Geschiktheidstesten onderstationschef

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Melissavdk

Geschiktheidstesten onderstationschef

Bericht door Melissavdk »

Kan er mij iemand zeggen of er bij de geschiktheidstest een abstracte redeneertest zit ? Dat je een basisfiguur hebt bvb een vierkant en het eindfiguur is een gekleurde cirkel in een reeks van 3. Dan krijg je een groot vierkant en moet je zeggen wat het eindfiguur is aan de hand van de opgegeven codes. Ik kan jammer genoeg geen afbeelding uploaden ervan hier.

En zijn de testen een beetje te vergelijken met de demo die op NMBS staat ?
Laatst gewijzigd door Melissavdk op 10 jun 2012, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Geschiktheidstesten onderstationschef

Bericht door Asterix »

Je had dat gisteren moeten vragen :wink:
Melissavdk

Re: Geschiktheidstesten onderstationschef

Bericht door Melissavdk »

Ik vond het hier al moeilijk om uit te leggen :) Laat staan dat ik dat moet vragen voor 150 mensen.
groentje
Berichten: 7271
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Geschiktheidstesten onderstationschef

Bericht door groentje »

Wellicht wel, ik herinner me niet dat ik ze heb gehad bij de aanwerving, maar aangezien ook de interne examens deze nu bevatten, lijkt het me wel logisch.
Melissavdk

Re: Geschiktheidstesten onderstationschef

Bericht door Melissavdk »

Oké dank u wel voor je antwoord!
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Geschiktheidstesten onderstationschef

Bericht door Asterix »

Oh nee, zo iets met basisfiguren die veranderen. Dat wordt weer sukkelen en doen.... :roll:

Groentje, weet jij nog wat jij allemaal hebt gekregen in de eerste ronde? Over de tweede ronde valt genoeg te vinden op dit forum maar de eerste ronde is wat moeilijker.
Trammist

Re: Geschiktheidstesten onderstationschef

Bericht door Trammist »

Ik kan jullie wel helpen.

Op de pc moet je een hoop opdrachten maken.

Onder andere:
  • Hoofdrekenen
  • Raadsels, waarbij je lettercombinaties moet elimineren/samenvoegen
  • Begrijpend lezen
  • Twee afbeeldingen met driedimensionale figuren: zijn hetzelfde of niet?
  • Een papier wordt gevouwen en doorprikt: waar zitten de gaatjes in het opengevouwen blad?
Als ik aan nog iets denk zet ik het hier

Deze dingen staan allemaal op tijdslimiet. Je ziet bovenaan in het scherm de seconden wegtikken op een balk. Laat je hier niet door afleiden, ik heb het er moeilijk mee.
Melissavdk

Re: Geschiktheidstesten onderstationschef

Bericht door Melissavdk »

Ik heb vandaag gebeld met contactpersoon en ze zegt dat die dingen met basisfiguren er NIET inzit! :D maar wel andere logisch redeneeroefeningen. Wanneer moet jij Jeroen?
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Geschiktheidstesten onderstationschef

Bericht door Asterix »

Brief vandaag ontvangen: maandag 08u. Ze beginnen daar vroeg :shock:

En jij? Ga je voor eerste OSTCH of zonder-eerste? :)
Goed trouwens dat die figuren er niet bij zitten....
Trammist

Re: Geschiktheidstesten onderstationschef

Bericht door Trammist »

Jeroen schreef:Brief vandaag ontvangen: maandag 08u. Ze beginnen daar vroeg :shock:
Was bij mij ook.
Melissavdk

Re: Geschiktheidstesten onderstationschef

Bericht door Melissavdk »

Dat is inderdaad snel! Ik moet pas de 27ste juni ook om 8u :) en het is voor OSTCH. Alvast véél succes! Ben benieuwd hoelang dat ongeveer duurt op de PC.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Geschiktheidstesten onderstationschef

Bericht door dekooiker »

Ik mocht anders wel testen met driedimensionale figuren doen.
Da's al wel een paar jaar geleden.
Begrijpend lezen komt niet in de eliminerende testen voor maar pas na geslaagd te zijn in de eerste proeven.
Dan volgen enkele testen die men doet om uit te maken wat vlees er verder in de kuip zit.
De trein.
Alleen voor durvers.
Trammist

Re: Geschiktheidstesten onderstationschef

Bericht door Trammist »

dekooiker schreef: Begrijpend lezen komt niet in de eliminerende testen voor maar pas na geslaagd te zijn in de eerste proeven.
Toch wel. Het zijn vragen over een tekstje over reglementering in jeugdherbergen.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Geschiktheidstesten onderstationschef

Bericht door Asterix »

dekooiker schreef:Ik Begrijpend lezen komt niet in de eliminerende testen voor maar pas na geslaagd te zijn in de eerste proeven.
Dan volgen enkele testen die men doet om uit te maken wat vlees er verder in de kuip zit.
Wat bedoel je juist?
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Geschiktheidstesten onderstationschef

Bericht door dekooiker »

Wel, als Trammist me tegenspreekt dan zijn ofwel de testen gewijzigd ofwel heb ik gaten in mijn geheugen.
Soit, er kwamen bij mij testen over begrijpend lezen in het niet-eliminerend gedeelte.
U dient een tekst te lezen en vervolgens (terwijl u de tekst nog kunt raadplegen) komen er een aantal vragen.
De moeilijkheid schuilt erin dat er geen enkele veronderstelling mag gedaan worden en de vraag vanuit de tekst van antwoord gediend moet worden.
De trein.
Alleen voor durvers.
Plaats reactie