Poll: Gesyndiceerd of niet?

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.

Gesyndiceerd?

Ik werk niet bij het spoor & ik ben niet gesyndiceerd
7
26%
Ik werk niet bij het spoor & ik ben wel gesyndiceerd
9
33%
Ik werk bij het spoor & ik ben niet gesyndiceerd
2
7%
Ik werk bij het spoor & ik ben wel gesyndiceerd
9
33%
 
Totaal aantal stemmen: 27

poxer

Re: Poll: Gesyndiceerd of niet?

Bericht door poxer »

Jim schreef:Ik ben ook niet meer bij de vakbond. Wat Digneffe allemaal heeft uitgekraamd kan gewoon niet meer door de beugel en het ergste is dat ze hem zelfs na zijn "pensioen" nog altijd zijn mening laten verkondigen in de media. Ik heb hem in zijn opiniestuk in het vakbondspropagandablaadje eens zien schrijven dat hij zich niet met "ja-knikkers" wilde omringen, het tegendeel is echter waar; De afgevaardigden voeren dikwijls geen klap uit en wentelen zich in hun bekomen voordelen. Als je Digneffe eens een geargumenteerd wederwoord geeft dan begint hij gewoon te roepen om zijn gelijk te halen, een teken van inhoudelijke zwakte.
De vakbonden fulmineren altijd tegen de driekoppige directie van de nmbs-groep, maar zelf zijn ze zo een oubollige, establishmentorganisatie dat ze niet veel beter meer zijn. Hun enige doel is de groep zoveel mogelijk bij elkaar houden zodat de vakbondsbijdrage rechtstreeks van het loon blijft afgaan en ze hun subsidies kunnen behouden.
Het is jammer dat je je daar zo druk over maakt, je kan je altijd lid maken bij acv transcom. Als ze de groep willen samenhouden zoals je zegt zal dat zijn als wapen tegen verdere privatisering van het spoor, en een betere communicatie in 1 groep, + je bespaard waar het kan (op de bureau's). De ledenbijdrage rechtstreeks of onrechstreeks innen lijkt me geen reden om heel de structuur en politiek te proberen overtuigen van 1 groep. Je kan natuurlijk ook anti vakbond zijn, zoals een neo liberaal die worden er zelf beter van als er geen vakbonden zouden zijn.
groentje
Berichten: 7271
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Poll: Gesyndiceerd of niet?

Bericht door groentje »

Het probleem is wel dat de 2 grote vakbonden ook veel aangeslotenen hebben op de bureau's. En het lijkt er soms op dat die mensen beter verdedigd worden dan het operationele personeel. Nu, de vakbond is er ook voor hen, maar het gaat niet van de vakbond komen dat er beter in het administratieve waterhoofd wordt gesneden, dan in de dienstregeling... Op dat vlak is het ACV echt niet veel beter dan het ACOD, vrees ik.
Plaats reactie