ontslag nemen

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
taz

ontslag nemen

Bericht door taz »

Ik werk nu al bijna een jaar bij de NMBS als eerste technicus-mecanicien en ben aan het overwegen om ontslag in te dienen. Zijn er gevolgen aan verbonden daar ik mijn vakantiedagen opgenomen heb?

groet
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Re: ontslag nemen

Bericht door Mechanik »

bij de NMBS niet, op je ander werk zul je waarschijnlijk geen recht meer hebben op betaald verlof aangezien je het hier allemaal al had opgenomen ...
taz

Re: ontslag nemen

Bericht door taz »

Moet ik dan niets terugbetalen daar het jaar 2012 nog lopende is? Sowieso ga ik nog 2 maanden werken (of moeten werken).

groet en dank voor het respons
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: ontslag nemen

Bericht door dentheo »

Normaal niet.
Omdat je dit jaar niet afmaakt is volgend jaar je dubbel verlofgeld ook iets minder.
Theo
Groeten vanop de Heide
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: ontslag nemen

Bericht door nighttrain »

dentheo schreef:Normaal niet.
Omdat je dit jaar niet afmaakt is volgend jaar je dubbel verlofgeld ook iets minder.
Theo het zijn 2 volledig verschillende sociale systemen! Bij de NMBS is het vakantiegeld systeem anders berekend ,het is statutair bepaald.De persoon bij de NMBS heeft ook niet 13.7% betaald van zijn loon enz enz... En is niet onderhevig aan CAO en andere afspraken per sector of RIZIV. Idem voor de verlofdagen.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: ontslag nemen

Bericht door dentheo »

Wil dat zeggen dat je het jaar NA het werken bij NMBS, je geen "dubbel" vakantiegeld hebt ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: ontslag nemen

Bericht door Kristofke »