Geschiktheidstesten onderstationschef

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
option

Re: Geschiktheidstesten onderstationschef

Bericht door option »

Junkie88 schreef:
option schreef:Heb jij al een uitnodiging gekregen voor dat gesprek? Dit zou naar het schijnt volgende week al doorgaan, maar ik heb alvast nog niets ontvangen...
Ja, die kreeg je toch bij het naar buiten gaan? De 13de juli. Khoop dat je dat papier hebt gekregen, anders ben je er niet door voor die testen.
Euh, wel aangezien ik de persoonlijkheidsvragen heb mogen invullen, neem ik aan dat ik geslaagd ben op die testen?

Ik heb bij het naar buiten gaan alleen mijn uitnodiging en identiteitskaart teruggekregen.
Vreemd, of het moet zijn dat ik een slechte score behaalde op die vragenlijst betreffende uw persoonlijkheid, maar
dat kan volgens mij niet.

Dus jij hebt op die dag reeds een uitnodiging gekregen met de dag en uur waarop je je moet aanmelden voor
het gesprek met de jury?
Junkie88

Re: Geschiktheidstesten onderstationschef

Bericht door Junkie88 »

option schreef:
Junkie88 schreef:
option schreef:Heb jij al een uitnodiging gekregen voor dat gesprek? Dit zou naar het schijnt volgende week al doorgaan, maar ik heb alvast nog niets ontvangen...
Ja, die kreeg je toch bij het naar buiten gaan? De 13de juli. Khoop dat je dat papier hebt gekregen, anders ben je er niet door voor die testen.
Euh, wel aangezien ik de persoonlijkheidsvragen heb mogen invullen, neem ik aan dat ik geslaagd ben op die testen?

Ik heb bij het naar buiten gaan alleen mijn uitnodiging en identiteitskaart teruggekregen.
Vreemd, of het moet zijn dat ik een slechte score behaalde op die vragenlijst betreffende uw persoonlijkheid, maar
dat kan volgens mij niet.

Dus jij hebt op die dag reeds een uitnodiging gekregen met de dag en uur waarop je je moet aanmelden voor
het gesprek met de jury?
Iedereen die naar buiten gaat en geslaagd was kreeg 1. zijn uitnodiging terug met stempel en 2. Een uitnodiging voor de volgende ronde.
Bij een andere lichting blijkt dat er ook maar 5 erdoor waren...
Melissavdk

Re: Geschiktheidstesten onderstationschef

Bericht door Melissavdk »

Dus jij hebt op die dag reeds een uitnodiging gekregen met de dag en uur waarop je je moet aanmelden voor
het gesprek met de jury?[/quote]
Iedereen die naar buiten gaat en geslaagd was kreeg 1. zijn uitnodiging terug met stempel en 2. Een uitnodiging voor de volgende ronde.
Bij een andere lichting blijkt dat er ook maar 5 erdoor waren...[/quote]

En ik ben één van die 5 gelukkigen! :D
option

Re: Geschiktheidstesten onderstationschef

Bericht door option »

Junkie88 schreef:
Iedereen die naar buiten gaat en geslaagd was kreeg 1. zijn uitnodiging terug met stempel en 2. Een uitnodiging voor de volgende ronde.
Bij een andere lichting blijkt dat er ook maar 5 erdoor waren...
Vreemd. Dit zou dan betekenen dat die psychologische vragen wel eliminerend waren.
Er was toen (als ik het mij goed herinner) gezegd geweest dat dit niet zo zou zijn.

Ofwel krijg ik alsnog die brief per post of ik ben inderdaad geslipt op die psychologische testen...
Zou wel jammer zijn. :(
Junkie88

Re: Geschiktheidstesten onderstationschef

Bericht door Junkie88 »

option schreef:
Junkie88 schreef:
Iedereen die naar buiten gaat en geslaagd was kreeg 1. zijn uitnodiging terug met stempel en 2. Een uitnodiging voor de volgende ronde.
Bij een andere lichting blijkt dat er ook maar 5 erdoor waren...
Vreemd. Dit zou dan betekenen dat die psychologische vragen wel eliminerend waren.
Er was toen (als ik het mij goed herinner) gezegd geweest dat dit niet zo zou zijn.

Ofwel krijg ik alsnog die brief per post of ik ben inderdaad geslipt op die psychologische testen...
Zou wel jammer zijn. :(
Wanneer heb jij je testen gedaan, want wij kregen die psychologische testen niet.
option

Re: Geschiktheidstesten onderstationschef

Bericht door option »

Junkie88 schreef:
option schreef:
Junkie88 schreef:
Iedereen die naar buiten gaat en geslaagd was kreeg 1. zijn uitnodiging terug met stempel en 2. Een uitnodiging voor de volgende ronde.
Bij een andere lichting blijkt dat er ook maar 5 erdoor waren...
Vreemd. Dit zou dan betekenen dat die psychologische vragen wel eliminerend waren.
Er was toen (als ik het mij goed herinner) gezegd geweest dat dit niet zo zou zijn.

Ofwel krijg ik alsnog die brief per post of ik ben inderdaad geslipt op die psychologische testen...
Zou wel jammer zijn. :(
Wanneer heb jij je testen gedaan, want wij kregen die psychologische testen niet.
Ik weet al wat het probleem is. Er zijn twee verschillende procedures. Een voor Brussel en één voor
"de rest". Dat verklaart het verschil.
option

Re: Geschiktheidstesten onderstationschef

Bericht door option »

Paar vraagjes:

Wat is het verschil tussen een seingever en een operator?

Wat doet een adjunct stationschef eigenlijk?

En nog iets anders:
Ik lees dat men tewerkgesteld wordt in een 40-uren werkweek. Dus dagen van telkens 8 uur.
Maar eigenlijk klopt dit toch niet, want in die 8 uur zit ook een middagpauze, wat het
werkelijke gepresteerde uren naar beneden haalt.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Geschiktheidstesten onderstationschef

Bericht door Steven »

Bij de spoorwegen kennen ze in bepaalde functies gewoonweg geen pauzes, pauzeren, eten, naar wc gaan is dus tussendoor op de "rustige" momenten.
Een treinbestuurder kent dat bijvoorbeeld ook niet, hij eet dus op momenten dat hij een tijd stil staat, ergens een uurtje reserve zit en niets om handen heeft, ...., idem voor treinbegeleiders, onderstationchef perron en op seinhuis. Kortweg in geval van grote drukte (door bepaalde incidenten op de lijn) kan het zijn dat je weinig (of geen) tijd hebt om te eten of naar wc te gaan.
Junkie88

Re: Geschiktheidstesten onderstationschef

Bericht door Junkie88 »

En option? Heb je al bericht gekregen? (wat hielden die psychologische testen dan wel in?)

Ik heb verder nog een vraagje. Als onderstationchef, kunt ge u dan opofferen om altijd de nachtshift te doen, of is dat verplicht alternerend?
option

Re: Geschiktheidstesten onderstationschef

Bericht door option »

Junkie88 schreef:En option? Heb je al bericht gekregen? (wat hielden die psychologische testen dan wel in?)

Ik heb verder nog een vraagje. Als onderstationchef, kunt ge u dan opofferen om altijd de nachtshift te doen, of is dat verplicht alternerend?
Dat zijn gewoon vraagjes op de pc, waarmee men een beeld over je tracht te krijgen.

Blijkbaar moeten diegenen die solliciteren voor Brussel dit niet doen. :)
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Geschiktheidstesten onderstationschef

Bericht door groentje »

Een seingever werkt op een all-relaisseinhuis, of in en zeldzaam geval op een nog ouder systeem, een operator werkt op een EBP-seinpost. Verder is er niet echt een verschil.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Geschiktheidstesten onderstationschef

Bericht door dekooiker »

Adjucnt-stationschef is een betiteling die veel soorten tewerkstelling kan dekken.
Bij Infrabel kan dat iemand zijn die toezicht houdt op het algemene verloop van het treinverkeer binnen een grote zone (in de concentratieseinhuizen) maar kan evengoed iemand zijn die op een bureau zaken in verband met geplande werken in orde brengt.
Deze functie staat boven OSTCH (en ook EOSTCH).
Daarboven staat dan weer de eerste adjunct-stationschef en daarboven de inspecteur van de beweging.
ASTCH en EASTCH word je door als OSTCH proeven mee te doen en uiteraard daarin slagen.
De trein.
Alleen voor durvers.
Plaats reactie