen kennen trouwens het spoorboekje niet van buiten (daarvoor hebben ze ibis dus), het is dus vrij goedkoop om op die manier kritiek te uiten

Geplaatst: 20 jun 2006, 12:24
door Concurrent
Ik heb die pipo al mee op de late treinen zien zitten , dus die wist goed genoeg dat zij de laatste trein waren die in Aarschot passeerde.

En daarbij nog , als ik een hele dag weg ben geweest ga ik niet zitten piekeren of hoe ik naar huis moet.Ik weet dat ik via Aarschot naar Diest kon en dus niet anders!Ik heb nog zitten twijfelen tussen de trein naar Lueven of de trein naar Geel.Maar ik was weer zo blij dat ik naar huis kon dat ik de eerste heb genomen.Richting Geel kon ik nog eens een half uur wachten...

2 Dagen eerder nam ik een trein vroeger en verliep alles vlekkeloos, ga ik niet over zitten nadenken dat als je een uurtje later vertrekt je vast komt te zitten in Aarschot.

En als jij hals overkop beslist om niet met de taxi naar huis te rijden maar wel met de trein , ga ik geen pc telefoon... zitten zoeken om de reisweg op te zoeken.En Mortsel is onbemand , daar kan ik ook niets aan doen dat ik geen verdere info vind!