werkplaats Mechelen en kleurenblindheid

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
thomas.vho

werkplaats Mechelen en kleurenblindheid

Bericht door thomas.vho »

Hallo,

Ik heb onlangs meegedaan aan de jobday van infrabel, geslaagd op alles en gefeliciteerd geweest met m'n aanwerving...om dan medisch afgekeurd te worden omwille van kleurenblindheid. Bij de dienst HR is mij toen gezegd dat ik nog wel terecht zou kunnen in de centrale werkplaats in Mechelen dus heb ik mij ingeschreven voor de jobday daar overmorgen. Omdat ik toch enige zekerheid wou heb ik gebeld met de dokter vd medische keuring maar die kon (wou) mij niet duidelijk zeggen of dit een probleem zou zijn.

Vandaar dus deze vraag, is er iemand hier tewerkgesteld in Mechelen die ook kleurenblind is (of kent iemand hier iemand die...) of kan er iemand mij met zekerheid zeggen dat dit inderdaad geen probleem is.

Ik zou vermoeden dat de kleurenblindheid een probleem is omdat functies bij infrabel veiligheidsfuncties zijn terwijl deze in de werkplaats dat niet zijn.

Alvast bedankt en met vriendelijke groeten,
Thomas
tomdg
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:40

Re: werkplaats Mechelen en kleurenblindheid

Bericht door tomdg »

Ik weet dat je tijdens de medische controle ook testen moet doen. Je moet cijfers kunnen herkennen die gevormd zijn door gekleurde bolletjes. Zoiets als dit: http://www.tveen.nl/Testjes/Test_Kleurenblind.asp als dat lukt is er normaal geen probleem.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: werkplaats Mechelen en kleurenblindheid

Bericht door Robin »

in de werkplaats kan dit geen kwaad, ik ken collega's in Mechelen die ook kleurenblind zijn ;).
groen zien ipv grijs...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
thomas.vho

Re: werkplaats Mechelen en kleurenblindheid

Bericht door thomas.vho »

Schitterend!

Merci, dat is een pak van mijn hart want bij de HR noch de medische dienst kon iemand het mij zeggen.
Bon, morgen jobday, op hoop van zege! :-)
tomdg
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:40

Re: werkplaats Mechelen en kleurenblindheid

Bericht door tomdg »

Ik heb het vandaag eens nagevraagd en het kan idd geen kwaad.
Plaats reactie