bediende van het bankwerk uurregeling

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
visserke

bediende van het bankwerk uurregeling

Bericht door visserke »

Hallo, ik heb reeds schriftelijke en mondelinge proef afgelegd voor bediende van het bankwerk.
Nu had ik graag eens geweten welke uurregeling je hebt als bankwerker (38 u week?)
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: bediende van het bankwerk uurregeling

Bericht door Robin »

36uur maar je werkt er 40.
Hiervoor krijg je als compensatie 13 KD's en 13 CV's per jaar.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Tw-er

Re: bediende van het bankwerk uurregeling

Bericht door Tw-er »

Robin schreef:36uur maar je werkt er 40.
Hiervoor krijg je als compensatie 13 KD's en 13 CV's per jaar.
Wat bedoel je hier mee?
KD's zijn kompensatiedagen neem ik aan en wat zijn dan die CV's en komt dit bovenop u jaarlijks verlofdagen (normaal 20)?

,Mvg Tw-er
tomdg
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:40

Re: bediende van het bankwerk uurregeling

Bericht door tomdg »

CVs zijn dagen die je binnen een bepaalde periode moet nemen (ongeveer elke maand 1 dag).
groentje
Berichten: 7271
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: bediende van het bankwerk uurregeling

Bericht door groentje »

Bij de spoorwegen hebben we een 36-uren-werkweek. Omdat er ook gewerkt wordt buiten de typische werkuren, bijvoorbeeld ook op feestdagen, in weekends, nachten..., en heel wat shifts 8 uren duren, zijn er een aantal verlofstelsels die dat willen compenseren.
Je hebt het gewone verlof, meestal aangeduid als VV, zoals alle werknemers. Ter compensatie van gewerkte weekends zijn er CX en RX, compensatieverloven en rustverloven (zeg maar zaterdagen en zondagen). KD's of Kredietdagen dienen om de 38-urenwerkweek voor mensen met een shift van 8 uren, tot een 36-urenwerkweek te herleiden. Deze zijn zelf in te plannen, leveren een maaltijdcheque op alsof je gewerkt zou hebben, en zijn overdraagbaar naar het jaar erop, zolang je een bepaald aantal niet overschreid.
Verder zijn er nog OO's, voor overuren, gelegenheidsverloven...
Tw-er

Re: bediende van het bankwerk uurregeling

Bericht door Tw-er »

oops verlof genoeg zo te zien :lol:
In mijn huidige firma hebben ze zonet beslist dat we 30min rust gaan hebben ipv nu 24 min dit wil wel zeggen dat ze de 3 compensatiedagen hiervan gaan afpakken maar als we ons verlof voor 1/12 voor het komende jaar doorgeven en niet in de maanden juli-augustus meer dan 10 dagen nemen krijgen we als "beloning" deze 3 dagen terug.
Tof he en niet moeilijk dat ik van werk wil veranderen :evil:

;Mvg Tw-er
groentje
Berichten: 7271
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: bediende van het bankwerk uurregeling

Bericht door groentje »

Niet te enthousiast, hoor. In theorie hebben we vrij veel verlof, maar door personeelsgebrek gebeurt het al eens dat je niet altijd verlof kan opnemen. En natuurlijk staat er, afhankelijk van wat je doet, tegenover dat je ook werkt in het weekend of 's nachts.
Voor mij is dat geen probleem, het levert me zelfs heel wat voordelen op, zoals naar de winkel kunnen gaan op een rustig moment, of naar de bank zonder verlof te vragen, maar je moet het wel willen doen.
Tw-er

Re: bediende van het bankwerk uurregeling

Bericht door Tw-er »

Ik werk nu 2 van de 4 weekend's , in dit weekend wisselt mijn ploeg dus in het beste geval zaterdag de vroege en daarna zondag de late maar anders is het zaterdag de late tot 22h30 en dan zondags de vroege vanaf 7h.
Ik krijg hiervoor natuurlijk Compensatie maar in de toekomst zal dit op de dag zijn dat de baas me niet nodig heeft en niet de dag die ik graag heb :evil:
Zo is het ook al een paar jaar dat de mensen die op pensioen gaan niet vervangen worden en dagen wisselen met collega's gaat ook niet altijd meer want ze moeten in mijn buurt wonen. = als ik wil wisselen met iemand uit de kempen gaat dit niet want dan is mijn sector niet gedekt (wonende aan de andere kant van antwerpen)
Het gras is natuurlijk niet groener aan de andere kant van de weide maar we moeten steeds meer geven aan de chef en krijgen hiervoor steeds minder terug.

;Mvg Tw-er
GRA29

Re: bediende van het bankwerk uurregeling

Bericht door GRA29 »

Hallo allemaal,
Ik heb op 17 maart mijn mondeling examen voor "bediende van het bankwerk" distrikt noordoost afgelegd. En vandaag, na enkele zenuwachtige weken, zat er in mijn brievenbus een brief van het acod om te melden dat ik geslaagd ben ! Dus nog voor de officiele melding van de HR-dienst. Snelle mannen!
Nu nog de medische keuring en ik ben een nieuwe collega. :D
Greetz,
D.
GRA29

Re: bediende van het bankwerk uurregeling

Bericht door GRA29 »

Eindelijk,
na meer dan 8 maanden :shock: wachten mag ik eindelijk naar het medische onderzoek.
Hopelijk wordt het lange wachten beloond en kan ik volgend jaar beginnen na een slopende solicitatie van bijna één jaar.

Greetz,
D.
GRA29

Re: bediende van het bankwerk uurregeling

Bericht door GRA29 »

Gisteren een brief van CPS in de bus met de melding dat ik medisch ok ben. :D
Nu nog wachten op de oproepingsbrief voor bediende van het bankwerk infra werkzetel i-i Leuven.
Iemand die weet wat mij daar te wachten staat?

Greetz,
D.
poxer

Re: bediende van het bankwerk uurregeling

Bericht door poxer »

GRA29 schreef:Gisteren een brief van CPS in de bus met de melding dat ik medisch ok ben. :D
Nu nog wachten op de oproepingsbrief voor bediende van het bankwerk infra werkzetel i-i Leuven.
Iemand die weet wat mij daar te wachten staat?

Greetz,
D.
Al nieuws?
GRA29

Re: bediende van het bankwerk uurregeling

Bericht door GRA29 »

Half maart mag ik beginnen :!:
D.
Gerd

Re: bediende van het bankwerk uurregeling

Bericht door Gerd »

Bij welke dienst?
Plaats reactie