NMBS Logistics of Crossrail

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Re: NMBS Logistics of Crossrail

Bericht door Mechanik »

EEN reden om NIET bij LOGISTICS te gaan is het feit dat ze 13-uren diensten willen invoeren ... ze zijn nog niet ingevoerd maar het staat wel mooi vermeld "ergens" ...
waar rook is, is vuur
Bij Captrain en dergelijke vinden ze dit STEKE ZOT ....
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: NMBS Logistics of Crossrail

Bericht door Asterix »

Dagdiensten van 13 uren wil dan wel zeggen dat je minder dagen per week moet werken?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS Logistics of Crossrail

Bericht door Steven »

Maar betekend wel meer gevaar. Een treinbestuurder die na 9u dienst nog 100% concentratie heeft is een wonder laat sta bij 13u dienst. Wetende dat we nog maar op een klein deeltje van de lijnen een degelijke veiligheid hebben (etcs) is dit dus een dodelijke gedachte.
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: NMBS Logistics of Crossrail

Bericht door Bordensteker »

In het kader van deze vraag zou u m.i. ook eens moeten kijken op dit (hier aanklikbaar) openbaar subforum van het Forum Rijdend Personeel.

Wat de toekomst ook moge brengen, voor mensen met een geldige vergunning tot besturen zal er in de toekomst echt wel werk zijn.
Zelfs indien een opleiding afgebroken wordt doordat de organisator omvalt lijkt mij dat toch wel een uitgangspunt om vervolgens voor een andere onderneming of bedrijf in aanmerking te kunnen komen. Het werk gaat toch gedaan moeten worden.
Wel zal dit meestal gevolgen hebben voor de voorwaarden waaronder men tewerkgesteld kan worden.
dentheo
Berichten: 8172
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: NMBS Logistics of Crossrail

Bericht door dentheo »

Kiezen is nooit makkelijk.
Het bedrijf moet een beetje "kloppen" met de eigen wensen en verwachtingen.
Captrain (als bijhuis van SNCF) en B-cargo zijn onderling waarschijnlijk redelijk vergelijkbaar...

Bij Crossrail verwacht ik iets meer dynamiek , zij zijn kwetsbaarder en verwachten waarschijnlijk ook meer inzet van hun mensen.
Kun je daarmee leven, dan zul je bij Crossrail ook wat meer "krijgen" .
En daarmee bedoel ik niet geld, maar betrokkenheid, inspraak bij de manier van doen en misschien redelijk snel kans op bijscholing voor een ander land, misschien zelfs inzet verder in Europa. Daar kun je nog "meegroeien", iets wat ik niet verwacht bij de anderen.

Zie je dat niet zitten en denk je al aan je pensioen is de keuze natuurlijk makkelijk.
Theo
Groeten vanop de Heide
JasonRain

Re: NMBS Logistics of Crossrail

Bericht door JasonRain »

Een taboe is er niet rond maar zo'n zaken zijn vooral voor een groot deel bepaald door persoonlijke keuzes.

_________________
WoW Gold Kaufen|Diablo 3 Gold|Runescape Gold|GW2 gold
Plaats reactie